Bouwverslag bb - de zwarte zee

Discussie in 'Bouwverslagen - Schepen' gestart door Ramasha, 13 jul 2015.

  1. Ramasha

    Ramasha

    Lid geworden:
    13 jul 2015
    Berichten:
    25
    Locatie:
    Utrecht
    Na een tijdje afwezig te zijn geweest heeft werk zeker niet stilgestaan.


    Romp Spuiten

    Romp in de uiteindelijke rood en zwart kleuren.

    [​IMG]


    Vragen

    De onderdelen op het achterdek zitten in elkaar, het motorcompartiment bevat een raar “slotje” wat is hier precies de bedoeling van, wordt niet veel wijzig van de bouwtekening


    Reacties



    Bedankt voor je bericht, ik ga zelf wel voor led-verlichting gaat langer mee en wat makkelijk weg te werken mijn inziens.
     
  2. Watergeus

    Watergeus Vriend van modelbouwforum.nl

    Lid geworden:
    7 mrt 2011
    Berichten:
    912
    Locatie:
    Dordrecht
    Dat slotje heeft mij ook wat hoofdbrekens opgeleverd en wordt inderdaad nergens beschreven.
    Dit moet een 2 tree trapje worden, ik zal er van de week een foto van maken en plaatsen.

    Misschien heb ik het gemist maar wat is de reden dat je de motorsteun van hout hebt gemaakt in plaats van een aluminium hoekstukje?
    Ook zag ik dat je een starre koppeling gebruikt hebt tussen de motor en schroefas, dan komt de uitlijning er wel erg nauwkeurig op aan.
    Iets uit lijn en je stroomafname van de motor loopt op en je schroefas en schroefaskoker zullen te lijden krijgen van grotere slijtage.
    Het klinkt waarschijnlijk wat extremer dan in de werkelijkheid het geval is, zie het als beroeps deformatie niet als kritiek :hammer:.

    Ik begin nu langzaam zelf weer mijn ZZ op te pakken na een tussen projectje, zeg maar langzaam warm draaien.

    Ik heb voor een 12V 7Ah loodaccu gekozen,voldoende capaciteit en scheelt later weer met ballast.
    Voor de verlichting ga ik bedraadde SMD LED's gebruiken, als je interesse hebt zal ik de bestelnummers van C voor je opzoeken.

    In ieder geval succes metde bouw.

    Groet,
    Mathieu
     
  3. Watergeus

    Watergeus Vriend van modelbouwforum.nl

    Lid geworden:
    7 mrt 2011
    Berichten:
    912
    Locatie:
    Dordrecht
    Goedemorgen,
    De beloofde foto.
    20170327_231116 (Large).jpg

    Groet,
    Mathieu
     
  4. Ramasha

    Ramasha

    Lid geworden:
    13 jul 2015
    Berichten:
    25
    Locatie:
    Utrecht
    Achterdek

    Ondertussen ga ik gestaag verder met het achterdek, ben nu bezig om de verschansingsteunen te bevestigen.

    Bij het droogpassen viel mij direct op dat de steunen hoger zijn dan de verschansing zelf. De verschansing zelf laat ik aansluiten aan de romp. Als ik foto’s op het web bestudeer doen andere dat ook en kan ik daaruit afleiden dat daarna de steunen afgeschuurd zijn naar de juiste hoogte.

    Hebben jullie nog tips?


    Reacties
    Bedankt voor je foto, dit verklaard een hoop!

    De reden dat ik gekozen heb voor hout is omdat ik geen dun aluminium beschikbaar had.

    Wat betreft de starre koppeling, deze heb ik inmiddels vervangen door een cadan koppeling. Overigens is de starre koppeling ideaal voor de uitlijning.

    Zou je de bestelnummers van C via een privebericht (/conversatie) kunnen delen?
     

Deel Deze Pagina