Bouwverslag - Tigermoth-je uit 3mm depron ~ filmpje

Discussie in 'Bouwverslagen - Vliegen' gestart door dirk57, 22 aug 2006.

  1. Haanskorf

    Haanskorf

    Lid geworden:
    4 mei 2016
    Berichten:
    9
    Locatie:
    Roosendaal
    Hoe meer mensen hoe meer bouwplezier!
     
  2. dakar 4x4

    dakar 4x4

    Lid geworden:
    19 feb 2013
    Berichten:
    180
    Ook ik ben door dit draadje aangestoken.
    Dus afgelopen winter is er hier in stilte een tigermothje verschenen.
    Nu nog tijd vinden om hem eens uit te testen en er mee te leren vliegen.
    Grt Rob
     
  3. Haanskorf

    Haanskorf

    Lid geworden:
    4 mei 2016
    Berichten:
    9
    Locatie:
    Roosendaal
    Goedemorgen,

    Wat gaaf rob! Zou er graag eens fotos van zien mocht je tijd hebben ;) ben nog op zoek naar inspiratie voor het kleurschema. Is het de 70 cm versie?

    Gr, H
     
  4. dirk57

    dirk57

    Lid geworden:
    3 aug 2003
    Berichten:
    1.534
    Locatie:
    Zeewolde
    Hé, nieuw leven in mijn draadje, bijna 10 jaar na de start :thumbsup:.

    @ Haanskorf: Bramman had me al gewaarschuwd :D. Succes met de bouw! Mooi dat je een ervaringsdeskundige in de buurt hebt :thumbsup:.

    @ Rob: Leuk te lezen! Laat eens wat foto's zien als je wilt. Heb je al wel vliegervaring? Anders misschien beter iemand met ervaring vragen om mee te gaan en in te vliegen. Vraag maar aan Bramman :rolleyes:. Zie dit prachtige verhaal voor de details.

    Ik heb nog één vliegend mothje, de rest is 'versleten', maar deze laatste maakt het ook niet lang meer dus ik zit moed te verzamelen om er ook weer eentje te bouwen. Is lang geleden dat ik iets bouwde, hoop dat ik het nog kan... Ik ga hier eens volgen hoe het ook alweer moet :p

    Groet, Dirk
     
    Bramman en DennisK vinden dit leuk.
  5. dakar 4x4

    dakar 4x4

    Lid geworden:
    19 feb 2013
    Berichten:
    180
    @Dirk.
    Heel vroeger zo,n 25 jaar geleden ooit met een balsa zwevertje gevlogen onder leiding van pa dus wel iets ervaring Dirk.
    Ik heb dat zwevertje nu nog, enkel het motortje (0,8cc cox als ik me goed heriner)wat op de vluegel werd gemonteert mis ik.
    Maar we zullen alles verder met het nodige vallen en opstaan moeten leren.
    Ik heb het hele draadje doorgelezen dus ik weet wat me te wachten staat.
    Vandaar ook dat ik weinig tot niks aan afwerking heb gedaan.
    @Haanskorf.
    De moth is nog gewoon de kluer blauw van de vloerplaten die ik gebruikt heb.
    En inderdaad de 70cm versie.
    Ook heb ik al de uitgeprinte 100cm versie liggen.
    Deze wil ik proberen als rolmoth uit te voeren en dan de vluegels voledig indekken.
    Foto,s oploaden is mij net wat te, eerst met camera maken, oploaden naar pc, op fotobucket plaatsen en dan nog hier naartoe linken.
    Grt Rob
     
    Laatst bewerkt: 16 mei 2016
  6. Haanskorf

    Haanskorf

    Lid geworden:
    4 mei 2016
    Berichten:
    9
    Locatie:
    Roosendaal
    @dirk57 bedankt! ik zal zo nu en dan wat verslag doen van de bouw! zo leer ik ook weer van de nodige feedback ;)

    @dakar 4x4 de foto's kan ik begrijpen, nogal omslachtig! super tof in ieder geval. Was het makkelijk werken met de vloerplaten? Ben stiekem toch nog verder aan het kijken voor spul in het geval ik geen Depron meer kan krijgen :p
     
  7. dakar 4x4

    dakar 4x4

    Lid geworden:
    19 feb 2013
    Berichten:
    180
    Viel me niet tegen.
    Nu heb ik nooit met depron gewerkt dus vergelijken kan ik het niet.
    Het enige wat me wat moeilijk af ging was de ronding in de romp.
    Maar lezende alle verslagen in dit draadje komt dat nogal vaak voor.
    Als ik me goed herinner bij de pra*is gehaald overegens meer uit noodzaak omdat ik nergens in de buurt aan depron kan komen.
    En kwa levensduur/sterkte, en vliegkwalitijt geen idee.
    Grt rob
     
  8. Haanskorf

    Haanskorf

    Lid geworden:
    4 mei 2016
    Berichten:
    9
    Locatie:
    Roosendaal
    Oke! Weet ik dat het eventueel daar ook mee kan. Heb nu in ieder geval 8 platen van 3mm (100x50cm) en 4 platen van 6mm (100x50cm) depron. Voor de geïnteresseerden...; www.1001vloerenoutlet.nl die verkopen het en bezorgen het! Geen klachten, alles netjes en goed verpakt thuis geleverd.
     
  9. Bramman

    Bramman

    Lid geworden:
    7 jul 2007
    Berichten:
    1.103
    Locatie:
    Rotterdam
    Das lekker Dirk, Ga je oude koeien uit de sloot halen. Was net zo netjes weggezakt :D
    Was heerlijke zomer. Heb hem zelf laatst ook nog gelezen ;)
     
  10. dirk57

    dirk57

    Lid geworden:
    3 aug 2003
    Berichten:
    1.534
    Locatie:
    Zeewolde
    Haha, ja dat was een leuke periode. Mis onze vriend Menno nog steeds een beetje als ik daaraan terugdenk.

