Bruder ombouw claas xerion

Discussie in 'Model elektronica' gestart door Patrick lenters, 4 apr 2018.

  1. Patrick lenters

    Patrick lenters

    Lid geworden:
    4 apr 2018
    Berichten:
    4
    Locatie:
    Lutten
    Hallo ik heb een vraagje ik wil graag een bruder ombouw doen van een claas xerion ( een tractor )
    Is het mogelijk als je een bestaande bestuurbare auto pakt en daar zwaardere motors aan hangt of brand dan alles door

    Alvast bedankt
     
  2. Tamaniac

    Tamaniac

    Lid geworden:
    2 aug 2008
    Berichten:
    1.835
    Locatie:
    West-Vlaanderen
    Op zich kan dat, maar je neemt beter losse geschikte componenten, motortjes uit een bestaande auto zullen ofwel te klein zijn, ofwel veel te snel lopen,...
    Een budget stuurservo, zendersetje, regelaar, en ... kunnen de wereld niet kosten.
    Op google kun je vele ombouwen vinden, doe eens wat inspiratie op.
    Ben zelf ook bezig met de ombouw van een tractor, motoren met een reductie op zijn ideaal voor een eenvoudige aandrijving.
     
    Laatst bewerkt: 4 apr 2018
  3. Patrick lenters

    Patrick lenters

    Lid geworden:
    4 apr 2018
    Berichten:
    4
    Locatie:
    Lutten
    Dankje voor de reactie tamaniac
    Het is idee is een 4 wiel aangedreven en 4 wiel gestuurde trekker.
    Ik was van plan voor elk wiel een motor te gebruiken. En er komt een herinrichting achterop die omhoog en laag moet gaan.
    Wat voor componenten kunnen jullie mij aanraden.

    Bij voorbaat dank
     
  4. Tamaniac

    Tamaniac

    Lid geworden:
    2 aug 2008
    Berichten:
    1.835
    Locatie:
    West-Vlaanderen
    Zelf gebruik ik 300rpm reductiemotoren rechtstreeks op de achterwielen, velen hebben dit reeds voor gedaan, en dit werkt goed.
    Stuurservo mag een standaardformaat zijn.

    Hoe wil je 4 wiel sturing maken met per wiel een motor, dan moet het wiel, inclusief de hele motor kunnen draaien/sturen?
    Als ik eens google zie ik dat er dan eerder voor aandrijfassen met overbrengingen gekozen wordt, en een centrale motor, maar laat je hierdoor niet tegenhouden.
     
  5. Patrick lenters

    Patrick lenters

    Lid geworden:
    4 apr 2018
    Berichten:
    4
    Locatie:
    Lutten
    Ja idd ik wil de motors en het wiel laten sturen wat voor zender setje en regelaar moet ik hebben. Heb hier namelijk geen verstand van Screenshot_20180404-213606.png
     
  6. Tamaniac

    Tamaniac

    Lid geworden:
    2 aug 2008
    Berichten:
    1.835
    Locatie:
    West-Vlaanderen
    Wat is het budget, wil je lokaal kopen met service en garantie, op een webshop, of low budget op bv. ebay?
    Een zender wordt bepaald door hoeveel functies je wilt: sturen is er 1, voor-en achteruit is er 1, per extra servo heb je een extra kanaal nodig op de servo, dus je zal snel aan een 4 of 6 of 8 kanaals stickzender komen.
     
  7. Patrick lenters

    Patrick lenters

    Lid geworden:
    4 apr 2018
    Berichten:
    4
    Locatie:
    Lutten
    Het liefste budget hahah. Hij moet voorruit achteruit sturen en heffen dus ben ik als ik het goed begrijp een 4 kanaals nodig
     
    Laatst bewerkt: 4 apr 2018
  8. Schots en Scheef

    Schots en Scheef

    Lid geworden:
    25 jun 2008
    Berichten:
    2.460
    Locatie:
    Hoogeveen
    En dannog wat lampies schakelen. Zwaailicht en voor je het weet heb je 8 kanalen nodig
     
  9. ShadesInBlack

    ShadesInBlack

    Lid geworden:
    21 mrt 2006
    Berichten:
    3.354
    Locatie:
    Gavere/Belgiƫ
    4 motortjes, op elk wiel 1, zal de rijdbaarheid niet ten goede komen gezien ze allen altijd op dezelfde snelheid draaien veronderstel ik. Dus geen diff werking.
    Plus, dan ook 4 regelaars?
    Ik zou zeggen, grasduin eerst eens in de werking van autootjes, trucks enz. Doe maar veel inspiratie op. En volhouden! Klinkt tof.
     
  10. Tamaniac

    Tamaniac

    Lid geworden:
    2 aug 2008
    Berichten:
    1.835
    Locatie:
    West-Vlaanderen
    Hou met je zender ook rekening dat:
    je waarschijnlijk liefst de 2 sticks gebruikt om te rijden, dan heeft elke stick nog een extra functie in de andere richting,
    Dan geef je gas met de ene stick (op-neer), terwijl die ook bv. een hefservo bedient in de andere richting, dit kan soms lastig zijn.

    Daarom zijn extra proportionele kanalen nuttig (schuifschakelaar of draaischakelaar), een zender kan bijvoorbeeld 10 extra kanalen hebben, maar als het alle 10 aan/uit schakelaars zijn, kan je er 'slechts' verlichting mee aan/uit zetten, of een servo in 2 uiterste posities schakelen...
     

Deel Deze Pagina