Bouwverslag Extra 330 58" Extreme Flight

Vandaag is dan de doos binnen gekomen.
Zal proberen een korte assemblage met veel foto's te plaatsen.

De bedoeling is de Extra 330 te vliegen met 5 cellen Lipo's 3700 mHa

Eerst maar eens wat foto's van de inhoud van de doos:

extra_58_bouwverslag_001_%283%29.jpg


extra_58_bouwverslag_002.jpg


extra_58_bouwverslag_003.jpg


extra_58_bouwverslag_005.jpg


extra_58_bouwverslag_006.jpg


extra_58_bouwverslag_010.jpg


extra_58_bouwverslag_014.jpg


extra_58_bouwverslag_015.jpg


extra_58_bouwverslag_025.jpg


extra_58_bouwverslag_026.jpg


extra_58_bouwverslag_032.jpg


extra_58_bouwverslag_034.jpg


extra_58_bouwverslag_039.jpg


extra_58_bouwverslag_040.jpg




Alvast ook maar eens wat onderdelen gewogen;

Romp: 500 gram (PRECIES!)
Rudder: 28 gram
Hoogteroer: 71 gram
Linkervleugel: 173 gram
Rechtervleugel:174 gram

De set up zal worden:

Torque Revolution 4014-T570 brushless outrunner

Evo Flightpower lipo 5 cellen 3700 mHa

Hitec 5245 Digitaal servo's

Spectrum DX7 zender
Spectrum AR 6200 ontvanger
 
Laatst bewerkt:
Hee Erwin,

Dat ziet er uit als een mooi snel op te bouwen kistje.

Helemaal geschikt voor jou, zaterdag de 2de een maiden :?: :D
Hou ik de camera gereed ;-)

Greetz,
Berto.
 
Zeker een super kist, ik heb enkele video's gezien en het is echt zot.
Zowel 3D als figuren lijken super.

De mijne ligt hier thuis in de doos, binnenkort komt er ook een bouwverslag, eerst nog wat studeren

Ik ga met de zelfde motor en regelaar setup
en met EVO 25 3700 5S lipo's van flightpower

voor de servo's gebruik ik Hitec 225MG al around
 
En z`n programma heeft ie ook al voor zijn neus (alleen houdt de piloot zich daar niet altijd aan ;-) ).

Dit is nummer 2 begrijp ik van Wes? zoja dan moet er een keer formatie gevlogen worden en gefilmd + een de FCO 2 onboard cam erop ;-)
 
Ik heb de mijne hierjuist eens bekeken en ik moet zeggen wow, als je dit bekijkt kan het niet anders dan goe vliegen, dat is gewoon extreeem licht en heeft super looks.

Enkele punten die ik direct opmerkte bij deze kist:

-Heel licht carbon landingsgestel (met profiel)
-Stabilo met profiel (wat je nietveel ziet bij deze maat van kisten)
-Heel mooie cockpit met piloot (zeer licht)
-Sterke maar extreem lichte constructie (lege look)
-Groot, brede neus grote motorkap
-Heel mooie wing bags met apparte gleuf voor de vleugelbuis en handvat

Voorlopig nog niets op aan te merken, binnen een week of 2 begin ik de bouw, ik kan niet wachten om dit vliegtuig te vliegen.
 
Laatst bewerkt:
ik heb de mijne vandaag ingevlogen :lol:
Met saito 82fa..
Het was winderig, zender niet goed ingesteld, zwaartepunt te ver naar voor, kan dus nog ni echt veel zeggen over de vliegeigenschappen, maar het ziet er veelbelovend uit..
Zoals ik daarstraks al zei op de club: "hier ga ik volgens mij nog e pak lol mee hebbe!" :wink:
Zal mijn ervaringen hier wel neerzetten als ik es een degelijke vlucht heb gemaakt..
Heb ook de geel-blauwe btw, en net onder de 2,5Kg dacht ik (met volle tank)

grtzz
 
Zo...Gisteren nog een paar uur gebouwd/geassembleerd en de Extra is klaar.