    Ik bespeur vooralsnog weinig nieuwe bouwactiviteiten. Ik ben al flink bezig, heb namelijk de tekeningen al weer uitgeprint! :rolleyes:

    Benieuwd of hier nog mensen meelezen die nog een vliegend mothje hebben...

    Groet, Dirk
     
    DennisK vindt dit leuk.
  11. Haanskorf

    Haanskorf

    Lid geworden:
    4 mei 2016
    Berichten:
    9
    Locatie:
    Roosendaal
    op dit moment bezig met de bouwplaten uit te printen bij een printshop, wat dikker papier en hopelijk gelijk goed op A3! ik ga vanmiddag beginnen met alles snijden. kan niet wachten!
    Bram heeft me gisteren een Balsa modelletje cadeau gedaan, een model wat een tijd terug gebouwd is maar de romp was niet goed. als de Moth klaar is, maar eens aan de gang om een nieuwe romp te bouwen, en dus te leren met Balsa te werken!
    ik ga proberen alles vast te leggen van de bouw van de Moth zodat ik dat hier kan plaatsen als jullie dat leuk vinden ;) en voor eigen naslagwerken ofcourse.

    fijne Zondag!
    groepjes, Daniël
     
  12. Bramman

    Bramman

    Lid geworden:
    7 jul 2007
    Berichten:
    1.103
    Locatie:
    Rotterdam
    Ja dat had ik ook. Was echt leuke vent, lekker enthousiast ;)
     
    DennisK vindt dit leuk.
  13. Bramman

    Bramman

    Lid geworden:
    7 jul 2007
    Berichten:
    1.103
    Locatie:
    Rotterdam
    Het welbekende Speed400 modelletje, Dirk. ;)
     
  14. dakar 4x4

    dakar 4x4

    Lid geworden:
    19 feb 2013
    Berichten:
    180
    Nu balsa naar boven komt, hoe is het vergaan met de balsamoth ????
    Grt Rob
     
  15. dirk57

    dirk57

    Lid geworden:
    3 aug 2003
    Berichten:
    1.534
    Locatie:
    Zeewolde
    Kan niet wachten Daniël!

    Speed 400! Wow, moet al een aardig oud bouwdoosje zijn dan.

    O ja! Die was ik vergeten. Ik heb daar twee of drie keer mee gevlogen (je raakt zo snel de tel kwijt :)) boven heeeel hoog gras en sinds de laatste vlucht hangt 'ie al jaren ongeschonden boven mijn bureau:

     
    Bramman vindt dit leuk.
  16. dirk57

    dirk57

    Lid geworden:
    3 aug 2003
    Berichten:
    1.534
    Locatie:
    Zeewolde

    Daniël!

    Waar is het fout gegaan?

    :(
     
  17. Haanskorf

    Haanskorf

    Lid geworden:
    4 mei 2016
    Berichten:
    9
    Locatie:
    Roosendaal
    Hallo Dirk!,

    Mijn oprechte excuses voor de lange radiostilte rondom het project! Een project is het zeker.. Een aantal weken geleden (voor mijn vakantie) bezig geweest met het uitsnijden van het gedeelte wat de romp zou moeten worden. Dit is na het gebruik van de verkeerde lijm in de prullenbak beland en ik ben opnieuw begonnen. Wederom, niet goed opgelet en het depron in de verkeerde richting gesneden waardoor het voor geen meter kon buigen. Na een hoop irritatie en wat drukte van mijn werk een tijdje niks meer gedaan. Tot ongeveer een week of 4 geleden ik de derde romp heb uitgesneden. Maar, verdorie! weer heeft de lijm niet goed gepakt en de twee helften van de voorkant zijn op de naad weer losgeschoten. Project ligt op het moment eventjes stil maar verwacht zo rond de periode van slechter weer, weer te gaan hervatten waar ik ben gebleven! Ondertussen tijdens de vakantie mijn eerste model-vlieglessen gehad van @Bramman, dit ging erg goed! heb maar 1 keer, perongeluk, een vliegtuig laten crashen :beer:

    Ik ga zeker weer vaker posten in dit draadje, want om eerlijk te zijn.. Niet bouwen aan de moth resulteert ook een beetje in het vergeten van de post :frustie:

    groetjes en een fijne dag!

    Daniel
     
  18. dirk57

    dirk57

    Lid geworden:
    3 aug 2003
    Berichten:
    1.534
    Locatie:
    Zeewolde
    Hi Daniël,

    Excuses natuurlijk helemaal niet nodig. Ben blij dat je het niet opgegeven hebt en dat je inmiddels leert vliegen. Dat dat af en toe een toestel van Bramman kost is helemaal niet erg!

    Wat betreft lijmen, daar heeft Bramman vanuit de hobby, maar vooral ongetwijfeld ook vanuit zijn huidige functie veel ervaring mee, dus dat moet goed komen...

    Dirk
     
  19. tip

    tip

    Lid geworden:
    9 mrt 2007
    Berichten:
    635
    Locatie:
    Denekamp
    Zijn de tekeningen nog ergens te downloaden? Ben op zoek naar de 80 cm op a3. De linkjes zijn helaas dood.
     
  20. Helitony

    Helitony

    Lid geworden:
    16 mrt 2005
    Berichten:
    1.975
    Locatie:
    Lelystad
    Stuur je mail adres maar in een pb ik heb een aantal tekeningen dan kun je zelf uitzoeken.
     

Deel Deze Pagina