bouwverslag cap 232

Discussie in 'Bouwverslagen - Vliegen' gestart door raymon, 4 jan 2005.

  1. raymon

    raymon Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 mei 2003
    Berichten:
    6.470
    Locatie:
    Creil vlieg bij lvc emmeloord
    dankje
    da nog steets die 8.5
    die doet het nog goed:)
    het smoke sisteem wil niet :(
     
  2. jeehaa

    jeehaa Guest

    das balen. ik zit er sterk over te denken om mijn extra een zwaardere motor te geven. het schijnt er tricky te zijn om met een .46 te spelen. 4taktertje lijkt me wel wat :)
     
  3. raymon

    raymon Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 mei 2003
    Berichten:
    6.470
    Locatie:
    Creil vlieg bij lvc emmeloord
    een os 61 heb je genoeg aan
     
  4. raymon

    raymon Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 mei 2003
    Berichten:
    6.470
    Locatie:
    Creil vlieg bij lvc emmeloord
    ik heb met mijn cap gevlogen
    hij is nu goed:D
    moet wel even wenne met landen
    moet een 3punts landing maken met de trim zo ver dicht dat de motor net niet uit staat
    morgen de cocpit even spuiten
    bedankt ben!!!
     
  5. raymon

    raymon Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 mei 2003
    Berichten:
    6.470
    Locatie:
    Creil vlieg bij lvc emmeloord
    vandaag even lekker aan het vliegen geweest met de cap
    op de kop op 4mtr hoog/laag;)
    foto`s komen nog
    maar wie weet waar ik een nieuwe motorkap en wielkapen kan halen
    dit begint te scheuren
     
  6. marco bosch

    marco bosch

    Lid geworden:
    13 jan 2004
    Berichten:
    3.704
    Locatie:
    Staphorst
    mooi raymon dat die nu wel goed is.
    ben blij dat je het niet op gegeven hebt
     
  7. raymon

    raymon Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 mei 2003
    Berichten:
    6.470
    Locatie:
    Creil vlieg bij lvc emmeloord
    sorry marco maar heb het vandaag toch op gegeven
    vloog inverted op 5 meter ofzo en drukte down om hoogte te winnen en op 15meter sloeg de motor af dus draaide ik hem snel om en proberen weer naar het veld te komen maar is niet gelukt en kwam in de uien
    rudder afgebroken en gear helemaal verbogen:(
    [​IMG]

    [​IMG]

    ik lijm het als ik trug kom van praag en vlieg er nog een x mee en dan gaat hij weg....
     
  8. jeehaa

    jeehaa Guest

    ja zonde, maar waarom zet je er dan geen andere motor op, of je vernieuwd de brandstof toevoer
     
  9. Rick

    Rick

    Lid geworden:
    27 mrt 2004
    Berichten:
    385
    aaah jammer raymon was zo`n mooi toestel maar gister wasie toch ook goed ? vreemd vloog zo mooi
    mja suc6 der mee enne raymon nu je toch aan het lijmen gaat kun je die van mij ook mooi ff doen :p

    @jeehaa ander motor heeft denk ik geen nut omdat die gewoon super loopt :)
     
  10. jeehaa

    jeehaa Guest

    ik kreeg toch sterk de indruk dat raymon niet tevreden was over deze. zou ik ook niet zijn overigens als hij bij geïnverteerd vliegen geen brandstof meer krijgt.
     
  11. Rick

    Rick

    Lid geworden:
    27 mrt 2004
    Berichten:
    385
    ja maar dat ligt toch niet aan de motor ?
     
  12. marco bosch

    marco bosch

    Lid geworden:
    13 jan 2004
    Berichten:
    3.704
    Locatie:
    Staphorst
    jammer raymon ik zou toch kijken waar het probleem ligt en dan pas beslissen
     
  13. jeehaa

    jeehaa Guest

    het kan toch zijn dat de motor/demper combinatie een te lage druk geeft op de brandstof tank... of een slechte klunk. ik zou even de gear weer buigen, even wat tijd in de staart steken en het motor compartiment onderhanden nemen om dit soort dingen te voorkomen.
     
  14. Rick

    Rick

    Lid geworden:
    27 mrt 2004
    Berichten:
    385
    ik denk inderdaat eerder dat het probleem in zijn tank zit filter klunk drr in en volgens mij raymon moet jij die pijpjes van die tank waar de uitlaat op komt en het vullen naar boven buigen.
    want ik dacht als de tank druk slang in de methanol blaast krijg je bubbels of denk ik dat verkeerd ? en als je opde kop vliegt krijg de clunk michien een moment dat ie lucht bellen zuigt ?.
    tis maar simpel gedacht maar zou kunnen
     
  15. raymon

    raymon Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 mei 2003
    Berichten:
    6.470
    Locatie:
    Creil vlieg bij lvc emmeloord
    ik weet het niet ;) maar ik doe hem wel weg
    ik was gister zo blij dat ik een x thuis kwam dat ik niets hoef te repareren
    en die tank zit goed
    het ging gister ook 4 vluchten goed en vandaag ook 3
     
  16. Nico Peursum

    Nico Peursum

    Lid geworden:
    5 aug 2003
    Berichten:
    501
    Locatie:
    Emmeloord
    Erg jammer dat je 'm weg wil doen. Ik zag dat je toch wel erg veel plezier hebt bij het vliegen.

    Zaterdag had je wat rotzooi in de brandstofslang. Kan het zijn dat er rommel in de brandstof zit? Waar heb je brandstof filters zitten?

    Geef het niet te gauw op!!!
     
  17. raymon

    raymon Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 mei 2003
    Berichten:
    6.470
    Locatie:
    Creil vlieg bij lvc emmeloord
    gouw op geven doe ik niet nico maar ik wil het al eigelijk van af dat ik er problemen mee heb
    maar papa gaat me toch tegen houwe
    maar ik vind het zo vreemt die motor wilde op die delta niet uit en nu gaat hij eigelijk alleen maar uit
    ik heb er ook heel veel plezier mee ik vind het super vliegen maar ik wil niet elke x met problemen thuis komen of schade dat ben ik nu is zat
     
  18. jeehaa

    jeehaa Guest

    beetje bouwen, houd je scherp ;)
     
  19. raymon

    raymon Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 mei 2003
    Berichten:
    6.470
    Locatie:
    Creil vlieg bij lvc emmeloord
  20. Alexzzz

    Alexzzz Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 mei 2004
    Berichten:
    23.405
    Locatie:
    Spijkenisse
    Nou, het is zover; de Cap staat op marktplaats :?
     

Deel Deze Pagina