Een lange tijd geleden al met dit project begonnen maar is door omstandigheden in de kelder beland. Vandaag toch maar weer eens opgepakt omdat het me blijft aanspreken.
Doel is een volledige extra te bouwen geheel van depron. Dan heb ik het over een extra met volle romp en geprofilleerde vleugels dus geen shockflyer.
Lengte: 1000mm
spanweidte: 1100mm
Gewicht: +- 700gram
Ik ben op dit idee en enhousiast geworden door deze twee filmpjes:
YouTube - extra 300 v 2.0 depron
YouTube - extra 300 depron
De schaal afmetingen heb ik afgeleid van deze 3d view
De romp is inmiddels al behoorlijk gevorderd. De staartdelen zijn ook al klaar. Ik ga v/d week eens even kijken hoe ik de vleugels wil aanpakken. De manier als op het volgende filmpje spreekt mij erg aan alleen heb ik geen symetrische vleugel.
YouTube - parallele Tragflächen aus Depron Teil I
Wat ik ook zou kunnen doen is vleugel kernen snijden van schuim, en er dan een laag 3mm depron overheen plakken als huid.
De setup ben ik nog niet helemaal uit, heb momenteel alleen nog 4 9grams servo's en ontvangertje motor en regelaar worden van UH. Zowiso moet hij wel genoeg vermogen hebben om recht omhoog te kunnen stijgen en evt prophangen
.
Tot hier ben ik tot nu toe gekomen. En een vaag schetsje
.
Doel is een volledige extra te bouwen geheel van depron. Dan heb ik het over een extra met volle romp en geprofilleerde vleugels dus geen shockflyer.
Lengte: 1000mm
spanweidte: 1100mm
Gewicht: +- 700gram
Ik ben op dit idee en enhousiast geworden door deze twee filmpjes:
YouTube - extra 300 v 2.0 depron
YouTube - extra 300 depron
De schaal afmetingen heb ik afgeleid van deze 3d view

De romp is inmiddels al behoorlijk gevorderd. De staartdelen zijn ook al klaar. Ik ga v/d week eens even kijken hoe ik de vleugels wil aanpakken. De manier als op het volgende filmpje spreekt mij erg aan alleen heb ik geen symetrische vleugel.
YouTube - parallele Tragflächen aus Depron Teil I
Wat ik ook zou kunnen doen is vleugel kernen snijden van schuim, en er dan een laag 3mm depron overheen plakken als huid.
De setup ben ik nog niet helemaal uit, heb momenteel alleen nog 4 9grams servo's en ontvangertje motor en regelaar worden van UH. Zowiso moet hij wel genoeg vermogen hebben om recht omhoog te kunnen stijgen en evt prophangen

Tot hier ben ik tot nu toe gekomen. En een vaag schetsje