Bouwverslag Wesley's Smit Nederland 1:33

Discussie in 'Bouwverslagen - Schepen' gestart door wesley mouthaan, 29 nov 2016.

  1. Mauricc03

    Mauricc03

    Lid geworden:
    7 aug 2007
    Berichten:
    380
    Locatie:
    Maassluis
    Met een beetje geduld en beleid is het nog wel uit elkaar te halen lijkt me.
    Aan de binnenkant, de naden van deel 46D met een scherp mesje insnijden, het hetzelfde aan de buitenkant doen en het deel 46D voorzichtig van binnenuit naar buiten duwen. Darna hetzelfde doen met de buitenste 2 delen, de lijm eraf schuren en opnieuw in elkaar zetten en lijmen.
     
    wesley mouthaan vindt dit leuk.
  2. wesley mouthaan

    wesley mouthaan

    Lid geworden:
    19 nov 2016
    Berichten:
    53
    Locatie:
    hoogvliet
    Ja dat ben ik ook van plan, zit nu in me nacht week dan ben ik niet zo actief.
     
  3. Mauricc03

    Mauricc03

    Lid geworden:
    7 aug 2007
    Berichten:
    380
    Locatie:
    Maassluis
    Volgens mij is lossnijden en herstellen minder werk en wordt denk ik ook mooier. Maar goed, het is jouw project...
     
  4. wesley mouthaan

    wesley mouthaan

    Lid geworden:
    19 nov 2016
    Berichten:
    53
    Locatie:
    hoogvliet
    Het is weer even stil geweest maar ik heb zeker niet stil gestaan!
    Deze week zijn als het goed is mijn assen klaar dan kan ik weer verder met het romp.
    Ondertussen bouwen we gewoon door met de opbouw.

    [​IMG]
    Heb mijn fout hersteld, heb geprobeerd om de delen los te krijgen maar is niet gelukt dan maar zo.

    [​IMG]
    [​IMG]
    heb deze nog niet verlijmt met de wanden omdat ik het nog in de g4 wil zetten ( heb ik nog niet gekocht) en ik er ook nog niet over uit ben of ik met verlichting wil gaan werken of niet.

    [​IMG]

    wel even het interieur deel er in geschoven om alles zo netjes mogelijk te kunnen verlijmen.

    [​IMG]

    [​IMG]

    ventilatie lamellen? gemaakt, lekker priegel werk ben zeer blij met het resultaat voor een "beunhaas"

    [​IMG]

    [​IMG]

    Ondertussen even het dek deel pas gemaakt ben er alleen nog niet veruit of ik het gat zo groot gaat laten.
    Mijn plan om vanaf het berghout het dek en romp te splitsen ga ik toch maar niet doen wil het een beetje simpel houden, het is voor mij tenslotte een leer proces.

    [​IMG]

    En ben net nog even voor dat ik weer naar mijn werk mag begonnen aan de schoorsteen.


    Nogmaals ik ben niet zo'n ster in een bouwverslag bij te houden vergeet door het hobbyen steeds foto's te maken, maar ik geloof dat er zo wel een aardig beeld geschetst kan worden wat ik allemaal uitspook :yes:
     
  5. k-k

    k-k Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

    Lid geworden:
    12 jul 2012
    Berichten:
    13.043
    Locatie:
    Oostvoorne
    Hallo Wesley, Gaat lekker zie ik. Er moet nog wel een strook van de romp af. In principe wordt de zijkant van de romp even hoog als de bovenkant van het dek. En heb je erg in de sponningen van de ruiten achter de deuren? Die vallen naar binnen, anders kunnen de deuren er niet langs schuiven om te openen. Gr. Klaas.
     
    Laatst bewerkt: 14 dec 2016
    wesley mouthaan vindt dit leuk.
  6. wesley mouthaan

    wesley mouthaan

    Lid geworden:
    19 nov 2016
    Berichten:
    53
    Locatie:
    hoogvliet
    Ja het dek heb ik grof afgesneden, het dek zit ook nog niet vast.
    De wanden van het stuurhuis zijn expres nog los van de vloer en interieur.
    Maar ben de sponningen niet vergeten.
    Alles is nog te schijnen van elkaar zodat ik het in de G4 kan zetten en kan airbrushen.

    Uiteraard fijn dat je me scherp in de gaten houd en mocht ik iets fout doen hoor ik het graag ben tenslotte aan het leren!
     
  7. sjaakie

    sjaakie

    Lid geworden:
    1 mrt 2016
    Berichten:
    93
    Locatie:
    ermelo
    Het beeld is heel aardig! Ziet er netjes uit!:koud:
     
    wesley mouthaan vindt dit leuk.
  8. wesley mouthaan

    wesley mouthaan

    Lid geworden:
    19 nov 2016
    Berichten:
    53
    Locatie:
    hoogvliet
    Ja daar zijn we weer! ik kom af en toe echt tijd te kort maar wie niet.
    De schroefassen zijn inmiddels binnen en ben ze gaan monteren.
    Ik heb me zelf lekker in het diepen gegooid en het gewoon zelf geprobeerd, eens moet de eerste keer zijn van fouten leer je :yes:.
    Het was even uitvogelen hoe ik ze het besten kon uitlijnen gelukkig had de vorige eigenaar een schijf gedraaid die netjes in de tunnel pasten :thumbsup:.

    [​IMG]

    Ik heb ook helemaal geen ervaring met messing solderen dus ik heb een strutbar gemaakt om een stevige verbinding te krijgen tussen de roeren, weet niet hoeveel kracht er op komt te staan maar het kan zeker geen kwaad en het was een mooi ding om te oefenen.

    [​IMG]

    Dit is dus het resultaat het is niet perfect maar voor mij voelde het goed en ben er zeer tevreden over voor een eerste keer.

    [​IMG]

    Ik heb de roeren nog niet verlijmd wilde eerst alles even checken of alles een beetje uitkwam. heb wat kleine aanpassingen gemaakt om alles netjes te krijgen, heb alles eigenlijk een beetje op het oog gedaan vond het allemaal maar moeilijk om uit te meten.
    kon ook niet extreem veel uit het papier werk halen wat bij de BB doos zit.

    Ben ook nog een beetje bezig geweest met de opbouw maar ben vergeten om daar iedere keer een foto van te maken dus dit is hoe de boot er nu bij staat.

    [​IMG]

    [​IMG]

    Volgende stap is de roeren vast lijmen en dan gaan we de motoren inbouwen zodat ik het dek kan gaan plaatsen en een beetje rommelen met mijn bus g4.

    Dus tot de volgende update dit zal waarschijnlijk pas in het nieuwe jaar zijn dus bij deze mensen, hele fijne dagen en geniet van de gezelligheid met vrienden en familie :beer:

    zoals je ziet gaat het lekker! heb heel veel plezier in de bouw :thumbsup: als hij klaar is verwacht ik natuurlijk wel dat je bij de doop bent :bier:
     
    Laatst bewerkt: 23 dec 2016
  9. k-k

    k-k Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

    Lid geworden:
    12 jul 2012
    Berichten:
    13.043
    Locatie:
    Oostvoorne
    Wesley, Probeer de roeren demontabel te houden. Voor zover ik kan zien zit alles gebout en dat is goed zo. Kun je de boel nog wat stellen en voor reparatie de roeren verwijderen. Probeer wel een paar schroeven te scoren, of te maken, die in de straalbuizen passen. Hooguit 2 mm speling en dan afgetopte bladen. Die zijn veel efficienter en het staat beter. Verder ziet het er goed uit! Gr. Klaas.
     
  10. Broeckx Ronny

    Broeckx Ronny

    Lid geworden:
    28 sep 2008
    Berichten:
    874
    Locatie:
    Hulshout Belgie
    Voor je eerste keer ziet het er prachtig uit .
    Groetjes
    Ronny
     
    wesley mouthaan vindt dit leuk.
  11. Johnny Lloyd

    Johnny Lloyd

    Lid geworden:
    14 apr 2008
    Berichten:
    71
    Locatie:
    Vaassen
    Ik zou alleen afstappen van de "veel te kleine" kunststof schroeven,
    Deze zou ik vervangen fooienstelsel grotere messing schroeven.
    Veel mooier aanzicht en betere vaareigenschappen.
     
  12. wesley mouthaan

    wesley mouthaan

    Lid geworden:
    19 nov 2016
    Berichten:
    53
    Locatie:
    hoogvliet
    Het is een oude doos de schroeven zijn nog van messing.
    Dat ze te klein zijn kan ik je geen ongelijk geven maar ga het er voorlopig even mee doen blijf alles kopen en vervangen had ik net zo goed een tekening kunnen kopen en hem zelf bouwen.
     
  13. mikebugsier

    mikebugsier

    Lid geworden:
    20 aug 2014
    Berichten:
    18
    Hey Wesley's ik vind hem mooi worden en leuk om te zien hoe jij hem bouwt als mijn bugsier eerdaags af is wil ik deze waarschijnlijk ook gaan bouwen Zit nog een beetje rond te kijken hoe of wat. ik zag dat jij een electrische schuurschijf hebt en een electrische figuurzaag is dit iets wat je echt moet hebben om hem te bouwen ? Ik kan nu mooi een beetje spieken bij jou haha. Jij bent een beginnend bouwer en ik heb de bugsier ook alleenmaar opgeknapt dus ik ben benieuwd.groeten mike
     
  14. wesley mouthaan

    wesley mouthaan

    Lid geworden:
    19 nov 2016
    Berichten:
    53
    Locatie:
    hoogvliet
    Bedankt Mike fijn om te horen!

    De figuurzaag en schuurmachine zijn niet echt nodig om te kunnen bouwen maar wel heel makkelijk! Ik heb de figuurzaag is wel echt heel fijn om kleine dingen te zagen, ik heb het geprobeerd met de hand maar vond het heel lastig om iets heel kleins vast te houden en dan ook nog is te zagen.

    De schuurmachine is echt een luxe heb ook veel met de hand geveild dat ging prima met al het zachten hout, maar met zo'n machine is het heel makkelijk om alles haaks te houden ( ben daar geen ster in).

    Ik heb voor de rest helemaal geen technische achtergrond in probeer het gewoon en van je fouten leer je.
    Voor dat ik begon ben ik wel lid geworden van een modelbouw vereniging daar zit een hoop kennis en ervaring dat heeft mij enorm geholpen.

    Ik ben er wel achtergekomen dat je met een bouw doos van Billing Boats veel bezig ben om alles kloppend te maken.
    Het blijft nog steeds voor een beginner een mooi project om te leren, het is net wat makkelijk dan van een tekening te werken om dat alles al op hout is gedrukt en je alleen maar hoeft te zagen.

    Ik ben inmiddels alweer een stuk heb alleen nog geen tijd en zin gehad om me verslag bij te werken.
    Ik steek gewoon veel liever een uurtje in het bouwen dan dat ik achter me pc zit te typen
    Maar ik ben nu aan het werk zal vannacht als ik thuis kom even alles bijwerken.

    Nogmaals bedankt voor de complimenten en het volgen, wij als "jongeren/patat generatie" moeten tenslotte het steentje overnemen.
     
  15. mikebugsier

    mikebugsier

    Lid geworden:
    20 aug 2014
    Berichten:
    18
    goeden avond Wesley

    Dat is mooi dan weet ik dat. Ik heb inmiddels de Smit Nederland aangeschaft en ga waarschijnlijk in het na jaar pas aan de boot beginnen.
    ik ben benieuwd wat ik allemaal tegen kom tijdens de bouw ik vind het leuk om te zien op de verschillende verslagen hoe iedereen te werk gaat.
    maar ik vind het de laatste tijd wel een beetje stil op jouw verslag haha.
    ik ben benieuwd hoe ver je bent met de bouw. heb je al enig idee hoe je je dek gaat maken of dat je die helemaal waterdicht gaat maken. ik heb op andere verslagen gezien dat ze een waterdicht luik aan de achterkant maken en de opbouw er af kunnen halen zodat er geen water in de boot kan komen als er een golf over het dek heen spoelt.
    Mijn bugsier 3 loopt op zijn einde nog even de laatste lootjes maar de wegen het zwaarst en mijn andere hobby trekkertrek gaat ook eerdaags weer beginnen. Dus het word rustig met de bouw van de schepen maar ik ben wel van plan om naar de werk schepen dag in Hoogvliet te gaan ik weet niet of jij daar ook heen gaat? om even te kijken.
    Jij hebt bij je Smit NL messing roeren ik moet ze helemaal in elkaar plakken en dan plamuren ook niet erg denk ik
    verder blijf ik jouw verslag volgen om je vorderingen in de gaten te houden en houden we contact tegen de tijd dat ik met mijn Smit ga beginnen.
    en met het steentje overnemen door de patat generatie ben ik het helemaal eens haha. komt goed

    fijne avond MIke
     
    wesley mouthaan vindt dit leuk.
  16. wesley mouthaan

    wesley mouthaan

    Lid geworden:
    19 nov 2016
    Berichten:
    53
    Locatie:
    hoogvliet
    Ik weet het Mike maar ben nog steeds druk bezig alleen dat typen heb ik een hekel aan.
    Ben weer lekker bezig met de 3D printer.
    [​IMG]
    [​IMG]

    Zal binnenkort overal even foto's van maken.

    Mijn doos is een generatie ouder als die van jouw vandaar de Messing roeren.
    Je zou ze ook kunnen tekenen op de computer en laten uitprinten.

    Over werkschepen dag in Hoogvliet , Mbvh is niet de organisator maar Ron Alders is wel met iets bezig.
    Daar komt geloof ik deze week wel bericht ober op het forum.

    Maar heb je vragen of wil je komen kijken kan je altijd even contact opnemen met mij.
     
    Laatst bewerkt: 20 jan 2017
  17. sjaakie

    sjaakie

    Lid geworden:
    1 mrt 2016
    Berichten:
    93
    Locatie:
    ermelo
    Mooi makkelijk bouwen kerel! De 3D-printer het werk laten doen!!
    Wel netjes gemaakt hoor!!
     
  18. sjaakie

    sjaakie

    Lid geworden:
    1 mrt 2016
    Berichten:
    93
    Locatie:
    ermelo
  19. h.gils8@upcmail.nl

    h.gils8@upcmail.nl

    Lid geworden:
    7 nov 2013
    Berichten:
    16
    Locatie:
    Rotterdam
    Net je hele verhaal gelezen gaat toch goed
    Gr Henk
     
  20. wesley mouthaan

    wesley mouthaan

    Lid geworden:
    19 nov 2016
    Berichten:
    53
    Locatie:
    hoogvliet
    Hahaha! Dat heb je met die patat generatie .
    Het is niet sneller want het tekenen gaat veel tijd in zitten maar is wel heel precies.
    Alleen er zijn dan weer club leden die het willen kopen van je.
    Dus kan weer een nieuwe lier printen ( duurt 4 uur).

    Ik ga van de week weer met hout werken !
     

Deel Deze Pagina