Bouwverslag Smit Lloyd 1

Discussie in 'Bouwverslagen - Schepen' gestart door Ben_Koenen, 27 aug 2017.

  1. Baggeraar

    Baggeraar

    Lid geworden:
    31 jan 2010
    Berichten:
    15.448
    Locatie:
    H&NF
    Dat is een deftig resultaat.
    Leg je hem zo dat hij niet scheef kan zakken, epoxy doet er nogal lang over om echt hard te worden.
     
  2. k-k

    k-k Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

    Lid geworden:
    12 jul 2012
    Berichten:
    13.040
    Locatie:
    Oostvoorne
    Daar mag je best trots op zijn, Ben! En het geeft een fijn gevoel toch, als het lukt? Succes verder met het inrichten en inbouwen. Gr. Klaas.
     
  3. Ben_Koenen

    Ben_Koenen

    Lid geworden:
    24 mei 2015
    Berichten:
    77
    Ik moet zeggen dat voor mijn eerste epoxy romp ik eigenlijk zeer blij verrast ben met het resultaat.

    Ik dacht niet dat het zo goed uit zou pakken.

    Ik ben wat rompen bouwen echt wel overstag gegaan.
     
  4. Bootje1234

    Bootje1234

    Lid geworden:
    22 apr 2015
    Berichten:
    20
    Wellicht verstandig om zo snel (maar vooral wel goed) mogelijk in ieder geval bij het dek in onderin de romp versteviging aan te brengen, een romp is zo getordeerd namelijk.
    Voor een puur epoxy romp oogt deze romp op de foto's aan de dunne kant, wat het extra belangrijk maakt om snel te zorgen dat de romp verstevigt wordt, ik heb al eens 6 jaar werk moeten gooien omdat de romp getordeerd was, en dat was een houten romp.
    Verder ziet de romp er wel mooi uit zo, een doorzichtige romp is weer eens wat anders.
    Wel een kleine tip over doorzichtig, verf de romp eerst goed zwart voordat je de definitieve kleur gaat aanbrengen, misschien wel 2 lagen (ook als de kleur zwart is) anders schijnt het licht er dwars doorheen.
    Ik heb dit met een kunststof opbouw getest, het is bizar wat zwarte verf aan licht tegenhoudt.
     
  5. k-k

    k-k Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

    Lid geworden:
    12 jul 2012
    Berichten:
    13.040
    Locatie:
    Oostvoorne
    Ben, Een cruciaal moment is wanneer het dek er op gaat. Dan mag er geen slag in de romp zitten. Is nog een beetje te corrigeren eer de lijm uithardt. Eerst checken met het dek er los in. Gaat best goed komen. Wel zorgen dat je ijkpunten hebt om te kunnen richten. Is haast net als bij een echt schip. Gr. Klaas.
     
  6. k-k

    k-k Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

    Lid geworden:
    12 jul 2012
    Berichten:
    13.040
    Locatie:
    Oostvoorne
    De werf op Kerstreces, Ben? Het is zo stil hier. Gr. Klaas.
     

Deel Deze Pagina