Bouwverslag H.M.S. Victory 1:98 Corel

Discussie in 'Bouwverslagen historische schepen' gestart door Martin1, 6 jul 2017.

1. groenenberg

groenenberg

Lid geworden:
    12 nov 2014
    Op zich jammer dat je in dit stadia niet een foto hebt geplaatst waar je de insteker had toegepast en hoe je de huidgangen en berghouten er op had gezet. Dan was het iets duidelijker wat je bedoeld. Op dat moment haden de kenners commentaar kunnen geven aan je wat hier mis ging. Een joggle of insteker pas je toe wanneer dit nodig is. Begrijp ik je goed dat je eerst een insteker hebt aangebracht en daarna er omheen bent gaan beplanken of heb ik het mis? Kijk ook eens in het verslag van Robert. die heeft duidelijke foto's van de berghouten..

Laatst bewerkt: 17 nov 2017
  2. Martin1

Martin1

Lid geworden:
    8 jun 2017
    Ja, die fout heb ik ook gemaakt. Ook ik dacht dat de zwarte lijnen de berghouten aangaven. Het zat dus gewoon niet correct op mijn schip. Even zitten puzzelen hoe verder, maar toch besloten om alles eraf te schuren en opnieuw beginnen. Een hele klus maar de 2e beplanking moet gewoon goed zijn. Ook een waarschuwing voor onervaren bouwers zoals ik, bezint eer ge begint.

3. Martin1

Martin1

Lid geworden:
    8 jun 2017
    Beste mensen,
    Helaas moet ik het forum voor enige tijd gedwongen verlaten. En dit nu net het met de 2e beplanking lekker ging. Ik ben al jaren hartpatiƫnt en het ging hier weer een keer mis. Gezien mijn verleden (bypas operatie en een paar keer dotteren/stents, is de verzekering wat voorzichtig met mij en wil mij naar Nederland halen voor verdere behandeling. Zodra ik dus een "fit to fly" verklaring krijg van het ziekenhuis hier ga ik terug naar Nederland. Hoe het allemaal verder gaat staat in de sterren, maar ik wilde dit toch maar even laten weten en niet zomaar niks meer van me laten horen. Hopelijk gaat alles niet te lang duren en kan ik weer terugkeren naar huis hier en de draad weer oppakken. In de tussentijd blijf ik jullie volgen.
    Met vriendelijke groet, Martin.

4. pietsan

pietsan

Lid geworden:
    10 dec 2011
    Sterkte Martin.

5. *Hans*

*Hans* Vriend van modelbouwforum.nl

Lid geworden:
    30 okt 2012
    Nou! Hou je taai!

6. Jaques