Bullet of Pushycat ervaringen

Discussie in 'Pylonracen & speedmodels' gestart door Adop, 2 mrt 2017.

  1. Adop

    Adop

    Lid geworden:
    22 jun 2007
    Berichten:
    1.264
    Locatie:
    Putten
    Wie heeft ervaringen met dit toestel wel aardig wat info op rc-groups maar hier in Nederland kan ik niets geen info erover vinden

    Mvg Andre

    t5698615-210-thumb-PushyCatBulletYellowRed.jpg
     
  2. eric_laermans

    eric_laermans PH-SAM

    Lid geworden:
    19 aug 2005
    Berichten:
    3.984
    Locatie:
    Zwolle region
    Pushycat wordt in Zwolle gevlogen... vliegt super. Is ook wel te verwachten van dit type toestellen
     
  3. Adop

    Adop

    Lid geworden:
    22 jun 2007
    Berichten:
    1.264
    Locatie:
    Putten
    Hoi Eric vlieg jij hem zelf ? en zo ja welke setup ?

    Mvg Andre
     
  4. eric_laermans

    eric_laermans PH-SAM

    Lid geworden:
    19 aug 2005
    Berichten:
    3.984
    Locatie:
    Zwolle region
    DutchRC vliegt er ene. Lichte setup , propbevestiging met stiekje zegt genoeg. Gaat trouwens hard zat!
     
  5. Adop

    Adop

    Lid geworden:
    22 jun 2007
    Berichten:
    1.264
    Locatie:
    Putten
    Ja met een stiekje, ik zou bijna zeggen zonde om daar mee te vliegen zo'n ding moet zo hard mogelijk gaan , ik heb hem even een berichtje gestuurd voor info .

    Mvg Andre
     
  6. DennisK

    DennisK

    Lid geworden:
    28 feb 2004
    Berichten:
    4.433
    Locatie:
    Tiel
    Met een flinke motor en lipo gaan ze snoeihard maar ze maken ook een takke herrie.
    Dus als je aan geluidslimiets bent gebonden dan is dit model geen goed idee.

    Beetje meer laagtoerige motor. Wat grotere prop en iets meer afstand vanaf het kielvlak zal hij wel stiller worden.
    Maar veel prop kan je niet kwijt dus die keuze is beperkt.
     
  7. Adop

    Adop

    Lid geworden:
    22 jun 2007
    Berichten:
    1.264
    Locatie:
    Putten
    Eric die Dutchrc heeft is een schuim model die ik bedoel is van Hepf deze http://shop.hepf.com/Flugmodelle/Mo...-fuer-AXI-Antriebe-mit-Pusher-Prop::7737.html

    Dennis ik denk erover om rond de 2500- 3000kv te gaan zitten met een 4,75×5,25 op 4S gaat zoiets wel ruim 300km of een 1700kv op 6S maar die motors met rond de kilowatt zijn er niet zo veel de 3000kv is veel eenvoudiger ,geluidsbeperkingen hebben we nog niet de Funjets maken denk ik hetzelfde geluid alleen deze zal met hetzelfde vermogen wel veel harder gaan.
    Het verbaast me ergens dat je ze amper ziet hier de prijs ligt iets hoger dan de Minihawk dus zoveel verschil zit er niet in .

    Mvg Andre
     
  8. DennisK

    DennisK

    Lid geworden:
    28 feb 2004
    Berichten:
    4.433
    Locatie:
    Tiel
    Dit is er één op 4s.

     
  9. ik ben een vliegtuig.nl

    ik ben een vliegtuig.nl

    Lid geworden:
    25 nov 2009
    Berichten:
    569
    Ik heb mijne in de tijd gevlogen met deze setup:
    AXI 2814/10 GOLD LINE 1640 KV
    YGE 90 (Jeti Spin 66 was voorgeschreven in die tijd , maar de spin regelaar kan de toerental niet aan)
    5S 2400 MAH 35 C ( of iets meer nu ,in de funjet vlieg ik met 5 S 4000 MAH)
    prop graupner cam 6,5 x 6,5
    Gemeten snelheid 297 KM/H ( met de jeti regelaar ,de yge haalt er meer uit)

    Door de lagere toerental te gebruiken met een iets grotere prop is het janken een stuk aangenamer.
    Ik gebruik deze setup nog steeds in mijn funjet ultra.

    Bij deze mijn info er over.

    Veel vlieg plezier er mee..
     
