Bouwverslag HMS-victory Deagostini

Discussie in 'Bouwverslagen historische schepen' gestart door ron scheepbouwer, 4 apr 2011.

  1. Bouwer

    Bouwer

    Lid geworden:
    18 dec 2011
    Berichten:
    1.078
    Ludwig,

    Wanneer je hier kijkt, zie je op het Engelse eBay nog zo'n 40 delen los te koop:
    http://www.ebay.co.uk/sch/i.html?_o...victory.TRS0&_nkw=deagostini+victory&_sacat=0

    Een andere optie is bijvoorbeeld om te bieden op die Belgische marktplaatssite 2dehands.be:
    http://www.2dehands.be/hobby/modelbouw-schaalmodellen/modelboot/hms-victory-263336937.html

    of deze:
    http://www.2dehands.be/hobby/modelbouw-schaalmodellen/modelboot/hms-victory-279196628.html

    Maar dan biedt je mee op een complete set, maar misschien is er via contact opnemen toch nog iets los te regelen.
    Ik zou er voor gaan als ik jou was; gewoon doen dus.

    Zo ben ik in het verleden ook via België, Spanje, Duitsland,Frankrijk, Portugal, USA en Nieuw Zeeland aan al mijn 140 delen voor de Bismarck en de Hood van Hachette gekomen en het was ook leuk om te doen.
    Op het ogenblik verzamel ik de Hachette delen van de Prinz Eugen in Duitsland, dus je ziet er zijn legio mogelijkheden!
    Snel opzoeken wat je nog nodig hebt aan te vervangen of ontbrekende delen!
    Veel succes en laat ons maar eens weten hoe je gevaren bent.
    Ik ben in ieder geval van de partij om je bouw te volgen.
     
    Laatst bewerkt: 21 mrt 2016
  2. pimboly

    pimboly

    Lid geworden:
    9 feb 2013
    Berichten:
    291
    Locatie:
    eernegem belgie
    hallo

    misschien kan je best je eigen bouwverslag maken
    is dan iets overzichtelijker voor iedereen
    en voor je de moed verliest kijk dan eens naar mijn verslag van een opknappertje ,daar was niets van uitgelijnd bij aankoop http://www.modelbouwforum.nl/threads/victory.229386/


    rony
     
  3. TIMBERWOLF

    TIMBERWOLF Forum veteraan

    Lid geworden:
    28 aug 2008
    Berichten:
    12.570
    Locatie:
    noord-holland
  4. Bouwer

    Bouwer

    Lid geworden:
    18 dec 2011
    Berichten:
    1.078
    Ja, is ook een goed idee Timbo om het aan nog bouwende modelbouwers te vragen.
    Heb ik ook wel eens gedaan en dat gaf ook een goed resultaat.
    En misschien heeft DeAgostini ze in Engeland ook nog in stash liggen, wie weet.

    Vragen naar back issues Ludwig.
     
  5. TIMBERWOLF

    TIMBERWOLF Forum veteraan

    Lid geworden:
    28 aug 2008
    Berichten:
    12.570
    Locatie:
    noord-holland
    voor de u.k inwoners is hij nog nieuw te koop,
     
  6. Bouwer

    Bouwer

    Lid geworden:
    18 dec 2011
    Berichten:
    1.078
    Timbo, dat klinkt veelbelovend voor Ludwig.
     
  7. TIMBERWOLF

    TIMBERWOLF Forum veteraan

    Lid geworden:
    28 aug 2008
    Berichten:
    12.570
    Locatie:
    noord-holland
  8. Kohler

    Kohler

    Lid geworden:
    13 okt 2016
    Berichten:
    1
    Locatie:
    Delft
    wat een leuke en informatieve berichten. Begin zelf aan een model van de Victorie van Constructo. Mij benieuwen of dat goed gaat. Buigen lijkt mij lastig karwei.
     
  9. *Hans*

    *Hans* Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

    Lid geworden:
    30 okt 2012
    Berichten:
    6.771
    Locatie:
    Dordrecht
  10. JobM

    JobM

    Lid geworden:
    28 jun 2018
    Berichten:
    2
    Locatie:
    Nieuwerkerk aan den IJssel
    Ik ben sinds vorig jaar rustig aan begonnen met de Victory. Ik heb haar overgenomen van een oude man die alleen de rug had gebouwd en 4 plankjes had gelijmd en een anker gemaakt. Hij was door reuma helemaal vastgelopen en kon niet meer verder.
    Hij had alle edities met onderdelen in cellufaan keurig bewaard. Dus ik kon direct aan de slag. Alleen de koperverf was wat opgedroogd. En natuurlijk waren de koperen plaatjes of extra verf en de luxe standaard al jaren niet meer te bestellen helaas.
    Ik haalde veel steun en ideeën uit dit forum en
    http://www.hmsvictory-model.com/ het montagelogboek met gedetailleerde tips. Maar sinds kort is hier de stekker blijkbaar eruit getrokken.

