Ik ga een vliegtuig bouwen!
Tja, het heeft een paar maanden voorbereiding gekost maar de kogel is door de kerk: Ik heb een vliegtuig gekocht en ben 'm aan het bouwen.
De voorbereiding bestond o.a. uit:
- Lezen tijdschriften (Flugmodell und Technik, modellflug international, modelbouw aktueel)
- Lezen boeken (oudje via De Slechte, nieuwe via Amazon)
- Lezen forums
- Bezoek aan modelvliegende oom
- Contact met en bezoek aan club
Het is dus een Sig Kadet LT-40 geworden.
Een in het Engels gesteld bouwverslag van een meer ervaren bouwer is te vinden via rcuniverse
Aandachtspunten bij het bouwen voor mij zijn:
- Ik ben al allergisch voor epoxy, dus ik ga heel voorzichtig zijn met secondenlijm. Daar schijn je ook allergisch voor te kunnen worden.
- Dus voornamelijk snelle houtlijm
Ondanks dat mijn verslag een absoluut beginnerstoestel betreft, hoop ik dat er enige aandacht komt van meer ervaren bouwers, zodat ze mij kunnen voorzien van waarschuwingen, tips e.d.
En nu nog even uitzoeken hoe die foto-upload werkt...
Tja, het heeft een paar maanden voorbereiding gekost maar de kogel is door de kerk: Ik heb een vliegtuig gekocht en ben 'm aan het bouwen.
De voorbereiding bestond o.a. uit:
- Lezen tijdschriften (Flugmodell und Technik, modellflug international, modelbouw aktueel)
- Lezen boeken (oudje via De Slechte, nieuwe via Amazon)
- Lezen forums
- Bezoek aan modelvliegende oom
- Contact met en bezoek aan club
Het is dus een Sig Kadet LT-40 geworden.
Een in het Engels gesteld bouwverslag van een meer ervaren bouwer is te vinden via rcuniverse
Aandachtspunten bij het bouwen voor mij zijn:
- Ik ben al allergisch voor epoxy, dus ik ga heel voorzichtig zijn met secondenlijm. Daar schijn je ook allergisch voor te kunnen worden.
- Dus voornamelijk snelle houtlijm
Ondanks dat mijn verslag een absoluut beginnerstoestel betreft, hoop ik dat er enige aandacht komt van meer ervaren bouwers, zodat ze mij kunnen voorzien van waarschuwingen, tips e.d.
En nu nog even uitzoeken hoe die foto-upload werkt...