  10. Adop

    Adop

    Lid geworden:
    22 jun 2007
    Berichten:
    1.264
    Locatie:
    Putten
    Inmiddels gevlogen met mijn Bullet vrij lichte setup maar zo kan ik eerst kijken wat de eigenschappen zijn , vooral het landen zonder Flaps (ailerons omhoog) blijft hij erg lang doorgaan , met flaps remt hij erg hard af zo hard zelfs de eerste keer dat hij stalde
    ook de instelhoek heb ik aan moeten passen stond op 1graad heb ik naar 0 gezet ook het zwaartepunt is een halve centimeter naar voren gewijzigd,voor de zichtbaarheid heb ik flash lampen gemonteerd die een club lid van ons in elkaar gezet heeft (zie een ander draadje hierover ) nu eerst goed ondervinden hoe hij verder vliegt en daarna het vermogen opschroeven nu een kleine 900watt, setup is nu een 3200kv 4S 2200mah 60C 4,75x 5,25 snelheid nog niet gemeten
    hieronder even het filmpje met de flashlampen die hij overigens ook verkoopt voor de liefhebbers werken super goed , ik heb deze op de Minihawk zitten ,zelfs overdag erg goed te zien.

     
    ik ben een vliegtuig.nl vindt dit leuk.
  11. Adop

    Adop

    Lid geworden:
    22 jun 2007
    Berichten:
    1.264
    Locatie:
    Putten
    Inmiddels vermogen opgeschroefd naar bijna 1600watt , gewicht 1350gram snelheid gemeten en niet in duikvlucht 323km
    Motor is de madmonster 3000kv op 4S met 5,5×5,5 graupner speedprop, vliegt erg goed ondanks het wat zware gewicht ,
    Of het nog harder kan geen idee maar tot nu toe geen krimp.
     
    ik ben een vliegtuig.nl vindt dit leuk.
  12. DennisK

    DennisK

    Lid geworden:
    28 feb 2004
    Berichten:
    4.433
    Locatie:
    Tiel
    Best vlot.
    En het geluid =)?
     
  13. Adop

    Adop

    Lid geworden:
    22 jun 2007
    Berichten:
    1.264
    Locatie:
    Putten
    Hoi Dennis

    Het geluid is redelijk hard het jankt er aardig overheen zoiets als een snelle Funjet, ik vind het geluid wel erg mooi maar ik kan me indenken dat sommige dat gejank minder vinden ,maar goed het is erg leuk om met zoiets kleins zo hard te gaan, en dat het heel blijft geen geflutter niets , het toestel zit vol met carbon en is erg sterk , makkelijk de lipo te verwisselen(2700mah) en veel ruimte overal voor .

    Mvg André
     
  14. Tbird2

    Tbird2

    Lid geworden:
    7 nov 2008
    Berichten:
    712
    Locatie:
    Doesburg
    André, werkelijk een heel mooi toestel. Staat al een poosje op mijn wish-list. Nieuw is wat prijzig, gebruikt zie je ze zelden.
    De motor die je gebruikt noem je madmonster daar kan ik niets over vinden, of is het een dr Madthrust?
     
  15. Adop

    Adop

    Lid geworden:
    22 jun 2007
    Berichten:
    1.264
    Locatie:
    Putten
    Je hebt gelijk deze motor is het https://hobbyking.com/nl_nl/dr-mad-thrust-3000kv-1300w-70mm-edf-inrunner-motor-4s-version-29mm.html
    samen met de 150A esc van Yep , vandaag de 330km aangetikt lipo's iets warmer scheelt toch weer wat .
    ik heb Mijn Bullet op RC groups gekocht heb er zelfs 2 van een Duitser gekocht misschien heeft hij ze nog wel meer
    indien je belangstelling heb zal ik de link opzoeken voor je, misschien heeft hij er nog wel meer.
    het vliegt echt als een scheermes wel oppassen met landen, weggooien gaat niet dus een Bungee is echt een vereiste
     
  16. Tbird2

    Tbird2

    Lid geworden:
    7 nov 2008
    Berichten:
    712
    Locatie:
    Doesburg
    Kijk, dat is gied nieuws. Die motor heb ik nog liggen
    Heb je al is amp gemeten?
    Heb je werkelijk een 150A ESC nodig?

    Je zegt dat hand start niet wil, zou dat met een lichtere setup wel gaan of is dat niet te doen met dit toestel?
     
  17. Adop

    Adop

    Lid geworden:
    22 jun 2007
    Berichten:
    1.264
    Locatie:
    Putten
    De ampere's zijn rond de 105A gemeten met de telemetrie in de vlucht , dus 120A is zeker aan te raden de 150A is net zo duur of goedkoper dus vandaar de 150A , wel met een aparte bec , dus niet die van de esc gebruiken ,met een lichte setup die ik eerst had is het ook niet te doen je kunt het toestel erg lastig
    vasthouden, maar bungee gaat het erg goed , je kunt alleen vliegen , en minimale kans op een crash bij het gooien, ik heb de link gevonden en zal hem je toesturen.
     
  18. Adop

    Adop

    Lid geworden:
    22 jun 2007
    Berichten:
    1.264
    Locatie:
    Putten
    Hier nog even de laatste stand met nog warmere lipo ging het nog harder 352km
    GPS gemeten realtime op de Taranis zender rechts onderin op het display
    volgende keer een 5,25x6.25 APC proberen

    Bullet.jpg
     

Deel Deze Pagina