Bubbles fly electric scratchbuild

Ik heb op dit forum al een paar maal de "bubbels" tegengekomen maar nog geen bouwdraadje.
Reden voor mij om er dus mee te beginnen.
Ik vind bouwen van tekening, en zeker in balsa, het echte "modelbouwen"
Natuurlijk zijn al die ARF toestellen prima om mee te vliegen, maar het is toch een apart gevoel als je alles zelf gebouwd heb.
Ik heb nog niet veel ervaring met scratch bouwen heb zocht ik dus een niet te moeilijk te bouwen kist.
Zo moet hij dus worden:
111534a52f802d7959.jpg
[/IMG]
Tekeningen heb ik gedownload van:
'Fly Electric' - Bubbles

Even wat details over de Bubbles:
Deze in ontworpen in de tijd dat elektro vliegen nog met Borstelmotoren en Nicad accu's ging.
De foto is van een vroege Bubbels, de tekeningen zijn van een latere versie, "J'" uit 2002.
Deze heeft geen vakwerk staart maar 1 met dichte zijkanten.
Ik wil er wel een paar gaten maken voor gewichtsbesparing.
De Bubbels in cijfers:
Spanwijdte ca 1300 mm
Lengte ca 1000 mm
Vlieggewicht 1750 - 2200 gram (afhankelijk van accu/motor)
Vleugelprofiel bijna symetrisch.
Instelhoek vleugel 0 graden
Instelhoek stabilo 0 graden
V stelling 0 graden.
Niet echt een beginnerkist dus, ik wil een truukje uithalen om hem toch te vliegen, maar daarover later.
Het gewicht was als volgt verdeeld:
Romp + vleugel = 530 gram (Ribben depron en zeer lichte constructie, wielen depron)
Motor + prop = 290 gram
Accu = 710 gram !!
Besturing = 205 gram (inclusief ontvager accu)
Minimaal 1733 gram dus!

Ik denk iets anders te gaan bouwen:
100% balsa (met een paar staafjes koolstof) iets meer conventioneel.
Gebruik makend van het balsa wat ik laatst voordelig overgenomen heb.
Motor een lichte brusless (ik hoef geen 3D maar wil meer een slowflyer)
Romp wel voorbereiden op een zwaardere motor.
Accu 3S2000 lipo (die heb ik liggen van mijn Clouds Fly)
Ik kom dan op:
Romp + vleugel = 650 gram
Motor + prop = 100 gram
Accu = 200 gram
Besturing = 150 gram
Dan kom ik dus op 1100 gram.