Bouwverslag Tamiya Leopard 2A6

Discussie in 'Tanks / Rupsvoertuigen' gestart door Goofyray, 24 apr 2016.

  1. Goofyray

    Goofyray

    Lid geworden:
    12 jan 2008
    Berichten:
    102
    Locatie:
    Rotterdam
    Goedemiddag,

    Van de week en vandaag wat vorderingen kunnen maken, Nu kom ik echter een ( probleem ) tegen, ik moet de luidsprekerbak in het chasis monteren.

    Dit wordt aangegeven met blauwe lijntjes naar beneden ( zie bouwtekening ) dit betekent volgens mij dat ik het moet lijmen maar niet met sneldrogende heeft iemand een idee waarmee ik dat kan doen , ik dacht

    een contactlijm, de bisonkit ?

    luidsprekerbak installatie.JPG

    Verder heb ik de loopwielen en meelopers en aandrijving gemonteerd, ik kon echter niet de meelopers schroeven zoals Edwin suggereerd, afstandhouders zijn namelijk hol,toch bedankt voor de tip !!
    Loopwielengemonteerd.JPG

    Als sneldrogende secondelijm gebruik ik ''Turbo'' kleefstof echt supersterk !

    Luidsprekerbak.JPG

    Met de geluidsbak zelf ben ik geen noemenswaardige problemen tegengekomen.

    Het tijdstip dat ik zal moeten gaan beslissen over welke zender ik ga gebruiken komt nu wel dichterbij......keuzes keuzes.

    Ik ga weer verder, zodra er weer een noemenswaardige vordering is gemaakt zal ik deze plaatsen !

    Fijne zondag iedereen !!

    Raymond
     
  2. Arthur Hermans

    Arthur Hermans

    Lid geworden:
    21 feb 2005
    Berichten:
    292
    Locatie:
    Wijchen
    Wat ik mij kan herinneren bij mijn Leo bouw, was de speaker box montage een beetje een manko in de bouwbeachrijving.
    Uiteindelijk moet je namelijk het bovendek op de speakerbox schroeven.
     
  3. Arthur Hermans

    Arthur Hermans

    Lid geworden:
    21 feb 2005
    Berichten:
    292
    Locatie:
    Wijchen
    Ik weet het niet zeker,
    Maar volgens mij kan je de onderkant van de speakerbox ook eerst in de bak schroeven, daarna pas de speakerbox in elkaar schroeven. (draden niet vergeten)
    Het is dan namelijk niet nodig om het bovendek op de speakerbox te schroeven.
     
  4. Goofyray

    Goofyray

    Lid geworden:
    12 jan 2008
    Berichten:
    102
    Locatie:
    Rotterdam
    Arthur,bedankt voor de logische tip, ik draai er gewoon wat parkertjes in.

    spantrack.JPG

    wat ik daarna op ga lossen is de span-track op maat maken, volgend de gebruiks aanwijzing van de upgrade moet je dit met kleine diamantvijltjes doen.

    Zal is mijn best doen om dit vanavond nog allemaal voor elkaar te krijgen !

    Raymond
     
  5. Goofyray

    Goofyray

    Lid geworden:
    12 jan 2008
    Berichten:
    102
    Locatie:
    Rotterdam
    Hellup !!!

    spantrack 2.JPG

    Ik heb zoals de tekening netjes de gleufjes uitgevijld en het metalen onderdeel passend gemaakt.

    Nu heb ik deze onderdelen nog over...maar.....
    AFV instructie 2.JPG

    Zie alinea 2 ...put in the allen screws dan het kapje erop lijmen .

    zoals ik het dus lees moet ik nu het boutje erin draaien en het kapje erop lijmen maar hoe ga ik hem dan in de toekomst bijstellen ?

    Heeft iemand hier ervaring mee en kan mij vertellen ( of een linkje ) wat de juiste volgorde is van

    werken met de overgebleven onderdelen ?

