hallo mijn naam is walter 66jr oud en ik heb vroeger gevaren bij de knsm en rederij amsterdam!!dus het botenvirus zit er al in.Na het lezen van de bouwverslagen van al die mooie schepen op het forum heb ik de bouwdoos van de smit rotterdam gekocht,en heb geprobeerd de boot te bouwen.De boot is al klaar dus het verslag gaat tot het einde.Ik kan de bouwers van de boten zoals "pantserdekschip""zwarte zee 2 en de ""aurora" van kuifje niet evenaren want dat is een klasse apart,maar ik heb veel plezier aan het bouwen gehad,ik heb helaas geen mooie werkplaats ik woon op 6 hoog dus dat was wel wat behelpen met spuiten en schuren!! afijn hier het resultaat,alle op en aanmerkingen zijn welkom want ik heb gemerkt dat ik nog veel moet leren!! walter
het begin
op het forum gelezen hoe je hem/haar waterdicht moet maken!!
het glimt wel mooi
spuitbus van karwei bouwmarkt
de voorgevormde stootranden
makkelijk die tangen
ik weet het voor de echte modelbouwer is dit kleurtje een gruwel!!maar het is weer iets anders dan alsmaar zwart.!!en het was de keuze van mijn vrouw.
geprobeerd stofvrij te schilderen.
alles is demontabel
waar tandenstokers al niet goed voor zijn!!
ik weet het de patrijspoorten horen zo niet maar ik vond het mooier zo
alles kan later uit elkaar het bovendek loopt rond,maar is al hersteld.
schoorstenen kunnen er ook af.
dankzij tips op het forum viel solderen wel mee
het wordt al een echte boot
kon geen betere schijnwerper vinden bij conrad maar hij brand wel met een ledje.
navigatie lichten branden niet wist niet zo gauw hoe aan te sluiten en met welke lampjes,volgende model beter.
dagenlang zitten te klooien met kerstledjes op batterijen mijn verstand van elektra gaat niet verder dan + en - daarom ben ik er wel trots op dat alles het doet!!
de bb schroefassen(zijn demontabel ivm goede assen later als ik mischien ga varen)
door dit buisje passen de schroefassen precies dus kan je ze er zo uitrekken
lijken net echte schroeven.
wij hebben geen bad in de flat daarom moest ikzelf een soort dok maken
hoera hij blijft drijven ik heb dus geen titanic gebouwd
ben best trots op mijn dok werkt uitstekend
nog een paar fotoos van het inwendige
het hele radiografische montage is dankzij de forumleden gemaakt bedankt iedereen voor het sturen van tips en schemas want ik had geen flauw idee hoe ik dat moest maken!!
zoals ik al schreef is bijna alles demontabel ivm reparatie of een ander kleurtje enz ik kwam op dat idee omdat forumleden die een boot op marktplaats kochten alles moesten slopen om het te verbouwen ofzoiets!!
dat draadje is van de ontvanger antenne weet niet of het helpt maar het staat mooi
als de boot ervandoor gaat met de buhler motoren op volle toeren?zien ze tenminste waar de thuishaven is
de naad in het voordek komt omdat ik het ruim een stuk groter hebt
gemaakt kan je overal makkelijk bij
een lampje op de f14 gemaakt vergat hem steeds uit te doen
heb er ook een lipo accu van een heli ingebouwd
heb ook maar een vervoerskist gemaakt
http://www.modelbouwforum.nl/forums/imagehosting/6814489a2965f3839.jpg[img]
[img]http://www.modelbouwforum.nl/forums/imagehosting/thum_6814489a2966793a3.jpg
zo dit was de laatste foto ik heb er onwijs veel plezier in gehad om een boot te maken dit was mij eerste boot maar ben al met de volgende bezig en wel de calypso!!o ja de naam walco is afgeleid van mijn naam walter en mijn vrouw haar naam corry want zij heeft wat te verduren gehad met dat gebouw in de slaapkamer.De volgende projecten worden dan ook gemaakt van kunststof rompen ivm de troep van het schuren enz in huis en op het balcon.
Ik kan geen vaarverslag maken omdat de boot nog niet in het water is geweest,en mischien ook nooit water zal zien,het ging mij om het bouwen ervan!! mvg walter

het begin

op het forum gelezen hoe je hem/haar waterdicht moet maken!!

het glimt wel mooi

spuitbus van karwei bouwmarkt

de voorgevormde stootranden

makkelijk die tangen

ik weet het voor de echte modelbouwer is dit kleurtje een gruwel!!maar het is weer iets anders dan alsmaar zwart.!!en het was de keuze van mijn vrouw.

geprobeerd stofvrij te schilderen.

alles is demontabel

waar tandenstokers al niet goed voor zijn!!

ik weet het de patrijspoorten horen zo niet maar ik vond het mooier zo

alles kan later uit elkaar het bovendek loopt rond,maar is al hersteld.

schoorstenen kunnen er ook af.

dankzij tips op het forum viel solderen wel mee

het wordt al een echte boot

kon geen betere schijnwerper vinden bij conrad maar hij brand wel met een ledje.

navigatie lichten branden niet wist niet zo gauw hoe aan te sluiten en met welke lampjes,volgende model beter.

dagenlang zitten te klooien met kerstledjes op batterijen mijn verstand van elektra gaat niet verder dan + en - daarom ben ik er wel trots op dat alles het doet!!

de bb schroefassen(zijn demontabel ivm goede assen later als ik mischien ga varen)

door dit buisje passen de schroefassen precies dus kan je ze er zo uitrekken

lijken net echte schroeven.

wij hebben geen bad in de flat daarom moest ikzelf een soort dok maken

hoera hij blijft drijven ik heb dus geen titanic gebouwd

ben best trots op mijn dok werkt uitstekend

nog een paar fotoos van het inwendige

het hele radiografische montage is dankzij de forumleden gemaakt bedankt iedereen voor het sturen van tips en schemas want ik had geen flauw idee hoe ik dat moest maken!!

zoals ik al schreef is bijna alles demontabel ivm reparatie of een ander kleurtje enz ik kwam op dat idee omdat forumleden die een boot op marktplaats kochten alles moesten slopen om het te verbouwen ofzoiets!!

dat draadje is van de ontvanger antenne weet niet of het helpt maar het staat mooi

als de boot ervandoor gaat met de buhler motoren op volle toeren?zien ze tenminste waar de thuishaven is

de naad in het voordek komt omdat ik het ruim een stuk groter hebt
gemaakt kan je overal makkelijk bij

een lampje op de f14 gemaakt vergat hem steeds uit te doen

heb er ook een lipo accu van een heli ingebouwd

heb ook maar een vervoerskist gemaakt
http://www.modelbouwforum.nl/forums/imagehosting/6814489a2965f3839.jpg[img]
[img]http://www.modelbouwforum.nl/forums/imagehosting/thum_6814489a2966793a3.jpg

zo dit was de laatste foto ik heb er onwijs veel plezier in gehad om een boot te maken dit was mij eerste boot maar ben al met de volgende bezig en wel de calypso!!o ja de naam walco is afgeleid van mijn naam walter en mijn vrouw haar naam corry want zij heeft wat te verduren gehad met dat gebouw in de slaapkamer.De volgende projecten worden dan ook gemaakt van kunststof rompen ivm de troep van het schuren enz in huis en op het balcon.
Ik kan geen vaarverslag maken omdat de boot nog niet in het water is geweest,en mischien ook nooit water zal zien,het ging mij om het bouwen ervan!! mvg walter
Laatst bewerkt door een moderator: