Hey Rob,
Zou dat echt de reden zijn? :?
Ik vlieg sinds afgelopen weekend met zo'n borstelloze aandrijving.
De aandrijving weegt:
Mega Motor 16/15/3 + 30 Amps JETI regelaar 110 gram
Aandrijfaccu 8x1200 NiCd 290 gram
Dit moet dan natuurlijk maal 2.
Dan kom ik op een totaal aandrijf gewicht van 800 gram.
En de vliegduur is met continu volgas ca. 3 - 3,5 minuut en als je dus met het gas speelt zou je dus toch tot een aardig vluchtje moeten kunnen komen.
Nog niet tevreden? Er zijn nu ook nieuwe 1700 mAh NiMh cellen die net zo zwaar zijn (33 gram per stuk), belast kunnen worden tot 25 AMPS en dan zou het project toch moeten kunnen slagen lijkt mij zo?
(je zou eventueel nog 2 cellen (66 gram) erbij kunnen zetten, maar dit gaat wel ten koste van vliegduur en duwt nogmeer door bij de landing.
Wat misschien ook een optie is, 2 borsteloze motoren op 1 regelaar (is dat mogelijk)? Of ipv 2 accupakketten maar 1 pakket?
Grtz,
Emile