Bouwverslag Smit Lloyd 1

Discussie in 'Bouwverslagen - Schepen' gestart door Ben_Koenen, 27 aug 2017.

1. k-k

k-k

Lid geworden:
    12 jul 2012
    Maakt niet uit hoor Sjoerd, als het beestje maar een naam heeft. Voor alle duidelijkheid, het waren bij mijn coastertje 3 lagen 80 grams keperdoek. Vandaar de dikte van 1 mm. Ben gebruikt 160 grams doek en dat zou in theorie dubbel zo dik moeten worden. Ik heb er wel 3 spantjes in gezet om de rechte vlakken wat steun te geven. Op de waterlijn nog een horizontale plaat. Alles van 3,5 mm triplex. En mocht de romp een beetje slap zijn Ben, dan zet je de restjes doek en epoxy er aan de binnenkant tegen. Desnoods lamineer je er wat latjes in. Was een idee van Bas in mijn verslag. Maar je zult ervan versteld staan hoe sterk het laminaat wordt, als het eenmaal is uitgehard. Gr. Klaas.

2. Macrabbit

Macrabbit

Lid geworden:
    16 mei 2010
    In theorie moet dat natuurlijk kloppen. Alleen wilde ik persé geen spanten in de romp. Dit om zoveel mogelijk ruimte te houden voor alles wat ik er in wilde zetten. En nog is het woekeren met de ruimte. Aangezien ikzelf een SL A-klasse heb gemaakt weet ik wat Ben tegen gaat komen als hij de romp niet zo ruim mogelijk houdt. Met name de ruimte onderdeks, zeg maar tot achter het stuurhuis is gewoon krap.

3. k-k

k-k

Lid geworden:
    12 jul 2012
    Geen flauw idee hoe Ben zijn rompindeling wordt. Gaf alleen aan hoe ik het dunne rompje wat steun heb gegeven. Zie het ook niet als kritiek hoor Sjoerd. Ieder maakt zijn eigen plan en deelt de beschikbare ruimten in. Ik sta er altijd weer versteld van wat een ander in zijn schip weet te "prakken". En dat met het meeste respect. Uren denk en priegelwerk zit daarin. Gelukkig kunnen we het met elkaar delen, of van elkaar afkijken. Mooi toch? Gr. Klaas.

4. Macrabbit

Macrabbit

Lid geworden:
    16 mei 2010
    Dat is helemaal waar Klaas.

5. Ben_Koenen

Ben_Koenen

Lid geworden:
    24 mei 2015
    De romp indeling gaat puzzelen worden. Niet alleen met de ruimte, maar zeker met de verdeling van het gewicht.
    Model suppliers en zeker deze liggen zo koplastig, wat lastig goed te krijgen is. Dit heeft zeker mijn aandacht, maar eerst maar eens een fatsoenlijke romp bouwen

6. Baggeraar

Baggeraar Forum veteraan

Lid geworden:
    31 jan 2010
    Als blijkt dat de romp echt te slap is zonder spanten (en dat na een paar weken nog steeds is) kan je overwegen triaxiaal-legsel te nemen en aan de binnenkant van de romp te plakken.
    Heb ik op de baggermolen ook gebruikt: daarna is het heel veel stugger,.
    Niemand vertelde toen hoeveel lagen van welk doek nodig zou zijn voor een romp van 170 lang.

Deel Deze Pagina