Bouwverslag Pipercub

Discussie in 'Bouwverslagen - Vliegen' gestart door Superkeyer, 25 apr 2016.

  1. Superkeyer

    Superkeyer Vriend van modelbouwforum.nl

    Lid geworden:
    31 dec 2011
    Berichten:
    82
    Locatie:
    Dordrecht en Arnhem(weekend)
    Zoiets als op bijgaande foto! Deze Cessna Caravan vloog op St Florentin met parachutisten en ik vond het een hele mooie kist.
    Nu moet ik alleen nog een paar bochtjes met de juiste diameter zien te vinden maar dan zet ik ze zeker op de Piper.
     
  2. dries_neyrinck

    dries_neyrinck

    Lid geworden:
    14 aug 2013
    Berichten:
    2.335
    Locatie:
    Oordegem
    PorterPiper! Ik vind 'm net iets 'je ne sais quoi" hebben!
     
    H.B.Busking vindt dit leuk.
  3. nico v kooten

    nico v kooten

    Lid geworden:
    2 nov 2003
    Berichten:
    1.530
    Locatie:
    Middelburg (zeeland)
    Bestaat nog echt ook.......:yes:
     
  4. Justus

    Justus

    Lid geworden:
    8 okt 2003
    Berichten:
    3.196
    Locatie:
    Rijnsburg
    Daar heb je helemaal gelijk in, er zijn draadjes genoeg over de voor en nadelen van elektro tov brandstof en ik ben helemaal voor elektro.

    Ik heb een 4000 en een 5000 en houd voor mijzelf 10 minuten aan. Zit dan meestal op 40% 'over' en ga dan accu-wisselen.
    Het grootste voordeel van benzine is even tanken en door (en een lekker geluidje.... De uitdaging zit hem dan wel in hem stil genoeg zien te krijgen)
     
  5. Superkeyer

    Superkeyer Vriend van modelbouwforum.nl

    Lid geworden:
    31 dec 2011
    Berichten:
    82
    Locatie:
    Dordrecht en Arnhem(weekend)
    Vandaag voor het eerst gevlogen met de Piper en zijn verlengde neus. In totaal is hij 400 gram lichter geworden door het verwijderen van 300gram ballast en nog een 100 gram door het (tijdelijk) verwijderen van het bommenluik. Ik ben heel bij met het resultaat want hij vliegt een stuk makkelijker. Ondanks de turbulentie op ons veld bij zuidwestelijke wind toch een paar leuke vluchtjes kunnen maken.

    Filmpje volgt.
     
    Ton van Munsteren, dries_neyrinck en E.hof vinden dit leuk.
  6. Superkeyer

    Superkeyer Vriend van modelbouwforum.nl

    Lid geworden:
    31 dec 2011
    Berichten:
    82
    Locatie:
    Dordrecht en Arnhem(weekend)
    Onder Windows 10 bleek dat het programma Movie Maker was verdwenen? Maar gelukkig heb ik weer een versie op mijn computer staan en dus heb ik het filmpje van de eerste testvlucht kunnen samenstellen.
     
    H.B.Busking, Q Brand en Ton van Munsteren vinden dit leuk.
  7. xyz

    xyz

    Lid geworden:
    2 dec 2007
    Berichten:
    1.595
    Locatie:
    Eindhoven
  8. Superkeyer

    Superkeyer Vriend van modelbouwforum.nl

    Lid geworden:
    31 dec 2011
    Berichten:
    82
    Locatie:
    Dordrecht en Arnhem(weekend)
    Lange neus Pipers zijn toch ook erg mooi!
    Bedankt xyz voor de foto's.
     
  9. H.B.Busking

    H.B.Busking Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 aug 2004
    Berichten:
    6.570
    Locatie:
    Odoorn, Drenthe
    Met een beetje mazzel kan je zelfs RR op de snuit stickeren
    Mooi eigenzinnig geworden met zo een turbopropsnuit!
     
  10. dries_neyrinck

    dries_neyrinck

    Lid geworden:
    14 aug 2013
    Berichten:
    2.335
    Locatie:
    Oordegem
    Zal ik eerlijk zijn: ik heb normaal echt niets met 13 in een dozijn Pipers. Dat is mijn afwijking
    Maar jouw kleurstelling en die aparte snuit maken het heel apart en zeer mooi. Prachtig toestel!
     
    H.B.Busking vindt dit leuk.
  11. Superkeyer

    Superkeyer Vriend van modelbouwforum.nl

    Lid geworden:
    31 dec 2011
    Berichten:
    82
    Locatie:
    Dordrecht en Arnhem(weekend)
    Bedankt voor je compliment Dries.
    Met de echte Piper heb ik ook wel eens gevlogen en weet je wat het is: Ze stinken naar benzine, olie en uitlaatdampen, je zit zo dicht bij de piloot dat je die zijn (angst?)zweet kan ruiken, ze maken enorm lawaai, er zit geen snelheid in, maar ze vliegen heerlijk:rolleyes: en... je kan er heel goed zweefvliegtuigen mee optrekken.
     
  12. zwienen

    zwienen

    Lid geworden:
    2 jul 2007
    Berichten:
    48
    Locatie:
    Krimpen ad IJssel
    Door dat wegen wat ik allemaal gelezen heb heb ik de mijne ook eens op de weegschaal gezet en het volgende gewogen
    vleugel 1090 gram
    romp 2096 gram
    de struts 86 gr totaal dus 3272 gram..,dat dus zonder lipo geen ballast het trieplex is berkentrieplex 3,00 mm dik:friends:
    vliegt heerlijk
    Gerard de cnc frezer
     
  13. Superkeyer

    Superkeyer Vriend van modelbouwforum.nl

    Lid geworden:
    31 dec 2011
    Berichten:
    82
    Locatie:
    Dordrecht en Arnhem(weekend)
    Met een lipo erbij dus plusminus 3700 gram, netjes gebouwd!(En gefreesd!) :friends:
     

Deel Deze Pagina