Bouwverslag Saab Gripen

Discussie in 'Bouwverslagen - Vliegen' gestart door thedaveexperience, 18 nov 2017.

  1. thedaveexperience

    thedaveexperience

    Lid geworden:
    17 jul 2011
    Berichten:
    131
    Locatie:
    amsterdam
    Hallo,

    Zag op internet een leuk model straaljager...een Saab Gripen, voor een mooi prijsje. 2 dagen later had ik het in huis. Ik heb de delen gecopieerd (getekend op de pc) en daarna getekend, uitgesneden en geschuurd en origineel weer opgeruimd (wil dit model van balsa gaan maken in toekomst).
    Heel eenvoudig in elkaar te zetten, en een leuk resultaat.
    Zit een 2212 2450kv van RaceStar (4,29 dollar) en een 30A ESC (Simonk 7,28 dollar) en 3x tower pro sg92 ( 4 voor 10,74 dollar) en een OrangeX ontanger (9,28 dollar). Model was 17,50 dus : nog geen 50 euro...netjes. En model heb ik nog...dus..32,50 en wat werk.
    [​IMG]

    the making:


    gr
    dave
     
  2. eric_laermans

    eric_laermans PH-SAM

    Lid geworden:
    19 aug 2005
    Berichten:
    3.993
    Locatie:
    Zwolle region
    Ja, Causemann heeft leuk spul. De Me-163 Komet is ook erg leuk evenals de Zaunkonig. De Saab mag er zijn, mooie canopy, mooie lijnen, best wel schaal... en je hebt ook nog ‘ns een model dat zelfgebouwd is, toch te verkiezen boven kant-en-klaar.
     
    Laatst bewerkt: 18 nov 2017
  3. thedaveexperience

    thedaveexperience

    Lid geworden:
    17 jul 2011
    Berichten:
    131
    Locatie:
    amsterdam
    dag Eric,

    Bedankt. Ik had samen met de Saab ook de ME163 gekocht...heb net de eerste stukjes van de body aan elkaar gelijmd....1 tube UHU er al doorheen...body pas op de helft. Vind de ME163 een mooi racewonder....misschien ben ik er al aan toe. Dit model is wel iets gecompliceerder, en kijken wat het word....

    mvg
    dave
     
  4. eric_laermans

    eric_laermans PH-SAM

    Lid geworden:
    19 aug 2005
    Berichten:
    3.993
    Locatie:
    Zwolle region
    :) Toeval bestaat niet. En, zelfbouw (ook van kit) is zo veel leuker. De Me-163 lijkt me erg makkelijk te vliegen. Dit model kan langzaam, maar ook erg snel. Ga je nog een topicje starten over de Me-163? Het mooie aan dit Causemann-model is dat relatief eenvoudig al een full-fuse model wordt verkregen. Een bouwwijze die ook voor andere modellen gebruikt kan worden.
     

Deel Deze Pagina