Bouwverslag Amsterdam

Discussie in 'Bouwverslagen - Schepen' gestart door Botter, 6 okt 2007.

  1. Botter

    Botter Guest

    Heb vandaag na dik een maand moeten wachten eindelijk mijn Amsterdam gekregen! :D Ben dus maar direct begonnen :wink: Had maar wat foto´s genomen.. Maar was zo dom om de geheugenkaart bij mijn vader te laten liggen.. En ben dit weekend bij mijn moeder.. Morgen komen de foto´s erbij.. En dan zal ik dit bouwverslag zoveel mogelijk bijhouden :wink: Tips, reacties, alles is welkom..! Zolang we maar beleefd blijven tegen elkaar :lol:

    Groetjes Christian.
     
  2. robert14

    robert14 Forum veteraan

    Lid geworden:
    26 mrt 2006
    Berichten:
    5.709
    Locatie:
    Warffum
    kom maar op met dat bouwverslag, wij houden ook van veel foto's :lol:
     
  3. Droopy'ke

    Droopy'ke verslagschrijvers

    Lid geworden:
    21 apr 2003
    Berichten:
    3.491
    Locatie:
    Vlaanderen
    Laat de volgende keer niet de geheugenkaart bij je vader liggen, wil je? :lol:

    Droop
     
  4. Botter

    Botter Guest

    Haha nee.. was ook niet zo slim.. maar vanavond ben ik weer thuis bij hem en dan zal ik ze gelijk op de computer zetten! :) Nog even geduld dus :lol:

    Christian
     
  5. F.van.Gent

    F.van.Gent In Memoriam

    Lid geworden:
    17 aug 2004
    Berichten:
    7.800
    Botter:

    Je moet maar zo denken, beter de kaart . :wink:
    Als je eigen geheugen hoor. :oops:
    mvg
    Fredrik :D :D
     
  6. Botter

    Botter Guest

    Haha inderdaad! :wink:

    Maar had mijn geheugenkaart niet eens vergeten! 8O Hij zat pot vol koffie nog in de binnenzak van me jas.. :lol: :lol: haha maar goed.. eens even kijken als ik ze kan uploaden :wink:

    [​IMG]
    Hier de doos met alles er (Nog) in :wink: Heeft niet lang geduurd.. dat alles dr nog in zat :lol:

    [​IMG]
    Foto van de werkbank + alles erop.. Was ondertussen (natuurlijk) al begonnen :wink: :lol:

    [​IMG]
    Hier ff een foto van dichterbij.. Was dus al begonnen met de opbouw.. Komt omdat ik gister pas spullen heb besteld zoals boegschroef, motor, enz.. Daarom kan ik nog niet aan het dek beginnen..

    [​IMG]
    De in de grondverf gezette spanten.. Gelijk even een vraag daarover.. Is alleen een laag (verdunde) grondverf genoeg als bescherming?

    Ik ga straks nog weer even aan de gang met de opbouw :wink: Zal even kijken als ik dan vanavond nog een foto er van kan uploaden..

    Jullie horen nog van mij! :lol:

    Christian.
     
  7. Botter

    Botter Guest

    Net even bezig geweest met de opbouw :) Heb natuurlijk weer even wat foto's gemaakt zoals beloofd :lol:

    [​IMG]
    Hier dus al weer een stuk verder met de opbouw.. Je ziet alleen wel veel lijm achteraan.. maar dat komt omdat ik liever teveel dan te weinig gebruik :wink: al het overtollige kan toch nog weggeschuurd worden! :)

    [​IMG]
    Even een foto van opzij..

    [​IMG]
    En eventjes tot hoe ver ik nu ongeveer ben :D Ik zie hem al (ver :lol: ) gaan :D!

    Es kijken als ik tijd heb om morgen verder te gaan.. Half 4 pas vrij.. omdat ik weer moet nakomen.. :evil: En wil ook nog even gaan vissen dus :) maarja tot zover :wink:

    Christian
     
  8. Droopy'ke

    Droopy'ke verslagschrijvers

    Lid geworden:
    21 apr 2003
    Berichten:
    3.491
    Locatie:
    Vlaanderen
    Je gaat werkelijk aan een ijltempo vooruit. 8O

    Je zegt dat je graag veel lijm gebruikt en dat je die achteraf toch kunt wegschuren.
    Maar het is toch gemakkelijker om het teveel van de nog natte lijm direkt met een vochtig doekje weg te nemen? :wink:

    Keep up the good work.



    Droop
     
  9. Botter

    Botter Guest

    Dat zou inderdaad kunnen :) Maar ik heb liever dat ik achteraf zeker weet dat ik genoeg gebruikt heb :wink:

    Vandaag niet zo heel lang er mee bezig geweest.. Ook nog even een paar uur aan het vissen geweest :lol:

    Maar dit is wat ik vandaag nog even gedaan heb :D

    [img=http://img250.imageshack.us/img250/9053/img2026vn5.th.jpg]
    Een stukje van de opbouw afgemaakt :)

    [img=http://img231.imageshack.us/img231/9621/img2027gh1.th.jpg]
    En ik heb de spanten in de romp gelijmd :wink:

    Nou tot zover :wink:

    Christian :lol:
     
  10. perk

    perk

    Lid geworden:
    5 jul 2004
    Berichten:
    1.522
    Locatie:
    Perk - Belgie
    ga je die spanten niet behandelen tegen water?
    je kan ooit wel eens water in de romp krijgen en je wil tock niet dat dit je houtwerk aantast?

