Schlachtschiff Bismarck 1/200 van Trumpeter

Discussie in 'Bouwverslagen - Schepen' gestart door erikborgers, 23 okt 2016.

  1. erikborgers

    erikborgers

    Lid geworden:
    15 nov 2014
    Berichten:
    3.225
    Locatie:
    Zoetermeer
  2. erikborgers

    erikborgers

    Lid geworden:
    15 nov 2014
    Berichten:
    3.225
    Locatie:
    Zoetermeer
    Foto 11-02-17 19 00 10.jpg

    Tenslotte nog even aan de achterkant gewerkt. Het anker is nog te schoon, maar dat komt nog wel. De kromme pijpjes waren dacht ik voor rookgordijnen, of zit ik mis?
     
  3. erikborgers

    erikborgers

    Lid geworden:
    15 nov 2014
    Berichten:
    3.225
    Locatie:
    Zoetermeer
    En het laatste luik geplaatst in het trapgat. Merk op dat het andere luik dicht zit. Vond ik wel zo leuk.

    Foto 11-02-17 18 23 30.jpg
     
  4. Roel van Essen

    Roel van Essen Forum veteraan

    Lid geworden:
    13 jul 2002
    Berichten:
    13.633
    Locatie:
    Betuwe
    Nee, volgens mij niet... De rook-installatie zat onderdeks, met de uitlaten vlak onder het hek. Ik heb er een foto van gezien, maar waar...????
    De kromme pijpjes zijn zo te zien afwateringen voor pompen of iets dergelijks...
     
    erikborgers vindt dit leuk.
  5. Macrabbit

    Macrabbit Vriend van modelbouwforum.nl

    Lid geworden:
    16 mei 2010
    Berichten:
    2.353
    Locatie:
    Julianadorp
    Kromme pijpjes zijn volgens mij ontluchters.
     
    erikborgers vindt dit leuk.
  6. SmjrTDW

    SmjrTDW

    Lid geworden:
    2 mrt 2016
    Berichten:
    302
    Locatie:
    Wieringerwaard
    Mijn beste gok is dat het onluchter/beluchters zijn voor tanken.
    Het zelfde dus als wat Sjoerd zegt.
     
    erikborgers vindt dit leuk.
  7. erikborgers

    erikborgers

    Lid geworden:
    15 nov 2014
    Berichten:
    3.225
    Locatie:
    Zoetermeer
    Check. Ik heb ook wel eens ergens gelezen dat het pijpjes waren die uit het hek zelf kwamen. Dus jullie hebben vast gelijk. Bedankt!
     
  8. erikborgers

    erikborgers

    Lid geworden:
    15 nov 2014
    Berichten:
    3.225
    Locatie:
    Zoetermeer
    Patrijspoorten vullen met "glas". Micro Kristal Klear aan het werk Foto 13-02-17 19 57 48.jpg
     
  9. erikborgers

    erikborgers

    Lid geworden:
    15 nov 2014
    Berichten:
    3.225
    Locatie:
    Zoetermeer
    Het resultaat. Het schittert hier erg, maar dat komt ook door de felle lamp.

    Foto 14-02-17 20 42 07.jpg
     
  10. erikborgers

    erikborgers

    Lid geworden:
    15 nov 2014
    Berichten:
    3.225
    Locatie:
    Zoetermeer
    Foto 14-02-17 20 41 53.jpg

    En achter krijgt dezelfde behandeling
     
    Hoegaarden en Wimo vinden dit leuk.
  11. Wimo

    Wimo

    Lid geworden:
    16 mrt 2008
    Berichten:
    217
    Locatie:
    Eindhoven,Holland
    Ben jouw project ook aan het volgen, prima werk! Heb inmiddels ook een Trumpeter Bismarck aangeschaft. Wil hem echter rc gaan maken, maar wil wel dit zo schaal getrouw gaan doen. Heb een Yamato van Nichimo gehad in dezelfde schaal, was ook gemotoriseerd.

    Maar dat wordt een ander verhaal.

    Je doet het nogmaals fantastisch.

    Groeten,
    Willie
     
  12. Roel van Essen

    Roel van Essen Forum veteraan

    Lid geworden:
    13 jul 2002
    Berichten:
    13.633
    Locatie:
    Betuwe
    Nou Willie, da's mooi! Straks 2 x 1:200 Bismarcks op het water!
     
  13. Wimo

    Wimo

    Lid geworden:
    16 mrt 2008
    Berichten:
    217
    Locatie:
    Eindhoven,Holland
    @Roel,

    ja, heb jou topic ook gezien en bestudeerd.

