Brandstof nitro

Discussie in 'Brandstof auto's' gestart door rutgerh333, 25 mrt 2018.

  1. rutgerh333

    rutgerh333

    Lid geworden:
    23 okt 2017
    Berichten:
    39
    Locatie:
    Joure
    ik heb een reële rex een jaar geleden gekocht en die man waar bij ik hem kocht zei 16% is veilig hij zei als je hoger wil moet ie precies afgesteld worden want het is 3.5 cc en een andere man zei 16% is tot 2.5 cc
    3.5cc moet dus 20% zijn zei hij weten jullie het miss heb nu hier 3 vaatjes staan met 16% die rij ik eerst op weten jullie het miss?
     
  2. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.478
    Locatie:
    Sassenheim
    Een Reely Rex-X, een Conrad auto.

    Bevat een 3.5cc motor welke prima lopen op 20 tot 25% nitro maar dit soort motoren met een lichte gloeiplug (nr3 of 4) lopen ook goed op 16%.

    Afstellen moet je hoe dan ook als je van brandstof veranderd, ook alleen als je van merk veranderd met het behoud van het nitro percentage. Zelfs als je precies hetzelfde brandstof koopt bestaat er een kans dat je de motor van instelling moet veranderen.

    Gewoon oprijden en daarna bekijken wat je wilt. Overigens met 25% is het veel makkelijker afstellen, er is dan een veel breder gebied waarin de motor goed loopt.
     
  3. brutus

    brutus Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2008
    Berichten:
    27.925
    Locatie:
    Oldeberkoop
    Ik heb met deze motor in elk geval geen problemen gehad met gewoon Tornado 16%
     

Deel Deze Pagina