    Patrick
     
  11. Botter

    Botter Guest

    Ik heb ze in de grondverf gezet.. en volgens mijn vader was dat genoeg.. en laten we er maar op hopen dat er geen water in de romp komt haha ! :wink: :lol:

    Christian
     
  12. F.van.Gent

    F.van.Gent In Memoriam

    Lid geworden:
    17 aug 2004
    Berichten:
    7.800
    Botter:

    Ik kan je de verzekering: geven als dat / dat niet genoeg is hoor. :oops:
    Grondverf is te poreus :roll:
    Je had beter g 4 kunnen gebruiken :roll:
    Met alleen grondverf krijg je gegarandeerd problemen :roll:
    mvg
    Frederik :D
     
  13. Botter

    Botter Guest

    Hallo allemaal :D

    Heb even niks van me laten horen :wink: Ben veel aan het vissen geweest :) Maar ben dus ook niet zo druk met de amsterdam geweest :wink: Zal binnenkort weer even wat foto's maken :)

    Jullie horen dus nog wel weer van me :wink:

    Christian :lol:
     
  14. Botter

    Botter Guest

    Zoals beloofd weer even wat foto's :wink: is inmiddels al weer 8 dagen geleden.. Maar heb zeker niet stil gezeten :D Ben vooral veel met de opbouw bezig geweest.. Dit omdat ik nog een boegschroef enzo in de romp ga bouwen waardoor ik hier nog niet mee bezig kan. Maarja.. Zal dus nu weer even een paar foto's uploaden :)

    [​IMG]
    Dit is waar ik vanavond mee geeindigd ben. :lol:

    [​IMG]
    Gedeelte achteraan waar het roer door heen komt.

    [​IMG]
    Had ook nog 2 lampjes ingebouwd.. komen er meer.. want zoals je ziet is het licht niet erg mooi door de opbouw verdeeld.. Maarja had ze uit een oud rc autootje gesloopt die ik heb gekregen toen ik nog klein was. Dus moet er nog wat meer bijmaken :wink:

    De volgende foto's zullen waarschijnlijk pas over 2 weken komen.. want mijn vader gaat op vakantie en neemt mijn camera mee.. Ga zelf ook een week naar de Ardennen.. dus er zal niet zo veel gebeuren denk ik..

    Mensen diej tips hebben.. Ze zijn van harte welkom :D

    Christian
     
  15. jaap68

    jaap68 Guest

    hoi botter
    in welke kleuren gaat je hem verven,ik wil hem in de kleuren van wijsmuller hebben maar kan hier niks over vinden.
    groetjes jacob
     
  16. Roel van Essen

    Roel van Essen Forum veteraan

    Lid geworden:
    13 jul 2002
    Berichten:
    13.633
    Locatie:
    Betuwe
    Om het hout van je schip aan de binnenzijde te beschermen, kan je het volgende doen:
    Voordat je je motor enz plaatst, een blikje blanke lak nemen, een beetje verdunnen en de verdunde lak in je romp gieten.
    Romp opzij draaien, naar voren, naar achteren en desnoods op de kop, zodat de lak in alle hoekjes kruipt.
    Het teveel er uit gieten en dan (in de schuur of zo) laten drogen.
    Als je gaten in je romp boort (voor je schroefaskoker en je boegschroef) weer met blanke lak bijtippen.
     
  17. Botter

    Botter Guest

    Ik wil er een beetje mijn eigen draai aan geven :wink: Onder water maak ik het rood.. De romp word zwart.. De schouwen maak ik marine blauw.. De opbouw gewoon wit.. Maar niet echt zoals het origineel.. Maar als U gewoon foto's zoekt over de boot.. Misschien dat U er dan wel een beetje uit kan komen.. Maar bent U al ver met de bouw van uw Amsterdam dan? :)

    Christian
     
  18. Botter

    Botter Guest

    Ik had het mijn vader ook gevraagd.. Die is schilder geweest.. en die heeft wat grondverf verdund met terpentine.. Zodat het ook in het hout zou trekken.. Is allebei wel effectief volgens mij..? Nouja.. als het beter moet kan ik het natuurlijk nog altijd overdoen.. Want ik wacht nu nog op mijn boegschroef enzovoort.. Dus kan ik nog niet aan de romp beginnen..

    Christian
     
  19. Samw

    Samw

    Lid geworden:
    16 nov 2005
    Berichten:
    461
    Locatie:
    Stabroek (Antwerpen)
    Botter, het lijkt mij dat je het dek er al op hebt geplakt.

    Is dat zo?

    Mijn Amsterdam kan al varen en ligt al op zijn waterlijn en dan is het dek er zelfs nog niet opgeplakt.

    Want nu ga je met het plaatsen van de boegschroef en met de inbouw van de elektronica wel wat problemen hebben denk ik.


    En ik zou ook al je opbouw beginnen te schilderen. In de bouwbeeschrijving doen ze het veel later, maar dan is het erg lastig.
     
  20. Botter

    Botter Guest

    Nee hoor :wink: die ligt er nog gewoon los op :) Ik had dat dus ook al zo bekeken.. daarom heb ik nog niks aan de romp gedaan.. alleen de spanten geschilderd :wink: maar had het er gewoon even opgelegd om het totaal plaatje tot nu toe te kunnen bekijken.. En wat betreft dat schilderen.. daar kan ik bijna mee beginnen.. Ik ben nu een groot gedeelte aan het plamuren.. En ben daar bijna klaar mee dus :wink:

    Maar hoe zijn de vorderingen bij de Amsterdam van jou? :lol:

    Christian
     

Deel Deze Pagina