Bouwverslagje -Booby- Wowings

Ben maar eens begonnen aan het in elkaar plakken van de Booby.

Die Hans voor mij en nog wat andere forumleden bestelt heeft uit Nieuw Zeeland.
Dacht zeker dat de andere hier een bouwverslagje of vliegervaringen gingen posten maar tot op het heden niks gezien noch gehoord dus hier gaan we dan maar.

De vleugeldelen en carbonstaaf waren reeds aanelkaar geplakt voor ik eraan dacht om de fotocamera ter hand te nemen.

Gaten voor de servo's uitgesneden, vervolgens de bodem terug plakken met Hot-glue (smeltlijm).
booby003mediumxe1.jpg

Ik zelf gebruik 7.9 kg servo's. Weegt iets zwaarder maar daar heeft de Booby toch geen last van op de helling. Hopelijk zijn deze grote jongens wat duurzamer als van die kleine micro servos. Van die kleine krengen durven mij nog al eens in de steek laten op de helling.

Verbindings stukken tussen Rolroeren en hoogteroeren vastlijmen aan het EPP. (Hot-glue)
booby2013mediumzi8.jpg

Bijna klaar om in te tapen Ontvangertje nog ff uitzoeken.
"Duur"zaamheid of een simpel ontvangertje ben ik nog niet uit.
booby2005mediumij6.jpg

Voor de "Handige Harry's" misschien nog dit ik weet niet of iemand er iets mee kan doen ... maar als het zo is veel plezier.

Als alles een beetje meezit zondag Maiden op de CAP.

Greetz

2F@st4U.:[BE]:. zei:
Ik zelf gebruik 7.9 kg servo's. Weegt iets zwaarder maar daar heeft de Booby toch geen last van op de helling. Hopelijk zijn deze grote jongens wat duurzamer als van die kleine micro servos. Van die kleine krengen durven mij nog al eens in de steek laten op de helling.

Ik hoop dat je 7.9g servo's bedoelt :)

Mvg,

Dennis

Nee ik bedoel servo's met een trekkracht van 7.9 kg. En respons van 0.12 sec/45°. De servo's zelf wegen 48 gram per stuk.

LOL

Idd. Had het wel wat beter kunnen formuleren.

Greetz

Heeft het model ook nog iets van tipverdraaiïng of is alles gewoon recht toe recht aan.

geen tipverdraaing , batterij moet er nog in he 2F@st4U.:[BE]:.
ik ga er 2 in monteren , in elke vleugel een pakje (4 cellen )

was het ook aan het denken om zowel links als rechts een batterijtje te plaatsen. Heb er alleen wel geen 2 meer. Ff langs de plaatselijke modelbouwboer lopen die zijn deuren op deze Feestdag toch nog openzet. Waarvoor dank.

Greetz

Langs de modelbouwwinkel geweest en toch maar voor 1 ontvanger accu geopteerd wel 2300 mAh.
Dus daar vlieg je wel een dagje mee.

Ook de kleurstelling bepaald.
Ga toch proberen heel de Booby te voorzien van oracover.
Ben wel bang van het EPP zo dicht in de buurt van de strijkbout.
Eerst maar eens een klein proefstukje proberen.

Sneakpeak. Op de rest van de kleur(en) laten ik jullie nog even in spanning wachten.
bespan002mediumvv0.jpg

Greetz en tot later.

:D

Bedrading heeft allemaal een plaatsje gekregen ...

evenals de batterij en eenzelfde massa aan lood in de andere vleugeltip.
Nu kan het aftapen met Filament tape echt beginnen.

inbouw008mediumkm9.jpg

Greetz

Tim

daarom gebruik ik 2 batterijen, geen onnodig gewicht meesleuren
wat zijn die stippellijnen , voor de kleuren mischien al.
en ik ben benieuwd als dit gaat lukken met oracover ( ik heb een K10 bespannen zag er zeer mooi uit, maar na een middagje
op de CAP, meer een vod.

simendewulf zei:
wat zijn die stippellijnen , voor de kleuren mischien al.

Nee niet voor de kleuren in de 25 mm van het EPP plaats ik niks van apparatuur kwestie van de geen materiaal schade op te lopen.
En het vergemakkelijkte ook nog eens mooi het uitlijnen en plaatsen van de apparatuur.

simendewulf zei:
en ik ben benieuwd als dit gaat lukken met oracover ( ik heb een K10 bespannen zag er zeer mooi uit, maar na een middagje
op de CAP, meer een vod.

Eerst natuurlijk nog een serieuze laag filament tape. Voor een stevige basis.

Maar blijkbaar dus niet te veel bang hebben van EPP en het strijkijzer aangezien jij al een K10 bespannen hebt of zie ik dit verkeerd ???

Greetz

ja ik heb dit al gedaan, en echt een mooi resultaat , voor het vliegen, na het vliegen das wat anders.
nu die lijn, weet ik het ook weer dit staat aangegeven in de bouwbeschrijving.
een optie is ook, hem of is het een zij te beplanken met balsa van 1,50 mm , en dan te bespannen.

ik zou hem met balsa beplanken, als je dan slecht neerkomt is er ofwel niets aan ofwel breekt hij en lijm je hem terug, als hij slecht neerkomt niet beplankt kan hij vervormen
en als je hem beplankt en dan bespand zal het een zeer mooi resultaat geven

Maar dan is de duurzaamheid van het EPP op de helling weg.
Kan niet de bedoeling zijn bij een helling kistje om hem een volle laag Balsa beplanking gegeven.

Test stukje geeft een goed resultaat heb er de hele avond in de zetel mee zitten spelen en ziet er nog best goed uit.

Indien er teveel kreuken in zijn gewoon ff terug met de strijkbout erover en het staat terug strak.

Greetz

Als je een rolletje fillament tape rond een Booby een vordering noemt dan is er nog een fototje.

taped003mediumrv8.jpg

Geen stukje naakt EPP meer te vinden.

Nu gaat het echte werk beginnen, een dagje foliën met de nodige pauzes en de miserie zal wel bijna achter de rug zijn.

Greetz

Back