Build log: Multiplex funcub

Discussie in 'Beginners' gestart door Roel H, 5 nov 2010.

  1. Roel H

    Roel H

    Lid geworden:
    16 sep 2004
    Berichten:
    463
    Locatie:
    Panningen
    Ik heb ook maar 1 setje van 5 kabels besteld.;-)
     
  2. Lindert

    Lindert

    Lid geworden:
    12 nov 2009
    Berichten:
    1.500
    Locatie:
    België
    Dan heb je geluk .
     
  3. Kevin 3D

    Kevin 3D

    Lid geworden:
    1 sep 2009
    Berichten:
    1.240
    Locatie:
    Sittard Limburg. Toestel: sukhoi
    ze hadden er gewoon te veel;)
     
  4. Roel H

    Roel H

    Lid geworden:
    16 sep 2004
    Berichten:
    463
    Locatie:
    Panningen
    Vanmiddag alles aangesloten en de servo's in de vleugels gelijmd.
    Ik heb ook de Turnigy 3 Channel Servo Speed/Direction Regulator aangesloten om de flaps te bedienen.



    Volgens mij staat hij nu op een goede snelheid ingesteld. Wat vinden jullie ervan? Kan hij langzamer of sneller??
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  5. Roel H

    Roel H

    Lid geworden:
    16 sep 2004
    Berichten:
    463
    Locatie:
    Panningen
    De vleugels zijn klaar en de motor zit erop.
    [​IMG]

    Nu alleen het roer en hoogte roer nog.
    Ik heb de servo's ingelijmd,maar nu ben ik de servo hevels kwijt. Ik heb ze ergens neergelegd maar ik kan ze niet meer vinden.. :sad:
    Dus even nieuwe bestellen.
     
  6. Lindert

    Lindert

    Lid geworden:
    12 nov 2009
    Berichten:
    1.500
    Locatie:
    België
    Ik ging vandaag hem maidenen , te veel sneeuw en geen ski's dus toch maar niet . dam maar de hawk sky gecrasht :hammer: Is echt helemaal kapot ...
     
  7. Olap

    Olap

    Lid geworden:
    7 dec 2008
    Berichten:
    635
    Locatie:
    Schoonebeek
    Ik wilde vanmiddag ook even met de Funcub vliegen, maar dat ging niet door. Hij dook steeds met de prop in de sneeuw.
     
  8. jetpropdlx

    jetpropdlx

    Lid geworden:
    10 jun 2004
    Berichten:
    2.632
    Locatie:
    Maasmechelen/Hapert/EBZW
    geen problemen met de sneeuw met de drijvers eronder
    [​IMG]

    ps @roel, ik zou de flaps de helft sneller laaten gaan. just my 2 ct
     
  9. Lindert

    Lindert

    Lid geworden:
    12 nov 2009
    Berichten:
    1.500
    Locatie:
    België
    ja ik zou ze ook sneller laten gaan.
     
  10. Mijnheer Rob

    Mijnheer Rob

    Lid geworden:
    14 sep 2005
    Berichten:
    1.676
    Locatie:
    Aarle-Rixtel
    Hee die Roel, dat ziet er goed uit :thumbsup:

    Flaps is leuk om mee te spelen, erop/eraf, denk dat het nu te traag zal reageren, zou ze ook iets sneller zetten.
    Mijn Funcub plannen vielen in het water toen ie vele maanden later dan besteld pas binnen kwam. Nu ligt ie alweer een hele tijd in de doos te wachten, komende week heb ik vrij, even een Mustang afbouwen, dan is de bouwtafel weer leeg (heb geen zin om met teveel tegelijk bezig te zijn) en zal ik 'm ook eens tevoorschijn halen.
    Wanneer verwacht je 'm te maidenen? Drijvers had je er geloof ik niet bij toch?!?
     
  11. Roel H

    Roel H

    Lid geworden:
    16 sep 2004
    Berichten:
    463
    Locatie:
    Panningen
    Hi ,

    De maiden heb ik nog niet in de planning staan.
    Ik moet zowiezo wachten op een mooie winterdag in het weekend. En eigenlijk moet ik nog op zoek naar een veldje dat in de buurt ligt met kort gras.

    Ik hoop dat ik hem snel de lucht in heb.
     
  12. Mijnheer Rob

    Mijnheer Rob

    Lid geworden:
    14 sep 2005
    Berichten:
    1.676
    Locatie:
    Aarle-Rixtel
    OK, kunt altijd deze kant op komen, bij ons op het veld (vliegclub) ben je welkom, daar hoef je geen lid voor te zijn en heb je het gezochte strakke kortgemaaide veld te pakken. Na eerste vluchtjes leer je kist kennen en kun je op steeds meer en kleinere plekken terecht.

    Mustang is klaar, zoals in planning. Zit helaas in de lappenmand, hard gaat het dus niet, maar heb vandaag een standaard voor vleugels gemaakt, die staat nu te drogen, na het puinruimen is de bouwtafel leeg en klaar voor de Funcub, komend weekend hoop ik eraan te beginnen.

    Heb je al gekeken hoe je met het zwaartepunt uit gaat komen? Waar komt Lipo/regelaar/ontvanger en klopt het dan een beetje? Als je plaatje hebt, altijd welkom.
     
  13. Lindert

    Lindert

    Lid geworden:
    12 nov 2009
    Berichten:
    1.500
    Locatie:
    België
    Ik heb tehoren gekregen dat MPX het cg van de easy cub aangeeft. maar deze klopt niet. 7 cm zou een goed zwaartepunt zijn, alleen ik heb de mijne nog niet gevlogen dus veel kan ik je ook niet zeggen.
     
  14. Roel H

    Roel H

    Lid geworden:
    16 sep 2004
    Berichten:
    463
    Locatie:
    Panningen
    Hi Rob,

    Ik heb de regelaar,accu en ontvanger geplaatst volgens het de handleiding.
    Het C.G. heb ik nog niet gecontroleerd. Ik wacht nu nog op 2 servo's. Dan is hij helemaal klaar en ga ik eens met het C.G. aan de gang.

    @Lindert, je bedoelt 7 cm vanaf de voorkant van de vleugel ?
     
  15. Mijnheer Rob

    Mijnheer Rob

    Lid geworden:
    14 sep 2005
    Berichten:
    1.676
    Locatie:
    Aarle-Rixtel
    OK, zal eens kijken hoe het in handleiding staat. Lees wel overal berichten dat zwaartepunt vrij ver voorin uitkomt en dat het aan te raden is om alles zo ver mogelijk achterin te knutselen.
    Let op plaatst regelaar, bij watervliegen wil toestel nog wel eens over de kop gaat (fikse windvlaag kan al voldoende zijn), neus gaat dan onder, geen probleem voor motor, maar wel voor de regelaar....

    Ga zwaartepunt ervaringen op hoop gooien in startpost van FunCub topic (klik).

    Welke servo's mis je nog Roel? Hevels inmiddels gevonden?
    Ik ga zo vleugelrek even in elkaar zetten, verf is droog, daarna begin ik ook aan de FunCub :cool:
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 24 dec 2015
  16. Roel H

    Roel H

    Lid geworden:
    16 sep 2004
    Berichten:
    463
    Locatie:
    Panningen
    Ik mis de hevels voor de Corona 928BB. Ik had de servo's erin gelijmd en de hevels bij elkaar in het doosje van de servo gedaan.
    Dan kon ik de stuurstangen vast zetten als lijm droog was.

    Ik vermoed mijn zoontje deze ergens in de sleepgoed kist verstopt. Han ook best dat hij ze in de vuilnisbak heeft gegooid. Hij doet alles na wat papa en mama doen, dus ook spullen weggooien..;-)
    Alles heb ik overhoop gehaalt,maar ze zijn verdwenen.

    Ik verwacht dat deze week de servo's binnen komen.
     
  17. Lindert

    Lindert

    Lid geworden:
    12 nov 2009
    Berichten:
    1.500
    Locatie:
    België
    Oei :rolleyes:,

    Ja ik bedoel 7 CM van de voorkant vd vleugel, bij mij zit ie dan op de verbindings staaf . Dit zou goeie vliegeigenschappen geven
     
  18. Roel H

    Roel H

    Lid geworden:
    16 sep 2004
    Berichten:
    463
    Locatie:
    Panningen
    Vandaag de Funcub afgemaakt... :D

    [​IMG]
    [​IMG]

    [​IMG]
    Van de 'D' een L (Limburg) gemaakt... ;)

    [​IMG]
    [​IMG]

    Nu wachten op de maiden..
    Het CG heb ik nu zitten op de eerste glasvezel staaf in de vleugel. Daarvoor heb ik de accu helemaal achterin moeten plaatsen. Dus heel anders dan de handleiding van de cup.
     
  19. Mijnheer Rob

    Mijnheer Rob

    Lid geworden:
    14 sep 2005
    Berichten:
    1.676
    Locatie:
    Aarle-Rixtel
    Limburg Fun! Netjes Roel :thumbsup: Oog voor detail, motortje moet ik ook nog doen! Heb je motor nog wat domping gegeven of lijkt dat maar zo?
    Servo hevels zijn blijkbaar binnen gekomen, alles helemaal klaar nu? Roeruitslagen volgens boekje? Nog iets van expo erin? Hoogte mix met flaps? Richting met aileron?

    :offtopic: Kabouters hier hebben dezelfde zandbak, net een vijver nu, staat helemaal vol water, deksel kan niet alles tegenhouden blijkbaar...
     
  20. Roel H

    Roel H

    Lid geworden:
    16 sep 2004
    Berichten:
    463
    Locatie:
    Panningen
    :offtopic: Ik heb een paar kleine gaatjes in de bodem geboord, nu loopt het water weg uit de bak.. :)


    De domping, ik heb hem de domping gegeven zoals in de handleiding
    Rechts en links boven 3mm en rechts en links onder 1,5mm.
    Zo zou het goed moeten staan..

    Wat voor motor gebruik je ?

    mmzllsRoel
     

Deel Deze Pagina