brainstormmiddag vrije vlucht

Discussie in 'Vrije vlucht' gestart door moerman, 12 dec 2015.

  1. moerman

    moerman

    Lid geworden:
    16 aug 2007
    Berichten:
    1.441
    Locatie:
    Nijmegen
    Deze middag zit ik in Arnhem bij een Brainstorm bijeenkomst over de toekomst van vrije vlucht in Nederland. De paar formumleden die aanwezig zijn hebben zojuist een overtuigend betoog gehouden over het grote nut van dit forum. Waarschijnlijk gaat het een stuk drukker worden op het vrije vlucht deel.

    De discussies zijn vanmiddag sterk gericht op wedstrijdvliegen en dat is op dit subforum niet veel aan de orde. Leuk als dat erbij komt!

    Ook worden de vliegdagen ("wedstrijden") dan goed gecommuniceerd met routebeschrijving. Daardoor komen er veel meer mogelijkheden om samen op de hei te vliegen. Ook met chucks, schaal en oldtimers. Misschien als wedstrijd maar zeker als funvliegen. Chuck staat volgend jaar sowieso elke keer op de wedstrijdkalender.
    Wie doet er mee?
     
    Laatst bewerkt: 12 dec 2015
  2. DHZ

    DHZ In Memoriam

    Lid geworden:
    26 aug 2012
    Berichten:
    270
    Locatie:
    Modelvliegclub Stadskanaal & Omstreken
    Hoi Wout,

    Omdat ik al te veel projecten nastreef in zowel vrije vlucht als lijnbesturing ga ik niet met Chuck aan de gang maar verder ben ik wel degelijk blij met deze aankondiging.

    Op de hippocketaeronautics blog brak Antonin Alfery een lans voor een trimsessie voorafgaand aan de internationale wedstrijden en is er geantwoord dat de Jan Massinkzaal zo lastig te bespreken is (althans dat begreep ik er uit). Is er dan geen andere, wellicht minder fraaie, zaal te vinden? Het hoeft niet persé om de hoek te zijn. Of sla ik de plank nu mis omdat dit eigenlijk over outdoor gaat?

    Groet,
    JW
     
  3. moerman

    moerman

    Lid geworden:
    16 aug 2007
    Berichten:
    1.441
    Locatie:
    Nijmegen
    Het gaat niet alleen over outdoor en wedstrijdvliegen maar daar lag wel een zwaar accent op. Maar ik zorg er wel voor dat het ook om functie, vintage en indoor gaat.
    We hebben, dankzij Roel, in het voorjaar 2 data in de Jan Massinghal staan en in het najaar komt de IIFI. Dat is natuurlijk niet wat je bedoelt met invliegsessies maar ik wil het vast genoemd hebben. Wel is het zo dat wie in het voorjaar in Engeland vliegt bij de indoor nationals voorafgaand in Nederland kan trimvliegen. Ik doe dat overigens zelf meestal buiten.

    Wout
     
  4. specialpainter.nl

    specialpainter.nl

    Lid geworden:
    24 mrt 2012
    Berichten:
    2.449
    Locatie:
    Elst gld.
    Super! ik doe zeker mee met de chucks en het indoor gebeuren.
     

Deel Deze Pagina