Bruder Mack Logging Truck

Discussie in 'Bouwverslagen Trucks en Bouwmachines' gestart door reinaart, 25 feb 2018.

  1. reinaart

    reinaart

    Lid geworden:
    11 jun 2014
    Berichten:
    824
    Mijn idee was om deze truck globaal na te bouwen maar dan wel met een kraantje :

    [​IMG]
    [​IMG]

    Ik vind de kleur geel wel mooi voor trucks en bovendien kan ik dan met dit lange Bruder Mack chassis eventueel ook nog mijn Liebherr kraan en DHL container als opbouw optie gebruiken. Ik heb weer snaaraandrijving gebruikt en vanwege de voorste 40 cm snaar moest ik wat verzinnen om het motortje aan het zicht te onttrekken. De voorbeeld truck heeft ook een extra lange brandstoftank dus het verlengen van de tank leek mij het handigst. Een tank uit één stuk was ongetwijfeld fraaier geweest maar dat was wel weer veel meer werk geweest. Ik heb trouwens een foto van een Mack waarop ook twee standaard tanks achter elkaar zijn gemonteerd.

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

    Voor de rechterzijde van het chassis zal ik nog een gereedschapskist maken om de snaar aan het zicht te onttrekken.

    [​IMG]

    Volgende stappen zijn het bouwen van een "cab guard" en "stake bunk" (de juiste Nederlandse termen ken ik zo snel niet).


    Arjan
     
    Helicor, Tug.NL, trialrolf en 4 anderen vinden dit leuk.
  2. reinaart

    reinaart

    Lid geworden:
    11 jun 2014
    Berichten:
    824
    Heb intussen een hekwerk ter bescherming van de cabine gemaakt. Het hek bestaat uit styreen plaat en stukken van gietramen (uit plastic bouwdozen). Het hek is met magneetjes bevestigd dus kan makkelijk verwijderd worden voor een andere opbouw. Het deksel van de kist is voorzien van een werkende scharnier dus kan ik eventueel een ontvanger schakelaar inbouwen. Zal het ding vanavond zwart schilderen, wellicht later nog een laag zilver/chroom. Enige voorbeelden van gebruikelijke guards :

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

    Arjan
     
    trialrolf, Tjalldeboer, bvdh en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  3. Fuel Monkey

    Fuel Monkey

    Lid geworden:
    6 jun 2010
    Berichten:
    2.229
    Locatie:
    Hoofddorp
    Stake bunk is paal houder, palen zijn de rongen die aan de zijkant staan.
    Cab guard is veiligheids rek voor de cabine.
     
  4. reinaart

    reinaart

    Lid geworden:
    11 jun 2014
    Berichten:
    824
    "Veiligheid rek" lijkt me een prima vertaling voor "cab guard" maar ik vraag me wel af of er niet een betere vertaling is voor "stake bunk". Ik wacht nog op materiaal uit China voor ik met de constructie van de twee "bunks" kan beginnen. Van het rongen paar op de truck zelf is het moeilijk om geschikte foto's te vinden omdat de trailer meestal ook op de truck staat en dat het zicht op de bevestiging constructie belemmert. Dit is de nuttigste foto die ik heb kunnen vinden :

    [​IMG]

    Verder nog deze waaronder een stel van het 1/25 Matchbox/AMT Peerless model :

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

    Groet,

    Arjan
     
    Laatst bewerkt: 7 mrt 2018
    markioo, Helicor en arm1948 vinden dit leuk.
  5. markioo

    markioo Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 dec 2007
    Berichten:
    6.443
    leuke voorbeelden
     
  6. LuukTrucker

    LuukTrucker

    Lid geworden:
    13 jan 2018
    Berichten:
    72
    Locatie:
    Utrecht
    Mooi project!
     

Deel Deze Pagina