BVM E-Bandit met Schübeler edf

Discussie in 'EDF forum' gestart door Berto, 4 dec 2016.

  1. Berto

    Berto Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 okt 2002
    Berichten:
    19.628
    Locatie:
    Huizen, RemoteJets.com
    gpman vindt dit leuk.
  2. hoeby

    hoeby

    Lid geworden:
    20 jun 2010
    Berichten:
    618
    Mooie kist :thumbsup:.

    Laat de fotootjes maar komen.
    Een BVM kist is al niet alledaags. Zeker niet als het ook nog een EDF uitvoering is.
    Wat is de keuze voor de klant om hem EDF te maken? Want in dit formaat maakt het financieel niet veel meer uit of je een EDF of een turbine koopt. Je zou namelijk denken, een turbine kist is tanken en weer gaan. Bij EDF moet je of meer accu packs hebben of je moet hem op het veld kunnen laden.
     
  3. Berto

    Berto Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 okt 2002
    Berichten:
    19.628
    Locatie:
    Huizen, RemoteJets.com
    Ben begonnen met de romp in te pakken.......

    Vanaf 8Kg is het voordeliger om turbine te vliegen, echter deze NL klant uit het Midden-Oosten heeft e voorkeur gegeven voor een Schübeler EDF.
    Zit een 2de set vleugels bij daar de ene versie uitgevoerd moet worden met de wingtanks, de ander zonder.

    Binnenkort wat fotootjes.

    Grt,
    Berto.
     
  4. Berto

    Berto Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 okt 2002
    Berichten:
    19.628
    Locatie:
    Huizen, RemoteJets.com
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 8 dec 2016
  5. arjan.grolleman@hotmail.c

    arjan.grolleman@hotmail.c Vriend van modelbouwforum.nl

    Lid geworden:
    20 aug 2014
    Berichten:
    92
    Prachtig ding Berto.
    Maar had even gegoogeld maar hij kost ook wel wat.
    Is niet voor mijn budget weggelegd.
    Maar ga zeker de bouw volgen.
    gr,
    Arjan
     
  6. Berto

    Berto Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 okt 2002
    Berichten:
    19.628
    Locatie:
    Huizen, RemoteJets.com
    Hoi Arjan,

    klopt, de BVM modellen zijn niet goedkoop maar kwalitatief wel erg hoogstaand.

    Grt,
    Berto.
     
  7. hoeby

    hoeby

    Lid geworden:
    20 jun 2010
    Berichten:
    618
    Waar valt dit nu onder?

    Want ARF is het niet. Want de spanten missen.
    Een kit is het ook niet volledig, want hij is wel al gespoten.
    ARC valt helemaal af, coveren is ook weer niet nodig.

    Ga je voor gesloten ducting?
    Op het filmpje was niets te zien of het ducting wordt, of een inlaat ring op de fan
     
  8. Berto

    Berto Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 okt 2002
    Berichten:
    19.628
    Locatie:
    Huizen, RemoteJets.com
    Hier is niet echt een categorie voor denk ik.
    Zoals je al zei, volledig gespoten maar alle spanten, openingen etc moet je zelf nog doen.

    Full ducting is het plan.

    Grt,
    Berto.
     
  9. rogier50000

    rogier50000

    Lid geworden:
    6 sep 2007
    Berichten:
    101
    Locatie:
    Amsterdam
    Wel vreemd een BVM die je nog moet afbouwen, dacht dat de meeste lees alle arf waren.

    Nog even iets weet niet welke kist dit is(wat ik niet echt goed kan zien), maar als het bv een Elektra is, zijn de inlaten speciaal gemaakt voor de VIOfan zijn fsa. Voor een gesloten duct meet dit wel nauw zeg maar daarom word er dus tegenwoordig veel gewerkt met open ducts.

    Desalnietteplus leuk om eens wat anders te zien dan schuim.
     
  10. Berto

    Berto Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 okt 2002
    Berichten:
    19.628
    Locatie:
    Huizen, RemoteJets.com
    Nee hoor, ze hebben nog veel kits:
    [​IMG]

    Maar ze spelen ook erg in op de PNP markt:
    [​IMG]

    En de electrische versies:
    [​IMG]

    Waaronder dus deze E-Bandit
    [​IMG]
     
  11. Berto

    Berto Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 okt 2002
    Berichten:
    19.628
    Locatie:
    Huizen, RemoteJets.com
    De Dremel maar eens ter hand genomen:
    [​IMG]
    [​IMG]
     
  12. Berto

    Berto Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 okt 2002
    Berichten:
    19.628
    Locatie:
    Huizen, RemoteJets.com
    Nu echt alle gaten open gemaakt in de romp:
    [​IMG]

    Ook de neuswiel opening alvast gemaakt:
    [​IMG]
    [​IMG]

    Bij de BVM kits zit een echte handleiding, hier staat stap voor stap hoe en wat je moet doen.
    We zijn wel eens wat anders gewend.

    Grt,
    Berto.
     
  13. Berto

    Berto Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 okt 2002
    Berichten:
    19.628
    Locatie:
    Huizen, RemoteJets.com
    Nu de Piper Pawnee af is weer eens verder met de E-Bandit.

    Mhhhh, blijkbaar zijn de snijlijnen van BVM niet helemaal haaks op de neuswiel deur:
    [​IMG]

    Alles netjes verpakt in zakjes:
    [​IMG]
    [​IMG]

    De electrische neus retract waarvoor nu het frame gebouwd gaat worden:
    [​IMG]
     
  14. Berto

    Berto Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 okt 2002
    Berichten:
    19.628
    Locatie:
    Huizen, RemoteJets.com
    Neus retract spanten:
    [​IMG]

    Mhhhh, dit loopt net aan:
    [​IMG]

    Beetje ruimte gemaakt:
    [​IMG]

    HIer zou het moeten komen:
    [​IMG]

    Mhhhh, denk dat BVM hier een beetje de fout mee in gaat.
    [​IMG]

    Volgens BVM moet ik nu de spanten vast lijmen, dan als ze vast zitten de retract en flex plates verwijderen om dan de spanten een mooie rups te geven langs de romp.

    Prima, maar hoe verwijder ik de achterste schroefjes?!?!?!

    Op de foto lijkt het wel te lukken, de linker lukt ook wel maar de rechter kom je echt niet recht op (en schuin ook eigenlijk niet (dit omdat de retract uit het midden zit omdat het mechaniek ook uit het midden zit waardoor de strut weer wel in het midden zit)).

    Eens even over slapen anders verplaast ik de houten blokjes van boven naar onder, dan kan ik de schroefjes via de bovenzijde van de romp los draaien.

    Grt,
    Berto.
     
  15. Berto

    Berto Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 okt 2002
    Berichten:
    19.628
    Locatie:
    Huizen, RemoteJets.com
    Toch maar de blokjes verplaatst:
    [​IMG]
     
  16. hoeby

    hoeby

    Lid geworden:
    20 jun 2010
    Berichten:
    618
    blijft er nu genoeg sterkte over in het spant?

    toen de blokjes boven zaten. Dan werden de krachten verdeelde over het blokje/schroef en de onderste deel van het spant. nu zitten de blokjes op het onderste deel van het spant en komen alle krachten op alleen dat deel te staan.

    hadden imbus schroefjes niet kunnen helpen. en dan met een imbus sleutel met bolkop. of zou de hoek daarvoor ook te scherp zijn?
     
  17. Berto

    Berto Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 okt 2002
    Berichten:
    19.628
    Locatie:
    Huizen, RemoteJets.com
    Met imbus schroefjes was het nog een geklooi geweest om er tussen te komen, die met een bolletjes zou kunenn maar de kleine maten werken onder de hoek hoe ze zouden komen ook niet erg lekker meer.

    En de blokkjes zijn er alleen maar om de flex plates aan vast te zetten, niet om de kracht op te vangen, die word nu nog meer dan voldoende op de bovenzijde overgebracht mijn inziens.
     
  18. Berto

    Berto Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 okt 2002
    Berichten:
    19.628
    Locatie:
    Huizen, RemoteJets.com
    En na nog wat uitlijnen en passen en meten de spanten eerst met een drupje seconden lijm vast gezet om nogmaals te passen en meten om daarna volledig te verlijmen met Hysol:
    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 27 feb 2017
  19. hoeby

    hoeby

    Lid geworden:
    20 jun 2010
    Berichten:
    618
    mooi verlijmd.

    Blijf het toch raar vinden, dat een kit van deze waarde nog zoveel aan verlijmd moet worden
     
  20. Berto

    Berto Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 okt 2002
    Berichten:
    19.628
    Locatie:
    Huizen, RemoteJets.com
    Tja, en dit zijn nog maar de eerste 2 spantjes :confused:
     

Deel Deze Pagina