    Dank je wel !

    Raymond
     
  6. rubenbosman

    rubenbosman

    Lid geworden:
    24 mei 2008
    Berichten:
    2.572
    Locatie:
    Kampen, overijssel
    De speakerbox zit er gewoon los in, die moet je ook niet lijmen! hij wordt wel aan de bovenkant van het chassis vastgeschroefd.

    Deze wordt op zijn plek gehouden door de boven en de onderkant van het chassis.

    Dan kun je straks met 4 schroeven de boven van de onderkant loshalen, erg handig als je de spanning van je rupsbanden wilt veranderen of andere rupsbanden wilt monteren.
     
    Goofyray vindt dit leuk.
  7. Goofyray

    Goofyray

    Lid geworden:
    12 jan 2008
    Berichten:
    102
    Locatie:
    Rotterdam
    Dank je Ruben,

    Heb je ook ervaring met de track spanners van AFV?

    Als er nog meer upgrades zijn die goed zijn om tijdens de bouw erin te zetten hoor ik dat graag.

    Ik hebde track spanners nu zo gemonteerd, geen idee waar ik nu dat kapje op zou moeten lijmen ?

    track spanner gemonteerd.JPG

    Groet,

    Raymond
     
  8. rubenbosman

    rubenbosman

    Lid geworden:
    24 mei 2008
    Berichten:
    2.572
    Locatie:
    Kampen, overijssel
    Hallo Raymond,

    Ik heb qua upgrades alleen een kogellager set erbij en een battle unit. voor de rest is die van mij gewoon standaard.

    Ik kan je met die trackspanners dus niet helpen, maar volgens mij als ik de foto's bekijk ziet het er goed uit.
     
    Goofyray vindt dit leuk.
  9. Ferrari F 2005

    Ferrari F 2005

    Lid geworden:
    24 apr 2004
    Berichten:
    1.643
    Locatie:
    prov.groningen
    dat kapje is je naafdopje, kan je ook weglaten.
     
    Goofyray vindt dit leuk.
  10. Ferrari F 2005

    Ferrari F 2005

    Lid geworden:
    24 apr 2004
    Berichten:
    1.643
    Locatie:
    prov.groningen
    Goofyray vindt dit leuk.
  11. rubenbosman

    rubenbosman

    Lid geworden:
    24 mei 2008
    Berichten:
    2.572
    Locatie:
    Kampen, overijssel
    Goofyray vindt dit leuk.
  12. Goofyray

    Goofyray

    Lid geworden:
    12 jan 2008
    Berichten:
    102
    Locatie:
    Rotterdam
    He Ruben,

    Gaaf !!, dat je hier ff de moeite voor hebt genomen en heb er zeker wat aan.

    Ik zit ff krap in mijn tijd maar binnenkort ga ik jullie weeer verblijden met nieuwe updates ...

    Groet,

    Raymond
     
  13. Goofyray

    Goofyray

    Lid geworden:
    12 jan 2008
    Berichten:
    102
    Locatie:
    Rotterdam
    tekening 29 verlichting.JPG

    Goedemorgen medemodelbouwers,

    Heb nu weer meer tijd dus ik dacht weer vrolijk verder te gaan met de bouw van mijn Tank.
    Nou dat vrolijke was er snel van af nadat ik ben aangekoem bij tekening 29, ik moet dus een dunne en een dikke glasfiber draad je door de schijnwerphouder proppen en dan een stukje afplakken en dan met seconde lijm vastzetten.
    Nou eindeloos gepriegel krijg ik het niet voorelkaar, ja dat alles nu onder de seconde lijm zit .
    Kunnen jullie mij helpen ?hoe dit te doen ?

