Beste medemodelbouwers,
zal me eige eve snel introduceren, ik ben stephan woonachtig in rosmalen en sinds enkele tijd verslaafd aan de modelvlieg hobby.
ik krijg op dit moment nog vliegles met de leskist van de club (mvvdb) maar er staat hier bij mij thuis al een calmato trainer klaar om na het behalen van mijn oefen brevet verder mee te trainen.
echter wil ik in deze tijd niet stil blijven zitten en ben ik dus van plan om een fourstar van sig te gaan bouwen, deze kan dan gaan dienen als mijn eerste laag dekker.
van de week heb ik de bouwkit en tegelijk ook maar een 2,4ghz zender gehaald bij de hobbyin.
viel me gelijk op de de kit erg goed van kwaliteit is en ook nog eens behoorlijk kompleet.
ik wil echter niet gaan beginnen met bouwen voor dat ik helemaal goed voorbereid ben en al de tekeningen volledig snap hier staan echter nog veel onduidelijkheden in.
bij deze ook maar gelijk enkele vragen:
- op het bouwplan staat de vleugel aan elkaar getekend, moet ik deze gewoon door de helft knippen of is hier een betere oplossin voor?
- dacht ergens gelezen te hebben dat bij de kit amerikaanse moeren en bouten zaten? klopt dit en zo jah kan ik hier beter iets anders voor bestelen?
- bij deze kit word qua motor uitgegaan van een saito.50 echter wil ik een sc.46 as gaan gebruiken of een irvine .46abc, kan ik dan voor de motorsteun de zelfde gaten aanhouden die op het plan staan?
- qua vleugel bevesteging staat er volgens mij in de handleiding dat er schroefdraad ik het hout getapt moet worden? is hier niet een betere oplossing voor met slagmoeren ofzow, heeft hier iemand duidelijke foto`s van hoe dit bij een fourstar 40 opgelost is?
- en mischien nog wel de belangrijkste vraag: aandachtspunten specifiek op dit toestel gericht
verder ben ik eigelijk wel voorplan om het stuk achter de cockpit te beplanken. ziet er mooier uit en is nog eens beter voor de folie ivm doorprikken enz.
hier dan maar enkele foto`s ter zijnertijd zal hier een bouwverslag gaan verschijnen.
en ook maar gelijk een balsa schaafje gekocht want goed gereedschap in het halve werk.
zal me eige eve snel introduceren, ik ben stephan woonachtig in rosmalen en sinds enkele tijd verslaafd aan de modelvlieg hobby.
ik krijg op dit moment nog vliegles met de leskist van de club (mvvdb) maar er staat hier bij mij thuis al een calmato trainer klaar om na het behalen van mijn oefen brevet verder mee te trainen.
echter wil ik in deze tijd niet stil blijven zitten en ben ik dus van plan om een fourstar van sig te gaan bouwen, deze kan dan gaan dienen als mijn eerste laag dekker.
van de week heb ik de bouwkit en tegelijk ook maar een 2,4ghz zender gehaald bij de hobbyin.
viel me gelijk op de de kit erg goed van kwaliteit is en ook nog eens behoorlijk kompleet.
ik wil echter niet gaan beginnen met bouwen voor dat ik helemaal goed voorbereid ben en al de tekeningen volledig snap hier staan echter nog veel onduidelijkheden in.
bij deze ook maar gelijk enkele vragen:
- op het bouwplan staat de vleugel aan elkaar getekend, moet ik deze gewoon door de helft knippen of is hier een betere oplossin voor?
- dacht ergens gelezen te hebben dat bij de kit amerikaanse moeren en bouten zaten? klopt dit en zo jah kan ik hier beter iets anders voor bestelen?
- bij deze kit word qua motor uitgegaan van een saito.50 echter wil ik een sc.46 as gaan gebruiken of een irvine .46abc, kan ik dan voor de motorsteun de zelfde gaten aanhouden die op het plan staan?
- qua vleugel bevesteging staat er volgens mij in de handleiding dat er schroefdraad ik het hout getapt moet worden? is hier niet een betere oplossing voor met slagmoeren ofzow, heeft hier iemand duidelijke foto`s van hoe dit bij een fourstar 40 opgelost is?
- en mischien nog wel de belangrijkste vraag: aandachtspunten specifiek op dit toestel gericht
verder ben ik eigelijk wel voorplan om het stuk achter de cockpit te beplanken. ziet er mooier uit en is nog eens beter voor de folie ivm doorprikken enz.
hier dan maar enkele foto`s ter zijnertijd zal hier een bouwverslag gaan verschijnen.



en ook maar gelijk een balsa schaafje gekocht want goed gereedschap in het halve werk.



Laatst bewerkt: