eej allemaal,
Zoals jullie al mischien in dit:zelf-airboat-maken topic hebben gelezen ga ik een airboat maken. Ik kwam op het idee toen ik deze (DealExtreme: $26.99 Ducted 2570KV Model Airplane Fan with 580W Brushless Motor for DIY Projects (6~18V DC)) "ductedfan" tegenkwam. Hij is eigelijk bedoelt voor rcvliegtuigen alleen ik denk dat hij genoeg power heeft om een boot vooruit te krijgen ( Pull : 1150g
). Ook heb ik op dezelfde site deze(DealExtreme: $32.49 Mystery Programmable SBEC ESC for Brushless Motors (2607-60A 5-18 NC\2-6Lipo)) ESC gevonden. De ontvanger, servo, accu's en zender komen uit mijn rcauto.De accu's die ik ga gebruiken zijn twee 7.2v 4200mAh Ni-MH accu's die ik in serie zet zodat er 14.4 volt uitkomt. Als dat te snel op is zet ik er vier van die accu's in, twee in serie die dan paralel staan zodat er ook 14.4 volt uitkomt. Ik ga de romp van balsahout maken, dat geverft en gelakt word. En dat allemaal met de naam......... Airforce
! Morge komen de foto's van mijn vandaag gekochte balsahout, en mischien de eerste schetsen van de airboat met sketchup:-D.
m.v.g. Alex
Zoals jullie al mischien in dit:zelf-airboat-maken topic hebben gelezen ga ik een airboat maken. Ik kwam op het idee toen ik deze (DealExtreme: $26.99 Ducted 2570KV Model Airplane Fan with 580W Brushless Motor for DIY Projects (6~18V DC)) "ductedfan" tegenkwam. Hij is eigelijk bedoelt voor rcvliegtuigen alleen ik denk dat hij genoeg power heeft om een boot vooruit te krijgen ( Pull : 1150g

m.v.g. Alex
Laatst bewerkt door een moderator: