Bouwverslag van een "Lavochkin La-7" met stermotor.

Discussie in 'Bouwverslagen - Vliegen' gestart door corvl, 4 mrt 2012.

  1. ISOLA2

    ISOLA2

    Lid geworden:
    5 okt 2008
    Berichten:
    3.892
    Locatie:
    BRECHT BELGIE
    Heb je geen plaats om een box te maken op dat smalle deel ? 2 mm balsa er op en een matje op de balsa dan heb je een veel stijver geheel.
     
  2. corvl

    corvl verslagschrijvers

    Lid geworden:
    6 sep 2002
    Berichten:
    2.554
    Locatie:
    Tirol -Oostenrijk
    De oudere wieldeuren die ik heb zijn van 3 mm balsa met een PU-glasmatje erop. Ging alleen wat kromtrekken aan de randen( het ronde geldeelte), Met een ijzeren staafje wat ik erin had gelijmd zeer aanvaardbaar. Maar ik wilde het beter hebben , daarom dacht ik ik maak ze van epoxy en glasmat. Maar ben niet tevreden van de torsie-stijdheid.

    Ik ga eerst dat proberen met carbon strepen erin.

    Cor
     
  3. vandrees

    vandrees

    Lid geworden:
    28 dec 2013
    Berichten:
    138
    Hoe ziet het eruit bij de echte?
    Kan me niet voorstellen dat geen versterking in/aan/op zit.
    Ze hadden hetzelfde probleem..
     
  4. corvl

    corvl verslagschrijvers

    Lid geworden:
    6 sep 2002
    Berichten:
    2.554
    Locatie:
    Tirol -Oostenrijk
    @vandrees : Goed punt. Maar de echte is de wieldeur van metaal , waarschijnlijk ook een dunne box constructie en het belangijkste, een snelheidslimiet met landingsgestel uit.

    Ik ga er voorlopig vanuit dat het met die Carbon strips erin stijf genoeg gaat zijn.

    Cor
     
  5. vandrees

    vandrees

    Lid geworden:
    28 dec 2013
    Berichten:
    138
  6. nico v kooten

    nico v kooten

    Lid geworden:
    2 nov 2003
    Berichten:
    2.743
    Locatie:
    Middelburg (zeeland)
    laminaat van glas,balsa 1.5 of 2 mm en glas?
     
  7. corvl

    corvl verslagschrijvers

    Lid geworden:
    6 sep 2002
    Berichten:
    2.554
    Locatie:
    Tirol -Oostenrijk
    @vandrees : dank voor de links , zitten interessante foto's tussen ... Maar wat betreft de wieldeuren ...... verre van schaal.
    @ Nico: Als het niet lukt met dat carbon , dan hou ik gewoon de gelamineerde balsa deuren die ik nu heb, wat in principe is wat jij zegt.

    Cor
     
  8. corvl

    corvl verslagschrijvers

    Lid geworden:
    6 sep 2002
    Berichten:
    2.554
    Locatie:
    Tirol -Oostenrijk
    De zomer begint langzaam op te raken, binnen en buiten klusjes ook. Dus langzaam aan weer tijd om verderte bouwen aan de Lavochkin.

    Ik was niet tevreden over de wieldeuren die ik had gemaakt, sommige delen waren te dik ( van de plamuur) het werd in vorm gehouden door een ijzerstangetje. Daarom wil ik nieuwe maken, van glasmat en epoxy. Helaas was de eerste test te slap, het geheel was makkelijk te buigen , als de wind er dan onder zou komen zou er niet veel van overbijven.
    Inmiddels is een rol carbon besteld , en zal morgen geleverd worden, eind van de week dan een nieuwe poging doen met glasmat-Carbon-epoxy.
    Iemand een idee hoeveel lagen glasmat ( 160 gr/dm2), hoeveel strengen carbon (1600 tex) ik moet gaan gebruiken?

    Ondertussen met spuitplamuur aan het werk gegaan, panels nagemaakt:

    En aan de achterkant ook een deur uitgesneden om eventueel servo's te kunnen inbouwen en voor onderhoud.

    Cor
     
    coen_l vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina