Hallo allemaal,
Ik heb inmiddels bijna een jaar lang geen zender meer aangeraakt, maar leek het mij toch leuk om de spullen uit de kast te halen. Ik heb niet voor niets een zender, lader en een hoop ontvangers/onderdelen in de kast liggen.
Nu kijk ik de laatste tijd regelmatig weer een beetje op het forum, en regelmatig op hobbyking om te kijken of er leuke dingen tussen staan.Laatst even getwijfeld om een klein auto'tje te kopen, maar toch maar vanaf gezien omdat het me te snel gaat vervelen volgens mij.
Nu zag ik gisteren de nieuwe quadcopter bij hobbyking, en het controlboard. voor leuke prijzen.
Nu heb ik gisteren en vandaag al een hoop hier op het forum gelezen, en vooral bekeken, en leek het mij leuk om er een leuk project van te maken.
Wat ben ik van plan?
Ik wil een quadcopter gaan bouwen uit eigen ontwerp, met inspiratie vanaf het internet, en hulp van jullie.
Ik wil dit proberen stap voor stap vast te leggen in een vrij traag proces, aangezien ik het druk heb met school, op kamers woon, heb ik niet altijd evenveel geld en tijd ervoor beschikbaar.
Wat heb ik in huis?
Ik heb een Futaba FF7 (T7CP) 35MHZ zender liggen.
Ontvangers (corona synth 6 ch, corona met cristal 4 en 8 ch.)
Lader + Balancer
Wat kleindelen (kabeltjes etc.)
Een aantal plankjes balsa in div. diktes.
Wat heb ik tot mijn beschikking?
Op school hebben wij een werkplaats met diverse machines waaronder een lasersnijder. Dat komt volgens mij wel van pas als ik zelf een frame wil ontwerpen/bouwen.
Wat heb ik (nog) nodig Zie ik wat over het hoofd?
Quadcopter Control Board (Hobbyking?)
4x esc. (welke?)
4x motor (welke?)
4x Props
Accu('s)
Div, kabels?
Wat is mij nog onduidelijk?
Materiaal frame, hiervoor dacht ik (veel gezien) aan of aluminium of carbon armen, een frame van triplex. Of kan ik beter andere materialen gebruiken? Zo ja, wat?
Welk formaat (ongeveer) kan ik het beste mee beginnen, maakt het veel uit, groot/klein? Want hoe groter hoe groter de kosten worden neem ik aan?
Zie ik iets over het hoofd?
Wat verwachten jullie dat het mij ongeveer gaat kosten? Dit is tevens een bepalende factor of ik er aan ga beginnen. Als alles wat hierboven staat klopt denk ik aan zo'n 100 - 150 euro, motoren en esc's zullen het duurste zijn neem ik aan.
Zien jullie het zitten/gebeuren?
Groeten, Igor
----------------------------------------------------------------------------------
In deze beginpost wil ik een lijstje bij gaan houden met de kosten die ik heb aan de materialen en onderdelen.
Aankopen 1 - Hobbyking Binnen!
HobbyKing Quadcopter Control Board V2 (Atmega168PA)
€21,- Inclusief verzenden
Aankopen 2 - Hobbyking Binnen!
Goudpluggetjes 2x 10 pair
4MM Krimpkous rood
4MM Krimpkous zwart
€5,- Inclusief verzenden
Aankopen 3 - Gamma Binnen!
2x Plaat 3mm triplex (1 is meer dan genoeg, maar ik wilde er graag 2 omdat het altijd van pas komt bij mijn hobby's en school opdrachten
1x Buis 10x1 rond 1 meter Aluminium profiel
€12,25 (in geval van 1 plaat triplex+ alu profiel €7,25)
Aankopen 4 - Dealextreme Binnen!
11.1V Battery Alarm Buzzer
Colorful Multi-Function Velcro Cord Cable Winders Organizers (8-Piece)
(hopen dat deze lang genoeg zijn)
€5,- gratis verzenden.
Aankopen 5 - Hobbyking Binnen!
4x Hobbyking SS Series 18-20A ESC (card programmable) Je kunt beter turnigy plush 18A kopen, in mijn geval niet op voorraad.
Servo Terminals (Futaba) Gold Plated (10pairs/set)
Flat 26AWG servo wire 1mtr (R/B/W)
€29,- inclusief verzenden
Aankopen 6 - Ebay Binnen
USBASP USB ISP AVR Programmer USB
10PIN to 6PIN ISP Adapter board
€6,- Inclusief verzenden
Aankopen 7 - Ebay Binnen!
3x pair 10x4.5" EPP1045 Counter Rotating Propellers
€5,- inclusief verzenden
Aankopen 8 - Hobbyking Binnen!
Turnigy 3000mAh 3S 20C Lipo Pack
Turnigy Heat Shrink Tube 10mm BLACK (1mtr)
Turnigy Pure-Silicone Wire 14AWG (1mtr) RED
Battery Strap (5pcs/bag)
TURNIGY 3~8S Voltage Detector
€35,50 inclusief verzenden
Aankopen 9 - rc supplies uk Binnen
Keda 20-28M 15A 1050Kv Hacker Style Brushless Outrunner Motor defecte motor ontvangen. Volgende keer liever bij HobbyKing of direct vanuit Keda!
€62,- incl verzekerd verzenden (kan goedkoper bij hobbyking, maar is daar continu uitverkocht)
Totale kosten rond de €180,- inclusief 2 accu's, en te 'dure' motoren (bij keda of hobbyking is het goedkoper)
Resultaat:
Ik heb inmiddels bijna een jaar lang geen zender meer aangeraakt, maar leek het mij toch leuk om de spullen uit de kast te halen. Ik heb niet voor niets een zender, lader en een hoop ontvangers/onderdelen in de kast liggen.
Nu kijk ik de laatste tijd regelmatig weer een beetje op het forum, en regelmatig op hobbyking om te kijken of er leuke dingen tussen staan.Laatst even getwijfeld om een klein auto'tje te kopen, maar toch maar vanaf gezien omdat het me te snel gaat vervelen volgens mij.
Nu zag ik gisteren de nieuwe quadcopter bij hobbyking, en het controlboard. voor leuke prijzen.
Nu heb ik gisteren en vandaag al een hoop hier op het forum gelezen, en vooral bekeken, en leek het mij leuk om er een leuk project van te maken.
Wat ben ik van plan?
Ik wil een quadcopter gaan bouwen uit eigen ontwerp, met inspiratie vanaf het internet, en hulp van jullie.
Ik wil dit proberen stap voor stap vast te leggen in een vrij traag proces, aangezien ik het druk heb met school, op kamers woon, heb ik niet altijd evenveel geld en tijd ervoor beschikbaar.
Wat heb ik in huis?
Ik heb een Futaba FF7 (T7CP) 35MHZ zender liggen.
Ontvangers (corona synth 6 ch, corona met cristal 4 en 8 ch.)
Lader + Balancer
Wat kleindelen (kabeltjes etc.)
Een aantal plankjes balsa in div. diktes.
Wat heb ik tot mijn beschikking?
Op school hebben wij een werkplaats met diverse machines waaronder een lasersnijder. Dat komt volgens mij wel van pas als ik zelf een frame wil ontwerpen/bouwen.
Wat heb ik (nog) nodig Zie ik wat over het hoofd?
Quadcopter Control Board (Hobbyking?)
4x esc. (welke?)
4x motor (welke?)
4x Props
Accu('s)
Div, kabels?
Wat is mij nog onduidelijk?
Materiaal frame, hiervoor dacht ik (veel gezien) aan of aluminium of carbon armen, een frame van triplex. Of kan ik beter andere materialen gebruiken? Zo ja, wat?
Welk formaat (ongeveer) kan ik het beste mee beginnen, maakt het veel uit, groot/klein? Want hoe groter hoe groter de kosten worden neem ik aan?
Zie ik iets over het hoofd?
Wat verwachten jullie dat het mij ongeveer gaat kosten? Dit is tevens een bepalende factor of ik er aan ga beginnen. Als alles wat hierboven staat klopt denk ik aan zo'n 100 - 150 euro, motoren en esc's zullen het duurste zijn neem ik aan.
Zien jullie het zitten/gebeuren?
Groeten, Igor
----------------------------------------------------------------------------------
In deze beginpost wil ik een lijstje bij gaan houden met de kosten die ik heb aan de materialen en onderdelen.
Aankopen 1 - Hobbyking Binnen!
HobbyKing Quadcopter Control Board V2 (Atmega168PA)
€21,- Inclusief verzenden
Aankopen 2 - Hobbyking Binnen!
Goudpluggetjes 2x 10 pair
4MM Krimpkous rood
4MM Krimpkous zwart
€5,- Inclusief verzenden
Aankopen 3 - Gamma Binnen!
2x Plaat 3mm triplex (1 is meer dan genoeg, maar ik wilde er graag 2 omdat het altijd van pas komt bij mijn hobby's en school opdrachten
1x Buis 10x1 rond 1 meter Aluminium profiel
€12,25 (in geval van 1 plaat triplex+ alu profiel €7,25)
Aankopen 4 - Dealextreme Binnen!
11.1V Battery Alarm Buzzer
Colorful Multi-Function Velcro Cord Cable Winders Organizers (8-Piece)
(hopen dat deze lang genoeg zijn)
€5,- gratis verzenden.
Aankopen 5 - Hobbyking Binnen!
4x Hobbyking SS Series 18-20A ESC (card programmable) Je kunt beter turnigy plush 18A kopen, in mijn geval niet op voorraad.
Servo Terminals (Futaba) Gold Plated (10pairs/set)
Flat 26AWG servo wire 1mtr (R/B/W)
€29,- inclusief verzenden
Aankopen 6 - Ebay Binnen
USBASP USB ISP AVR Programmer USB
10PIN to 6PIN ISP Adapter board
€6,- Inclusief verzenden
Aankopen 7 - Ebay Binnen!
3x pair 10x4.5" EPP1045 Counter Rotating Propellers
€5,- inclusief verzenden
Aankopen 8 - Hobbyking Binnen!
Turnigy 3000mAh 3S 20C Lipo Pack
Turnigy Heat Shrink Tube 10mm BLACK (1mtr)
Turnigy Pure-Silicone Wire 14AWG (1mtr) RED
Battery Strap (5pcs/bag)
TURNIGY 3~8S Voltage Detector
€35,50 inclusief verzenden
Aankopen 9 - rc supplies uk Binnen
Keda 20-28M 15A 1050Kv Hacker Style Brushless Outrunner Motor defecte motor ontvangen. Volgende keer liever bij HobbyKing of direct vanuit Keda!
€62,- incl verzekerd verzenden (kan goedkoper bij hobbyking, maar is daar continu uitverkocht)
Totale kosten rond de €180,- inclusief 2 accu's, en te 'dure' motoren (bij keda of hobbyking is het goedkoper)
Resultaat:
Laatst bewerkt door een moderator: