bouwverslag Mustang P51

Discussie in 'Bouwverslagen - Vliegen' gestart door thedaveexperience, 30 dec 2017.

  1. thedaveexperience

    thedaveexperience

    Lid geworden:
    17 jul 2011
    Berichten:
    141
    Locatie:
    amsterdam
    Hallo,

    Eergisteren een Mustang P51 full fuse besteld bij causemann.
    Vandaag al in huis, dus alvast wat gedaan.

    [​IMG]
    Dit zat in de verpakking.

    [​IMG]
    body delen geschuurd en delen op elkaar aan het lijmen

    [​IMG]
    body delen gelijmd

    [​IMG]
    de 2 body delen 1/2 uur 'grof' geschuurd en 20 minuten met heel fijne korrel, canopy vast wat vorm gegeven.

    De body opbouw is als bij de ME163 en de Antonov An2...laagjes op elkaar lijmen en schuren en schuren. De body van de Mustang is maar 11 x6mm depron breed, dus dat schuren gaat een stuk sneller.
    Heb vandaag een motortje besteld. Een 2826/8 1400kv , voor een 3s lipo, met een 7x4 prop en een 40A ESC.
    Zou er graag retracts onder willen hebben...maar heb eens naar die prijzen gekeken...erg prijzig en meer voor zwaardere modellen.
    Heeft iemand suggesties wat retracts aangaat, iets betaalbaars ?

    mvg
    dave
     
    eric_laermans vindt dit leuk.
  2. eric_laermans

    eric_laermans Vriend van modelbouwforum.nl

    Lid geworden:
    19 aug 2005
    Berichten:
    2.542
    Locatie:
    Zwolle region
    Wat is de dikte van de vleugel op de plek waar je retracts wilt?
     
  3. thedaveexperience

    thedaveexperience

    Lid geworden:
    17 jul 2011
    Berichten:
    141
    Locatie:
    amsterdam
    Hoi Eric,

    Ik denk 2 cm, misscien paar mm erbij.
    voor gewicht van max 600 g

    mvg
    dave
     
    flymax vindt dit leuk.
  4. thedaveexperience

    thedaveexperience

    Lid geworden:
    17 jul 2011
    Berichten:
    141
    Locatie:
    amsterdam
    Hoi,

    Vandaag de hoogte-roeren gesneden, nog wat de body geschuurd,
    en begin gemaakt met de vleugel.

    [​IMG]
    dankzij wat foto's op de site van winkel, hoef je zelf niet veel te verzinnen.

    [​IMG]
    maar nu wachten op de electronica....

    gr
    dave
     
  5. thedaveexperience

    thedaveexperience

    Lid geworden:
    17 jul 2011
    Berichten:
    141
    Locatie:
    amsterdam
    Hoi,

    Vrijdag de servo's binnen gehad. Gisteren de vleugel verder afgemaakt. Er moet een hoek komen in de vleugels, de servo's moeten erin, en de bovenkant vleugel moet erop komen, enfin, beelden spreken meer als woorden:

    [​IMG]

    Servo is net te dik om tussen de vleugel te passen. In 6mm depron gat gemaakt, en met 3mm depron weer opgevuld, dan past het wel.

    tot zover,
    dave
     
  6. thedaveexperience

    thedaveexperience

    Lid geworden:
    17 jul 2011
    Berichten:
    141
    Locatie:
    amsterdam
    Hoi,

    De Mustang is gereed voor take off.
    Vanmorgen nog laatste puntjes op i gezet.
    Dit is 'm geworden:
    [​IMG]

    En heb de foto's van het maken van de Mustang achter elkaar geplakt in dit filmpje:



    Op naar de volgende...

    knutsel ze,
    dave
     
    ISOLA2 en eric_laermans vinden dit leuk.
  7. eric_laermans

    eric_laermans Vriend van modelbouwforum.nl

    Lid geworden:
    19 aug 2005
    Berichten:
    2.542
    Locatie:
    Zwolle region
    @Dave heeft dit model al gevlogen? Of is dit het gesneuvelde model?
     
  8. mawi 1.

    mawi 1.

    Lid geworden:
    15 jan 2012
    Berichten:
    191
    Locatie:
    Oss Noordbrabant
    ziet er netjes uit succes met de maiden.

    Groeten Giel.
     
  9. thedaveexperience

    thedaveexperience

    Lid geworden:
    17 jul 2011
    Berichten:
    141
    Locatie:
    amsterdam
    De maiden liep helaas niet zoals verwacht...ik had iets verkeerds gedaan, want kreeg 'm niet vliegend. Geprobeerd tot die doormidden ging. helaas...ga een andere mustang maken, het model is gewoon blits.

    gr
    dave
     
  10. mawi 1.

    mawi 1.

    Lid geworden:
    15 jan 2012
    Berichten:
    191
    Locatie:
    Oss Noordbrabant
    Dave zou je niet beter een beginners model aan kunnen schaffen en eens bij een vliegclub langs kunnen gaan voor wat hulp want als jij niet kunt vliegen en
    je wil het leren met een mustang dan denk ik dat het heel lang gaat duren voor je zo ver bent.

    in ieder geval succes Gr Giel
     

Deel Deze Pagina