Deze bouwdoos zit zo goed doordacht in elkaar dat het in een paar uurtjes al voor elkaar is.De hardware die er standaard bij zit is van zeer goede kwaliteit en bijzonder licht.

extra_330_002.jpg



extra_330_004.jpg


extra_330_004~0.jpg



extra_330_009.jpg



extra_330_010.jpg



extra_330_011.jpg



extra_330_012.jpg



extra_330_013.jpg



extra_330_018.jpg



extra_330_019.jpg



extra_330_021.jpg



extra_330_027.jpg



extra_330_029.jpg



extra_330_030.jpg



extra_330_033.jpg


Het totale vlieggewicht is geworden:
2450 gram
 
Laatst bewerkt:
Met een wattmeter eerst wat gegevens verzameld:

bij volgas: 60 Ampere
1000 watt
3,7 kg trekkracht
Flight power evo 25 3700 mHa Lipo (18,5 volt) 5 cellen
(483 gram)
Propellor is een APC 15x8


Tja.... en als je dan toch op het vliegveld bent moet er ook maar ingevlogen worden.

test_extra_317.jpg


test_extra_321.jpg



Ondanks de harde wind stelde het niets voor.
De Extra vloog direct volledig strak zonder dat er ook maar iets getrimd moest worden.
Torquen lukt met halfgas en zeer makkelijk in toom te houden.
3D figuren lukken perfect en zeer voorspelbaar.
Klassieke figuren zijn (als je dualrate gebruikt)ook mooi uittevoeren.

Vliegtijd met de 3700 mHa 5 cellen waren ongeveer 13 minuten met veel kracht figuren en een hoop getorque.Er ging met het laden 2700 mHA in.
Bij een andere vlucht vanmiddag zeer rustig gevlogen met alleen maar starts en landingen. Na 22 minuten werd het tijd om te landen.

Had ook nog een Polypro 3700 mHa 4 cellen liggen (14,8 volt)
(386 gram)
Ampere: 40
Wattage: 525
Trekkracht: 2,5 kg

Met deze accu had ik uiteraard iets minder kracht, maar viel me absoluut niet tegen.
Torquen was nu met 3/4 gas en de pullout was nog steeds overtuigend.
Vliegtijd 10 minuten met veel powerfiguren.


Video's komen binnenkort.

Erwin
 
Laatst bewerkt:
Hey Jens,

Nou, hoef jou gelukkig te vertellen hoe een 3D kist behoort te vliegen, maar deze zal precies zijn wat je hoopt!

De Extra is zeer stabiel en ernorm langzaam te vliegen zonder dat hij wegvalt. De Harrier heeft bijna geen wingrock.
Blenders zijn zeer aggressief maar direkt te stoppen.

Erwin
 
Hey Jens,

Nou, hoef jou gelukkig te vertellen hoe een 3D kist behoort te vliegen, maar deze zal precies zijn wat je hoopt!

De Extra is zeer stabiel en ernorm langzaam te vliegen zonder dat hij wegvalt. De Harrier heeft bijna geen wingrock.
Blenders zijn zeer aggressief maar direkt te stoppen.

Erwin
Tof dat te horen... we will see :-)
 
kan nog maar weinig zeggen, heb maar 1 kort vluchtje van 5min gedaan..
zwaartepunt & co mis, wind, lang niet gevlogen, heb het maar rustig gehouden..
@RSV Mille
Wat weegt die van jou?
 
Blijkbaar is het gewicht van glow of electric dan hetzelfde

Gebruken jullie beiden slechts 1 servo voor het hoogteroer?
 
Ik 1x HS225MG, maar heb op het rudder een 'zware' futaba s3152 zitten, en BEC en lipo aan (standaard =>gene micro) ontvanger (6V), nog geen motorkap, en cockpit niet ingebouwd..
2460gr op de keukenweegschaal!
 
Ik 1x HS225MG, maar heb op het rudder een 'zware' futaba s3152 zitten, en BEC en lipo aan (standaard =>gene micro) ontvanger (6V), nog geen motorkap, en cockpit niet ingebouwd..
2460gr op de keukenweegschaal!

Ik schat dat het gewicht dus hetzelfde zal zijn met motorkap + Cockpit en dan lichtere servo's?


Ik ga met 225 servo's al around proberen, volgens mij moet dit zeker goed gaan.
 
Hee Erwin,

Dat ziet er zeer goed uit :thumbsup:
Had van Wesley vernomen dat je er al weer mee klaar was, is toch ook niet leuk bouwen zo........

Naja, aankomende zaterdag op de hei??? Ben er van `s ochtends vroeg tot 15:00 kom je dan toch nog wel even tegen he.

Kunnen we de nieusgierigen hier een videootje voor gaan leggen ;-)
 
Back
Top