brushless motor graden plaat

Discussie in 'Electro auto's' gestart door ritze_vespa, 3 feb 2017.

  1. ritze_vespa

    ritze_vespa

    Lid geworden:
    27 mei 2015
    Berichten:
    17
    gegroet,

    ik ben zelf nog niet zo heel erg lang bezig met brushless motoren en vroeg mij ook heel erg af wat die graden boog doet op mijn absima motor.

    hij kan van 0 tot 40 graden en het lijkt mij dat dit iets te maken heeft met de manier waarop de magneetpooltes langs de stator gaan.
    bij benzine motoren doet mij dit denken aan een soort voor ontsteking

    het lijkt mij dan ook dat je het koppel min of meer kan instellen door hem meer of minder vervroeging te geven
    in het boekje van de motor staat dat je er wel voorzichtig mee moet zijn, maar hoe je het moet afstellen staat er dus mooi niet bij :D

    8.5 turn revenge motor met cts 10 regelaar absima
     
  2. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.478
    Locatie:
    Sassenheim
    Je hebt een sensored set, alleen als je ook de sensor kabel gebruikt heeft het nut om die plaat te verdraaien. Eigenlijk doet het hetzelfde als het verdraaien van de endbell van een brushed motor. Als je hem tegen de draairichting in draait zal het toerental omhoog gaan.

    Je hebt alleen 2 soorten timingen, die op de motor en ook nog eens een keer in de regelaar. In theorie mag je die bij elkaar optellen en mag gezamelijk niet voorbij de 60 graden komen, zet je veel timing zal ook het stroomverbruik omhoog schieten.
     

Deel Deze Pagina