bouwverslag cap 232

Discussie in 'Bouwverslagen - Vliegen' gestart door raymon, 4 jan 2005.

  1. raymon

    raymon Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 mei 2003
    Berichten:
    6.466
    Locatie:
    Creil vlieg bij lvc emmeloord
    dankje:)
     
  2. raymon

    raymon Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 mei 2003
    Berichten:
    6.466
    Locatie:
    Creil vlieg bij lvc emmeloord
    het werkt niet echt
    maandag even een dunner pijpje halen
    wat moet ik hebben aluminium of mesing
     
  3. Pierre

    Pierre

    Lid geworden:
    17 mei 2004
    Berichten:
    166
    Locatie:
    Huijbergen
    Had je het 1e ventiel niet dichter bij de uitstromende uitlaatgassen kunnen monteren op het vlakke deel van de demper? Zo staat het namelijk op de site(Welke site weet ik niet meer)waar ze die setjes compleet verkopen.
     
  4. raymon

    raymon Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 mei 2003
    Berichten:
    6.466
    Locatie:
    Creil vlieg bij lvc emmeloord
    ik ga morgen een nieuwe buis halen en daarmee 3x om de silinderkop slaan
     
  5. raymon

    raymon Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 mei 2003
    Berichten:
    6.466
    Locatie:
    Creil vlieg bij lvc emmeloord
    heb nog geen buis:(
    maar er komt een nieuwe motor....
    moet alleen het geld nog hebben
    de sponsor maar weer is lief aan kijken:p
    een os 10cc wil ik er op doen
    kijken of dat power heeft:p

    os 10cc 550 gram..
    irvine 8.5cc 392 gram..
    de os is 158 gram zwaarder
    kan iig het lood er uit en een ligtere accu
    dan is het niet dat het vermogen verscheel er is omdat er gewicht uit kan
    opsig is het alleen in het voordeel
    maar moet eerst het geld hebben
     
  6. raymon

    raymon Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 mei 2003
    Berichten:
    6.466
    Locatie:
    Creil vlieg bij lvc emmeloord
    heb voor kamp de motor even af gesteld en loopt nu goed

    eindelijk
    ook even extra goed op het landen ge oefent maar t wil nog niet echt lukken
     
  7. raymon

    raymon Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 mei 2003
    Berichten:
    6.466
    Locatie:
    Creil vlieg bij lvc emmeloord
  8. raymon

    raymon Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 mei 2003
    Berichten:
    6.466
    Locatie:
    Creil vlieg bij lvc emmeloord
    en dan vlieg je thuis met de cap en dan maak je dinsdags 2 vluchten waar van 3x de gear er onder weg en woensdags ook 2x er onder weg met een gad in de romp
    dus wil het nu 1x met 3 breek bouten doen
    en de onderkant in de carbon zetten
    en als dat niet gaat 3 metalen:(

    [​IMG]
    [​IMG]omdat ik de motorkap wit ga maken heb ik de neus al aan gepast
    het komt er zo uit te zien

    [​IMG]
     
  9. raymon

    raymon Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 mei 2003
    Berichten:
    6.466
    Locatie:
    Creil vlieg bij lvc emmeloord
    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]


    denk dat ik t caron niet bekleed ziet er wel leuk uit zo
     
  10. jeehaa

    jeehaa Guest

    moet je wel netjes de rafels recht afsnijden / knippen anders krijg je volgens mij zo'n knutsel plane
     
  11. raymon

    raymon Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 mei 2003
    Berichten:
    6.466
    Locatie:
    Creil vlieg bij lvc emmeloord
    ja moet ook nog maar het moet nog 12 uur droogen....
     
  12. jeehaa

    jeehaa Guest

    wat voor lijm? dunne epoxy ofzo?
     
  13. raymon

    raymon Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 mei 2003
    Berichten:
    6.466
    Locatie:
    Creil vlieg bij lvc emmeloord
    epoxiharz
    dat moet je 1 op 4 mengen en dan op het hout smeeren en daarna moet je het carcon er op legen
    met een kwartse er op tamponeren en dan gaat allen harz er door heen en later met het kwarsje er over heen en een dun laagje er op smeren en dan 24 uur laten droogen
     
  14. Igwe Aneke

    Igwe Aneke Guest

    Voortaan even afplakken met schilderstape en dan snijden of knippen.
     
  15. Christiaan Vis

    Christiaan Vis

    Lid geworden:
    5 sep 2004
    Berichten:
    1.123
    als het goed is gaat het er niet doorheen, maar in. Net als bij glasvezel doek, zijn de carbon buisjes hol. Door de capilaire werking 'zuigen' de buisjes zich vol, hard de boel uit en krijg je een erg sterk geheel. De krachten worden dan netjes verdeeld over het oppervlak door de manier van weven. Carbon is lichter dan glas en het geeft een 'stoere' look...
     
  16. raymon

    raymon Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 mei 2003
    Berichten:
    6.466
    Locatie:
    Creil vlieg bij lvc emmeloord
    ik heb het capbon wel gefholiet
    ik heb hier een foto dat alles opnieuw is gespoten

    kom maar op met jullie mening
    de cocpit moet nog even gespoten worden, hij word in een smokelook gespoten

    [​IMG]
     
  17. Christiaan Vis

    Christiaan Vis

    Lid geworden:
    5 sep 2004
    Berichten:
    1.123
    ziet er puik uit zo! leuke decoratie stikkers ook! netjes! Veel plezier ermee!
     
  18. raymon

    raymon Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 mei 2003
    Berichten:
    6.466
    Locatie:
    Creil vlieg bij lvc emmeloord
    wel een pokkewerk:p

    weet iemand bij welke winkel ik smokelook spuitbusje kan halen?
    de spuitbussen zijn van tamia
     
  19. Ben Postmus

    Ben Postmus

    Lid geworden:
    29 jan 2003
    Berichten:
    817
    Locatie:
    Nijeholtpade
    Geneuzel in de ruimte met jouw ;)

    Dat busje "smoke" neem ik vanavond wel even mee..... zeikerd :D
     
  20. jeehaa

    jeehaa Guest

    die witte kap ziet er veel beter uit dan die rode die je eerst had. welke motor zit er nou in? nog steeds die 8.5 irvine? en werkt dat smoke system een beetje?
     

Deel Deze Pagina