Brushless 3670 2500kv ipv 3670 1900kv

Discussie in 'Electro auto's' gestart door Fean, 31 jan 2017.

  1. Fean

    Fean

    Lid geworden:
    19 nov 2010
    Berichten:
    25
    Locatie:
    Pijnacker
    Goedendag, onlangs een auto rijker.. JBL Cheetah RTR gekocht van Banggood.
    http://www.banggood.com/JLB-Racing-110-Brushless-RC-Car-Monster-Trucks-11101-RTR-p-1062611.html

    Fantastich veel power.. en voor het eerst ook een Lipo bak na m'n zuipende serpent vector.

    Ik heb een probleem met de motor of snelheidsregelaar en nu willen ze mij een nieuwe set sturen onder "garantie". Ik ben absoluut een leek wat betreft lipo etc. dus ik wil middels deze post even een sense check of advies of ik hiermee wel genoegen moet nemen?

    Ik weet; nu zit er een 3670 2500kv motor in, maar ze sturen een racestar 3670 1900kv?
    http://www.banggood.com/Racerstar-3...r-p-1069992.html?rmmds=detail-top-buytogether

    Is dit niet gewoon een mindere motor?
     
    Laatst bewerkt: 31 jan 2017
  2. ron van sommeren

    ron van sommeren Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    29.332
    Locatie:
    halverwege Tiel & Nijmegen, tussen Maas & Waal
    Nee, niet meer of minder, het is een totaal andere motor.

    Kv = 1900rpm/volt respectievelijk Kv = 2500rpm/volt sec zegt namelijk niets over max.vermogen, max.stroom, koppel, rendement, kwaliteit van een motor. De (bewust?) misleidende notatie van fabrikanten/leveranciers heeft al menig modelbouwer op het verkeerde spoor gezet, en al menig motor en regelaar laten frituren.
    De keuze van de Kv constante betreft alleen maar aanpassing van gewenst toerental aan bedrijfsspanning. Da's alles.
    De Kv motorconstante geen getal van verdienste (rating): minder wikkelingen en je krijgt een hogere Kv motorconstante.

    Accuspanning en gewenst (onbelast) toerental bepalen samen de Kv motorconstante.