    Thnx,

    Raymond
     
  14. rubenbosman

    rubenbosman

    Lid geworden:
    24 mei 2008
    Berichten:
    2.572
    Locatie:
    Kampen, overijssel
    Ah! jij bent bij het "leuke" gedeelte aangekomen... ;)

    in principe staat het natuurlijk duidelijk in de beschrijving, gun de secondelijm voldoende tijd om te drogen, het heet misschien wel secondelijm maar af en toe duurt het wel erg lang...

    Ik heb verder weinig problemen gehad met deze stappen...
     
    Goofyray vindt dit leuk.
  15. Edwin de B

    Edwin de B

    Lid geworden:
    4 sep 2008
    Berichten:
    133
    Locatie:
    Steensel
    Secondelijm is heel handig in gebruik maar.... zorg dat wat je wil lijmen droog en vetvrij is.... als het kan een klein beetje opruwen voor betere hechting.
    En wat heel belangrijk is...gebruik niet teveel je kan met een klein beetje lijm al veel vastzetten,gebruik je teveel dan kan het oplosmiddel niet vervliegen.
    Wat je dan overhoud is een kliederboel die dan op een groter oppervlak een mooie plakkaat uitgeharde lijm vormt...en alles heeft gelijmd behalve wat de bedoeling was.
    Met dit weer moet je ook ontzettend opletten dat je geen zweethanden hebt.... dat vocht bevorderd het lijmen ook niet.:yes:
     
    Goofyray vindt dit leuk.
  16. MikeMohawk

    MikeMohawk

    Lid geworden:
    26 nov 2014
    Berichten:
    547
    Locatie:
    Groningen
    Je kan ook activator kopen om de secondelenlijm meteen te fixeren als je de activator erop spuit/kwast.
     
    Goofyray vindt dit leuk.
  17. Dennist

    Dennist verslagschrijvers

    Lid geworden:
    24 sep 2012
    Berichten:
    771
    Locatie:
    Eindhoven
    Alleen de dampen niet inademen en oppassen voor je vingers. Je hebt zo een brandblaar te pakken. Kan wel eens heet worden met dat spul. Zorg wel dat het niet op een zichtbare plek zit, mijn ervaring is dat het praktisch altijd wit uitslaat.
     
  18. Ferrari F 2005

    Ferrari F 2005

    Lid geworden:
    24 apr 2004
    Berichten:
    1.643
    Locatie:
    prov.groningen
    geduld geduld.....
    tis priegelen maar goed te doen.
     
  19. Goofyray

    Goofyray

    Lid geworden:
    12 jan 2008
    Berichten:
    102
    Locatie:
    Rotterdam
    Inderdaad priegel ,priegel ..( En weer enkele nieuwe scheldwoorden geleerd ) uiteindelijk toch voor elkaar gekregen !!

    Eigenlijk heel simpel ,ik heb een dikkere 'Gel' seconde lijm gekocht , lampjes in bankschroefje gezet en laten drogen.

    Maar...daarna wou ik de dikke glasfiber draad nog een beetje 'bijbuigen' maar dat brak natuurlijk stom stom.

    Maar kijken hoe het licht brand wanneer het allemaal aangesloten is.

    Tevens weer bedankt voor alle support , supertof.

    To be continued .....

    tekening 29 gereed.JPG bankschroef met lampjes.JPG
     
  20. Goofyray

    Goofyray

    Lid geworden:
    12 jan 2008
    Berichten:
    102
    Locatie:
    Rotterdam
    Goedenavond,

    Waren niet de leukste knutselavonden...,maar goed ik heb het in elkaar gekregen.waar ik al snel achter kwam is dat Tamiya de voorgeschreven lengtes van de glasfibers wel erg nauw neemt , zeker door mijn eigen geklungel kwam ik aan de voorkant bij één fiber enkele mm te kort , dit opgelost door er ( dikke )
    Seconde lijm ertussen te doen hopen dat dit werkt
    Aan de achterkant zelfs twee eindjes letterlijk aan elkaar geknoopt.

    Maar goed we gaan gewoon weer verder image.jpeg image.jpeg
     
    rubenbosman vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina