Bouwverslagen Vliegresultaten

Discussie in 'Bouwverslagen - Vliegen' gestart door thedaveexperience, 9 apr 2018.

Tags:
  1. thedaveexperience

    thedaveexperience

    Lid geworden:
    17 jul 2011
    Berichten:
    131
    Locatie:
    amsterdam
    hoi hoi,

    [​IMG]
    Na het bouwseizoen heb ik wat maidens gemaakt, en bepaalde modellen al vaker gevlogen.
    Het gaat om modelletjes waarvan ik in het bouwforum een topic had gemaakt.
    Het was een goed vliegweekend, en heb me lekker vermaakt.

    Wat ik echt een topding vind, en echt al vaker gevlogen is m'n eigen model delta-wing. M'n eerste vliegtuig op 4s. Het had even wat opstartproblemen met juiste cg, maar dit is echt een lekkere herrie-trapper.
    D66 Jet Do It :


    De P1174 had ik voor de 2e keer mee...maar was even wat vergeten. Vliegt uiteindelijk zoals 'het hoort'.
    P1174


    Echt een stoere kist is de ME163 van Causemann. Die oogt echt goed, en vliegt heel mooi en strak. Zit ook lekkere snelheid in en een goed geluid. Met een 1550mAh 4s kan je een mooi ritje maken. Ben echt blij met dit model.
    ME163


    Met een 2200mAh 3s vliegt de Viejo echt mooi en snel. Het suist door de lucht. Makkelijk uit de hand te gooien en makkelijk te landen. Vliegt super strak en is heel gevoelig. Bij wat meer wind, wiebelt die wat. Moet even m'n stekker opnieuw solderen, want gisteren viel het contact even weg....best wel spannend. Motor uit, geen spanning in servo's...de Viejo draaide om...zo'n 5m boven de grond en bleef op die hoogte...opeens weer contact en een mooie redding....eerst even stukje andersom omhoog en snel even omdraaien....ik heb er daarna nog even mee gevlogen, maar toch beter om te repareren....850g stuurloos kan best link zijn natuurlijk...
    Viejo:


    Al met al...een tevreden bouwer....
    gr
    dave
     
    Q Brand vindt dit leuk.
  2. eric_laermans

    eric_laermans PH-SAM

    Lid geworden:
    19 aug 2005
    Berichten:
    3.994
    Locatie:
    Zwolle region
    Ik weet nog dat de Viejo je eerste balsa-kist werd? Volgens mij is de bouw je erg meegevallen en het resultaat mag er zijn. Ook hulde aan RBCkits.com die dit model in zijn gamma heeft opgenomen.
     

Deel Deze Pagina