    Dus mocht iemand nog een stap voor stap link of e-docs vinden houd ik mij aanbevolen.
    Alle bouwdelen heb ik nog met alle handleidingen. Maar als beginner waren de extra tips erg welkom van die site. Ik zoek alleen nog koperen plaatjes en evt. Onaangeroerde potjes verf om haar te voorzien in haar prachtige kleuren. Dus mocht iemand mij daaraan nog kunnen helpen .. zeer graag.
    Job
     

    Bijgevoegde bestanden:

  11. TIMBERWOLF

    TIMBERWOLF Forum veteraan

    Lid geworden:
    28 aug 2008
    Berichten:
    12.570
    Locatie:
    noord-holland
  12. TIMBERWOLF

    TIMBERWOLF Forum veteraan

    Lid geworden:
    28 aug 2008
    Berichten:
    12.570
    Locatie:
    noord-holland
  13. JobM

    JobM

    Lid geworden:
    28 jun 2018
    Berichten:
    2
    Locatie:
    Nieuwerkerk aan den IJssel
    Ahh dat zijn prima tips.. super. Dank je wel
     
  14. pietsan

    pietsan Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 dec 2011
    Berichten:
    8.192
    Locatie:
    Zeeuws-Vlaanderen
    Job, de verf voor de Victory is van het merk; Admiralty-paints en is bij de meeste modelbouw winkels te koop (ook on-line), De koperen plaatjes zijn voor zover ik weet alleen in Engeland te krijgen bijv. hier. .http://www.shipwrightshop.com/shop/index.html ze kosten ongeveer 3 pond voor 100 stuks, dus niet echt goedkoop om ze los te kopen.
    Ik heb nog ruim 2000 plaatjes liggen, die je wel van me mag over nemen als je interesse hebt. Laat het maar weten via een PB.
     
    Laatst bewerkt: 29 jun 2018
  15. Jaques

    Jaques Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 mei 2016
    Berichten:
    5.718
    Locatie:
    Tilburg
    Job, succes met de bouw, ook ik heb hem nog compleet in de kast liggen, wil over een jaar of drie eraan beginnen, dan hoop ik met pensioen te kunnen:banana:nogmaals succes we zullen het volgen:)
     
  16. pietsan

    pietsan Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 dec 2011
    Berichten:
    8.192
    Locatie:
    Zeeuws-Vlaanderen
    Mooi schip Koos, de hms Victory wel een enorme klus om haar te bouwen en bijzonder mooi gedetailleerd! Ik heb haar destijds ook gebouwd en mijn verslag in dit draadje geplaatst, echter door gebrek aan data heb ik het album met de foto's moeten verwijderen. Eén van de nadelen van dit forum vind ik, want of je nu betalend lid bent of niet op een gegeven ogenblik zit je aan je taks en kun je hier niet verder wat eigenlijk jammer is. Net als mijn andere modellen heb ik ook de Victory een eigen tintje gegeven, voornamelijk wat de kleuren betreft, de gele banen tussen de zwarte berghouten heb ik vervangen door licht eiken. Hier een impressie van mijn model met haar dwarsdoorsnede, beide van de uitgever DeAgostini. Het schip is schaal 1x84 en de doorsnede 1x72,
     
  17. Jaques

    Jaques Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 mei 2016
    Berichten:
    5.718
    Locatie:
    Tilburg
    Ik ben voorlopig nog wel even zoet met thuis de Batavia en wat kleinere scheepjes tussendoor op de camping.
    Maar als deze klaar zijn verwacht ik zo rond mijn pensioen te zitten en kan ik alle aandacht aan de victory geven. Zal dan ook niet schromen om bij problemen jou, en andere bouwers om raad te vragen:confused: Dus bewaar je foto’s maar goed Piet, die zullen dan best wel weer van pas komen;)
     
    pietsan en Hans Groenenberg vinden dit leuk.
  18. Patrick_BE

    Patrick_BE

    Lid geworden:
    17 aug 2017
    Berichten:
    82
    Locatie:
    Sint-Niklaas (Be)
    Ik heb mijn koperplaatjes zelf gesneden uit deze: (zoekterm Google = zelfklevend koperband tiffany)


    [​IMG]
    Is heel goedkoop (+/- 30m op een rol!), in verschillende breedtes én zelfklevend, blijft er bij mijn modellen nu toch al wat jaartjes probleemloos tegen "plakken".

    Het "nagelpatroon" kan je makkelijk simuleren, als je hier verder info over wil dan deel ik deze graag met je...
    grts,

    Patrick
     
    Jaques en pietsan vinden dit leuk.
  19. Jaques

    Jaques Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 mei 2016
    Berichten:
    5.718
    Locatie:
    Tilburg
    Rony, word hier nog aan verder gebouwd?? Of geef je de pijp aan Maarten;)
     
  20. Dostojev

    Dostojev

    Lid geworden:
    30 jun 2019
    Berichten:
    2
    Locatie:
    Helmond
     

Deel Deze Pagina