Bouwverslag Robbe Sea Jet Evolution - 28-05-10 foto's

Discussie in 'Speedboten' gestart door Dirk Jan, 28 dec 2009.

  1. Dirk Jan

    Dirk Jan Forum veteraan

    Lid geworden:
    2 apr 2003
    Berichten:
    3.548
    Locatie:
    Veenendaal
    Dat ziet er leuk uit! Helaas heb ik de boot (letterlijk) gemist. Als jullie nog eens zo'n dag hebben kom ik graag ook eens langs.

    @Jbspecial: jouw Sea Jet Evo en de pop zien er goed uit! Een hele andere houding dan standaard.
    Als je met de 20c lipo vaart van niet zo'n goede kwaliteit, zou dat ook wel eens uit kunnen maken in snelheid. De spanning kan best een stuk zakken als de benodigde amperes niet beschikbaar zijn. Als je in werkelijkheid op 15C zit kan het krap aan worden. Ik wil niet zeggen dat de strakes niet helpen (ze staan ook op mijn lijstje) maar een goed accupakket maakt veel verschil met een mindere kwaliteit accu.

    P.s: de max snelheid staat nu op 51 km/u :)
     
  2. Lex Verkuijl

    Lex Verkuijl

    Lid geworden:
    30 okt 2004
    Berichten:
    4.619
    Locatie:
    Lelystad
    Dat je dat uit die foto's op kunt maken ... ;) ... :p :D !

    Het was inderdaad een erg leuke dag. Verbazend trouwens hoe snel zo'n druk vaarwater helemaal leeg is als je met twee SJE's gaat scheuren .. ;) ! De haven zat vervolgens stampvol :cool:

    Naar wat ik afgelopen zaterdag gezien heb zit het snelheidsverschil hoofdzakelijk in de strakes. JB's SeaJet klonk in ieder geval alsof de motoren wel meer toeren wilden draaien maar niet konden doordat de romp wat meer door het water moest duwen.

    Maar we moeten binnenkort maar eens iets afspreken met z'n drieën voor een vergelijkend snelheidsonderzoek. Dat zou wat mij betreft ook in Biddinghuizen kunnen zijn. Ligt redelijk centraal in de driehoek, en ik heb de sleutels. Is maar een voorstel, laat maar weten wat jullie daarvan denken.
     
    Laatst bewerkt: 7 jun 2010
  3. Dirk Jan

    Dirk Jan Forum veteraan

    Lid geworden:
    2 apr 2003
    Berichten:
    3.548
    Locatie:
    Veenendaal
    Dat is de snelheid van mijn SJE ;-)

    Een meeting in Biddinghuizen lijkt me gezellig. Bij voorkeur op zaterdag of een keer 's avonds zou ook kunnen.

    @Jbspecial: kan je hier eens wat foto's van jouw SJE posten? Ik ben benieuwd hoe hij er van dichtbij uitziet :)
     
  4. jbspecial

    jbspecial

    Lid geworden:
    8 sep 2005
    Berichten:
    46
    Locatie:
    zutphen
    Ik moet nog even kijken hoe dat foto`s plaatsen moet .
    Ik kon vorige week niet meer op mijn externe schijf komen anders had ik al foto`s geplaatst .
    Mijn stuurprint in de externe behuizing is kaduuk .

    Welke resolutie werkt het best beeldvullend op het forum ??

    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 8 jun 2010
  5. jbspecial

    jbspecial

    Lid geworden:
    8 sep 2005
    Berichten:
    46
    Locatie:
    zutphen
    Bouwfoto`s Joop

    Hierbij mijn bouwfoto`s en vergelijk met seajet oud model met 29 jet erin .
    De evolution heeft nu dus lucht toevoer vanaf net achter het rechter spiegeltje .
    Het aluminium roer wat Lex gebruik is niet meer leverbaar bij Graupner , daarom heb ik een ander type moeten pas-maken .
    De servoplaat is 1 cm ingekort zodat het motorspant naar achteren verplaatst werd .
    De schroefaskokers steken nu 25mm uit .
    De antennebevestiging is met een aluminium buisje door de uitbouwbult van de romp gevoerd .
    De antenne word hier ingestoken met een 4mm goud stekker .
    De reden daarvan is sterkte maken zodat dat stuk er niet afgerukt word bij een salto .
    De kapbevestiging zit daar nu namelijk ook aan vast .

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 9 jun 2010
  6. Dirk Jan

    Dirk Jan Forum veteraan

    Lid geworden:
    2 apr 2003
    Berichten:
    3.548
    Locatie:
    Veenendaal
    Leuke foto's hoor en creatief opgelost met het roer.

    Ik ga deze week aan de strakes beginnen en ik maak ook nog een ontluchtingsgat in de tunnel, want met vlak water blijft hij toch te lang aan het water plakken.
     