    Groeten.
    Willie
     
  14. erikborgers

    erikborgers

    Lid geworden:
    15 nov 2014
    Berichten:
    3.225
    Locatie:
    Zoetermeer
    Dankjewel Wimo. Respect voor een RC. Is mij nooit gelukt. En lijkt me een uitdaging apart om spullen heel te laten. Ik zou je zeker niet de Pontos set aanraden, want ik durf maar nauwelijks te kijken naar de zeer kwetsbare details van PE dat echt nog een slagje dunner is dan de PE van het bouwpakket zelf.
     
  15. erikborgers

    erikborgers

    Lid geworden:
    15 nov 2014
    Berichten:
    3.225
    Locatie:
    Zoetermeer
    Wel, het tijd is tijd voor een nieuwe verdieping na het gereed hebben van de meeste zaken op het dek. Eerst klus: slopen/wegvijlen/krassen van plastic aangegoten ladders en patrijspoorten plus bijbehorende luikjes. Staat nergens aangegeven in de bijlagen van Pontos, maar die onderdelen zitten er wel bij, dus die ga ik gebruiken.

    Ook de reddingsboeien worden weggehaald, want hier levert Pontos losse boeien. Wel zo practisch omdat ik die echt een andere kleur wil geven en dat verft een stuk makkelijker later! Een eng gedoe allemaal, want als ik zou uitschieten snij ik zomaar in het kwetsbare plastic. Gelukkig nog niet gebeurt, alhoewel er wel wat krasjes zijn die hopelijk verdwijnen onder de grondverf. Ook niet helemaal weg, om voorzichtig te blijven, maar ik reken erop dat de restjes achter het PE en de nieuwe boeien zullen verdwijnen.

    Overigens is er een nog uitgebreider set van Pontos (die is ook nog flink duurder) waar je zo'n beetje alles (of alles?) wegvijlt en vervangt door PE. Vast nog mooier, maar ik ben er niet rauwig om.

    Ook boor ik alle patrijspoorten uit voor toekomstige beglazing.

    Foto 21-02-17 21 24 30.jpg
     
  16. erikborgers

    erikborgers

    Lid geworden:
    15 nov 2014
    Berichten:
    3.225
    Locatie:
    Zoetermeer
  17. erikborgers

    erikborgers

    Lid geworden:
    15 nov 2014
    Berichten:
    3.225
    Locatie:
    Zoetermeer
    Tergend langzaam allemaal, maar elk uurtje is ontspanning en een stukje dichterbij ooit. Vooral in heel kleine stapjes denken bij zo'n project, neem ik me steeds weer voor! En af en toe wat strijd met World of Warships, waar ik ook tergend langzaam dichter bij mijn Bismarck kom (ik heb nu de WWI klasse IV Kaizer, meet me at the battlefield als 'captain enrico').
     
    MikeMohawk vindt dit leuk.
  18. Wimo

    Wimo

    Lid geworden:
    16 mrt 2008
    Berichten:
    217
    Locatie:
    Eindhoven,Holland
    Ik heb besloten om de Big ED-set van Eduard te bestellen.

    https://www.eduard.com/store/Ships-and-submarines/other/Bismarck-1-200.html?cur=1dit

    Misschien niet zo gedetailleerd als de set van Pontos, maar toch.......................
    Ook nog een upgrade set van Trumpeter besteld, bestaande uit metalen kanonlopen van de verschillende kalibers, metalen scheepsschroeven en kunststof delen, alles bij elkaar 110 delig.

    Wat het dek betreft, ik wil het beschilderen, plank voor plank. Heb dit effect gezien op een 1:350 model. Werkelijk schitterend gedaan. Wel veel werk, maar geen enkele plank is hetzelfde. Als ik een houten dek wil monteren, en het wordt nat, ben ik bang dat het gaat werken.
     
  19. erikborgers

    erikborgers

    Lid geworden:
    15 nov 2014
    Berichten:
    3.225
    Locatie:
    Zoetermeer
    Ben benieuwd. Voor een varend model vast een goede keuze. Geen idee of het waterbestendig is, maar dat risico wil je vast niet lopen. Ik heb ook mooie geschilderde dekken gezien, heel veel succes!
     
  20. erikborgers

    erikborgers

    Lid geworden:
    15 nov 2014
    Berichten:
    3.225
    Locatie:
    Zoetermeer
    Het eerste stuk. Bakboord hek. Alleen de reddingsboeien moeten nog, maar die komen natuurlijk pas na het spuitwerk.

    Foto 23-02-17 22 25 10.jpg
     

Deel Deze Pagina