Bouwverslag en Review van FPV model Trenerka

Discussie in 'FPV (First person view)' gestart door Hugy, 20 mei 2010.

  1. Wartexx

    Wartexx

    Lid geworden:
    2 mei 2004
    Berichten:
    2.860
    Locatie:
    Wijchen
    Ziet er idd erg strak uit remy :D wel even doorbouwen nu he :rolleyes:
    Vind zelf t model niet om aan te zien, maar t ziet er wel uit als een fijn vliegbaar stabiel fpv platform. :D
    Als die zaterdag klaar is kun je er leuk limbo mee vliegen hea :twisted: we moeten wel ff de crashbestendigheid testen.
     
  2. ramsus42

    ramsus42

    Lid geworden:
    1 jan 2003
    Berichten:
    2.752
    Locatie:
    nijmegen
    Zo:)..

    De Treneka heeft gevlogen.
    In het begin wat neuslastig, daarna wat staart lastig. Nog even spelen met het zwaartepunt dus. Verder vloog hij direct weg zonder teveel te moeten corrigeren. Het maakt allemaal een hoop herrie, maar komt nauwlijks vooruit.

    Het goede nieuws is dat het werkelijk waar ontzettend rustig vliegt. Er is zowat op 1/4de gas te vliegen, je kunt hem volgens mij zo uit de lucht pakken tijdens de landing, en vliegt erg stabiel. Tevens kun je hem heel erg fijn met het richtingsroer sturen, en luisterd hij goed op wat je doet.
    'T was een mooi gezicht om die kist of half gas voorbij te zien komen. 'T vliegt gewoon zo mooi rustig, ook met het zwaarteount te ver naar achter :rolleyes: :).

    Het voelt allemaal zwaar aan, en ziet er lomp uit, maar zodra hij in de lucht zit is het een veertje. Vliegt licht, luisterd goed, geen onverwachte trekjes.
    Tzou bijna saai zijn:).. Je kunt hem volgens mij helemaal volproppen met rommel, dán nog vliegt het licht:).
    Maar dat zien we morgen.

    Wel tijdens de laatste vlucht veel geluk gehad. Tijdens het spelen met het hoogteroer wilde mijn hoogteroerservo ineens niet meer werken ( Towerpro :rolleyes:) Godzijdank was dit in neutrale stand en kon ik hem netjes voor mijn voeten landen. Zo zie je maar weer. Ding vliegt vanzelf.

    Goed hier even 3 foto's ( nu nog zonder fpv gear, die komt in het cocpit kapje). Tevens een filmpje.


    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 14 nov 2015
  3. Wartexx

    Wartexx

    Lid geworden:
    2 mei 2004
    Berichten:
    2.860
    Locatie:
    Wijchen
    Whaha ik was op het moment van uitvallen van de servo de piloot van het ding XD en ik schrok me kapot ^^ "ik geef full down maar hij wilt niet " XD:mad:
    nouja ben blij dat het dingetje helemaal heel geland is :D vloog idd HEEEEEL rustig. niet om aan te zien zo rustig eigenlijk.
    makkelijk op te gooien en easy te vliegen :D goed fpv platform denk ik zo;)
     
  4. Hugy

    Hugy

    Lid geworden:
    23 apr 2009
    Berichten:
    1.667
    Locatie:
    Maarn
    Remy, waar heb je jou richtings roer van gemaakt. Ik neem wel een extra servo'tje en een paar verlengkabbeltjes mee naar de meeting.. Want mischien is dat wel de oplossing van het moeilijk sturen.
     
  5. ramsus42

    ramsus42

    Lid geworden:
    1 jan 2003
    Berichten:
    2.752
    Locatie:
    nijmegen
    Mijn richtingsroer zat er al los bij! Moest er alleen een schuin kantje aan snijden, en erop plakken. Wel laat dit EPP zich ontzettend lastig plakken, heb dit nog niet eerder mee gemaakt.
    Maargoed, het zit:).

    Video bijgevoegd:).
     
  6. Hugy

    Hugy

    Lid geworden:
    23 apr 2009
    Berichten:
    1.667
    Locatie:
    Maarn
    Ik, heb geen richtingsroer ontvangen? Kan je anders een klein stukje depron ofzo meenemen. Heb tot nu toe ook maar 1 soort plakband gevonden die blijft zitten. De rest laat allemaal los.
    Jouw filmpje ziet er wel geweldig uit. Lijkt heel anders dan die van mij. Ik heb wel zin in morgen, eindelijk weer vliegen(crashen) :p
     

Deel Deze Pagina