  7. Leon325i

    Leon325i

    Lid geworden:
    18 feb 2010
    Berichten:
    1.083
    Locatie:
    Amsterdam
    ik zie geen foto's alleen kruisjes :(
     
  8. Lex Verkuijl

    Lex Verkuijl

    Lid geworden:
    30 okt 2004
    Berichten:
    4.619
    Locatie:
    Lelystad
    Ik heb nog een leuke foto binnen gekregen van de "Sea Jet Battle" in Biddinghuizen laatst. Mag ik nu zo een 35 mHz zender voor de SeaJet gaan gebruiken ... ?

    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  9. Leon325i

    Leon325i

    Lid geworden:
    18 feb 2010
    Berichten:
    1.083
    Locatie:
    Amsterdam
    35mhz is voor RCvliegen
    en dat al een tijdje hoor ;)
     
  10. Lex Verkuijl

    Lex Verkuijl

    Lid geworden:
    30 okt 2004
    Berichten:
    4.619
    Locatie:
    Lelystad
    Ja precies, dit vliegt toch ? !
     
  11. Leon325i

    Leon325i

    Lid geworden:
    18 feb 2010
    Berichten:
    1.083
    Locatie:
    Amsterdam
    ja joh.
     
  12. Dirk Jan

    Dirk Jan Forum veteraan

    Lid geworden:
    2 apr 2003
    Berichten:
    3.548
    Locatie:
    Veenendaal
    Ik heb een vraag aan de ervaren boters; heeft het nut om de kiel scherp te maken? De v-romp heeft nu een radius waar de v-helften samenkomen. Wat is het effect van een scherpe overgang?
     
  13. Leon325i

    Leon325i

    Lid geworden:
    18 feb 2010
    Berichten:
    1.083
    Locatie:
    Amsterdam
    wat ik al vaker gelezen en gehoord heb is dat
    alles wat rond is remt
     
  14. Lex Verkuijl

    Lex Verkuijl

    Lid geworden:
    30 okt 2004
    Berichten:
    4.619
    Locatie:
    Lelystad
    Ik heb 'm rond gelaten. Alles wat rond is remt inderdaad, maar dat geld alleen voor de achterzijde waar het water af moet breken, en de sprayrails en strakes die ook het water strak moeten lossen. Misschien dat de SeaJet romp wat agressiever in het water gaat 'bijten' in bochten met een scherpe kiel? Aan de andere kant heeft hij nu al de neiging om zijwaarts weg te 'stuiteren', met een scherpe kiel zou dat ook alleen maar erger kunnen worden omdat de dan schuin over de kiel lopende waterstroom afgekapt wordt, en die kiel dan tevens als een soort spoiler gaat werken. Met de een ronde kiel wordt de romp juist wat meer teruggezogen naar het water. Maar dit is even uit mijn theoretische pet, ik kan het ook mis hebben.
     
  15. pompebled

    pompebled Forum veteraan

    Lid geworden:
    1 nov 2004
    Berichten:
    9.690
    Locatie:
    Sneek
    Klopt.
    Al mijn boten hebben min of meer een ronding op de kiellijn, als je die scherp zou maken krijg je op snelheid een zeer 'avontuurlijk' bochtengedrag.

    Groeten, Jan.
     
  16. Dirk Jan

    Dirk Jan Forum veteraan

    Lid geworden:
    2 apr 2003
    Berichten:
    3.548
    Locatie:
    Veenendaal
    Bedankt voor jullie antwoorden! Ik laat de ronding ongewijzigd.

    Ik heb een ontluchtingsgat net achter de kiel in de tunnel gemaakt en de strakes staan nu op de agenda. Dit weekend weer een lipotje leegvaren :)
     
  17. darioellider

    darioellider Guest

    Ik verloor de zetel van de jet evolutie is, weet je hoe ik kan krijgen?
    robbe niet los verkochte
     
  18. Lex Verkuijl

    Lex Verkuijl

    Lid geworden:
    30 okt 2004
    Berichten:
    4.619
    Locatie:
    Lelystad
    In principe zou Robbe die wel los moeten verkopen. Je moet het zadel dan echter alleen via een modelbouwwinkel bestellen, in de catalogus staat hij niet. Als je het artikelnummer van de Seajet samen met het onderdeelnummer van het zadel doorgeeft zou een modelbouwwinkel het voor je moeten kunnen bestellen.
     
  19. darioellider

    darioellider Guest

    Ik sprak met robbe, maar alleen de pop te verkopen, stuur, spiegels en stuur, maar de stoel niet te verkopen
     
  20. remy moller

    remy moller

    Lid geworden:
    22 jan 2005
    Berichten:
    394
    Locatie:
    Wormerveer
    Welke vertaalmachine gebruik je. Begrijp amper wat je bedoeld.
    Misschien een idee om je eerst even voor te stellen voordat je met dit soort vragen komt.
     

Deel Deze Pagina