bouwverslag gp extra 300s.61 probleem advies gevraagd!

thema keuzen kom er zelf niet uit....


  • Total voters
    33
hallo allemaal,

hier zal t.z.t. het bouwverslag gaan komen van mijn great planes extra 300s .61 size.
kit is inmiddels binnen en zal hier waarschijnlijk vanavond aan gaan beginnen. (tekeningen klaar maken handleiding uitspitten enz)

het zal zeker geen snel verslag gaan worden omdat dit mijn eerste "echte" bouwkit is op de fourstar na dan.

qua motor zit ik aan een os.61 2t of os fs.91 te denken. als iemand hier een andere mening over heeft hoor ik dat graag.

verder zijn foto`s en tips altijd welkom.

doosje:)
Foto-SOKXRVE3.jpg


pjoew heel veel hout:) maja het zal toch echt een extra gaan worden.
Foto-DYAR7E4Q.jpg



mvg
stephan
 
Laatst bewerkt:
spul een beetje uitgestalt.

lijkt echter dat er het romp gedeelte een breuk zit. ga dit vanavond eens nader bekijken.
verder is het een komplete kit, landings gestel wil ik vervangen door een carbonne exemplaar.

Foto-WWHKHPVP.jpg


cockpit is wel stukke groter als die van mijn fourstar:) dus dat belooft veel goeds.

gr,
 
voorbereidingen van de bouw zijn in volle gang.

- werkbank in orde en 100% vlak en recht gemaakt.
- tekening van stabilo op geprikt en afgedekt met huishoud folie.
- houdbundels aan de hand van de parts-list genummerd, morge ga ik ieder latje en plankje zijn nummertje opplakken. dit maakt het bouwen makkelijker.


motor keuze is denk ik al gemaakt: os fs.91 zijn er mensen die deze kombie kennen of gebruikt hebben?

en dan vast wat foto`s

gewoon een eenvoudige gipsplaat
Foto-H7UXJAKP.jpg


Foto-SRCCPHMZ.jpg


de houdbundels genummerd volgens part-list kit is mooi kompleet
Foto-MVVPIMQU.jpg



alle tip zijn nog steeds welkom
gr,
stephan
 
en weer wat gedaan.
toch wel fijn die snel drogende houtlijm :)

Foto-ENM3IVCA.jpg


Foto-TBHBV6LA.jpg



zo nu effe drogen en dan ken het eerste gedeelte afgedekt worden.

volgende zullen de elevators worden.

gr,
stephan
 
update:

elevators zijn af.
zal ik voor het hoogte roer 1 of 2 servo`s gaan gebruiken?
Foto-7F8UZZAO.jpg


Foto-8MY8BZYI.jpg


Foto-JDLAB7TT.jpg



vanavond wil ik de handel fijn gaan afwerken en als ze binne zijn de scharnieren gaan plaatsen.

gr,
stephan
 
en weer een stapje verder:

fin is klaar om ingedekt te worden.

Foto-XVPHDKIV.jpg


Foto-JAMQK8BJ.jpg


Foto-JCDIK7FB.jpg


tot zover.

volgens mij is er wel erg weinig intresse in een bouw verslag valt me op.

nog mensen die met deze kist vliegen?

gr,
stephan
 
Inetresse is er altijd voor een bouwverslag maar niet iedereeen heeft altijd wat te melden/op te merken. Tot zover ziet het er allemaal netjes uit :yes:
 
kielvlak is ingedekt.
en begin gemaakt aan het rudder echter wil ik hier een tweede versie van gaan maken die ook ingedekt word lijkt me steviger als het orgineel.
iemand hier een mening over?

motor word een os fs91 weet alleen nog niet of ik met of zonder pomp zal pakken dat tzt.

Foto-Y3JXAZBE.jpg


Foto-YH7WSBKO.jpg


Foto-OPXI3AKY.jpg


morgen ga ik de scharnieren plaatsen en een begin maken met rond schuren.

gr,
stephan
 
en weer een klein klusje opgeknapt.
voor het rudder heb ik constructie lijm gebruik ipv witte houtlijm.
lijkt me net wat sterker.

Foto-ARYHYVTC.jpg


echter ben ik bij de plaatsing van een latje in het rudder afgeweken van tekening, hoe en wat word bij het folieen wel duidelijk:)
Foto-AOSL8QZ7.jpg

en nog steeds is alles 100% recht;)

gr,
stephan
 
zal dit zeker volgen, heb al een goeie ervaring met great planes achter de rug (corsair) en deze lijkt me een super vlieger! succes en veel plezier met de bouw

gr
tom
 
kielvlak en stabilo zijn ruwbouw klaar, dus word het tijd voor wat scharnieren en heel veel schuur werk.
standaard scharnieren heb ik vervangen voor fatsoenlijke van kavan.
Foto-FFCX8YAL.jpg


gr,
stephan
 
scharnieren zitten in al de roervlakken en alles is netjes in de v-vorm geschuurd.
tevens begonnen met de fijne afwerking, de rest van de afwerking komt van de week.

heb in de ellevator 4 scharnieren gebruikt ipv 3 zoals aangegeven lijkt me steviger.
Foto-JUXYTHFU.jpg


lijkt me wel voldoende uitslag of heb ik het verkeerd?
Foto-N8GRTBF3.jpg


totaal plaatje.
Foto-7TCOIUDR.jpg


scharnieren in het rudder.
Foto-7QDEJMSJ.jpg


ook deze heeft meer als voldoende uitslag.
Foto-IJOK3GLJ.jpg


tot zover,
van het afwerken zullen verder niet te veel foto`s komen, iedereen weet wel hoe een rond gemaakt kantje eruit ziet;)

gr,
stephan



qua servo`s heb ik het volgende in gedachten:

hoogte: futaba s3001
richting: futaba s3003
airelons: futaba s3003
gas: futaba s3003

of toch maar allemaal 3001? of mischien digitaal?
deze servo`s heb ik nog liggen.
 
heeft iemand een oplossing voor het staart wieltje? dit zit het zelfde als bij de fourstar en dit wil ik kosten wat kost niet in deze kist hebben omdat het erg fragiele is.

gr,
stephan
 
start gemaakt met de linker vleugel:

de boel afgedekt met folie.
Foto-WO3WCHPG.jpg


alvast de liggers verlijmt heb hiervoor constructie lijm gebruikt
Foto-HWQ8N7F8.jpg


Foto-U3XKEBPC.jpg



gr,
stephan
 
Back
Top