BVM E-Bandit met Schübeler edf

Discussie in 'EDF forum' gestart door Berto, 4 dec 2016.

  1. Berto

    Berto Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 okt 2002
    Berichten:
    19.680
    Locatie:
    Huizen, RemoteJets.com
    Gisteravond voorste neuswieldeurtje gemonteerd.

    Deze set kwam ik trouwens tegen bij de Lidl, het ging mij all;een maar om de 20mm diamantschijfjes eigenlijk. Dremel heeft alleem maar de grotere en die kleine werken juist zo lekker, heb er nu dus weer 2:
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

    Op naar de achterste helft.
     
    Laatst bewerkt: 2 mrt 2017
  2. Berto

    Berto Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 okt 2002
    Berichten:
    19.680
    Locatie:
    Huizen, RemoteJets.com
    Maar voordat de achterste deur erin gaat wordt er eerst nog een spant en een dwars spant waar de scharnieren straks aan komen gemonteerd:
    [​IMG]
     
    Dickie vindt dit leuk.
  3. Berto

    Berto Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 okt 2002
    Berichten:
    19.680
    Locatie:
    Huizen, RemoteJets.com
    Hier ook weer wat afgeweken van de bouwbeschrijving.
    De beschrijving zegt schanieren plaatsen en als de deur niet open gaat vijlen tot dat wel het geval is.

    Maar dan krijg je een grotere kier aan de scharnierkant en dat is niet het mooiste.

    Om het mooi te krijgen moet het scharnier dus precies op de juiste scharnierlijn liggen en dat lukt alleen weer door er schuine blokjes onder te verlijmen.

    Na wat puzzelen moet dit het gaan worden:
    [​IMG]
    [​IMG]

    volgen de keer weer wat met de Hysol in de weer.

    Grt,
    Berto.
     
    corvl, FStrating en gpman vinden dit leuk.
  4. Berto

    Berto Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 okt 2002
    Berichten:
    19.680
    Locatie:
    Huizen, RemoteJets.com
    Neuswiel deuren zitten definitief verlijmd.

    Volgende is de vleugelbevestigingen:
    [​IMG]
     
  5. Berto

    Berto Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 okt 2002
    Berichten:
    19.680
    Locatie:
    Huizen, RemoteJets.com
    Bezig met de voorste anti rotatiepinnen te verlijmen:
    [​IMG]
     
  6. Berto

    Berto Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 okt 2002
    Berichten:
    19.680
    Locatie:
    Huizen, RemoteJets.com
    Vleugels even in de houders geschoven, deze rompspanten moeten in de romp verlijmd gaan worden:
    [​IMG]
     
  7. Berto

    Berto Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 okt 2002
    Berichten:
    19.680
    Locatie:
    Huizen, RemoteJets.com
    Begonnen met de vleugel uitlijning:
    [​IMG]

    De vleugelligger gaten in de romp zitten blijkbaar wat te ver naar voren, als ik de vleugel zo zou monteren dan zou de voorraand een mm of 3 a 4 voor de rompvorm uitkomen:
    [​IMG]
    [​IMG]

    De openingen in de romp iets naar achteren vergroot zodat de aansluiting top is:
    [​IMG]
     
  8. Berto

    Berto Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 okt 2002
    Berichten:
    19.680
    Locatie:
    Huizen, RemoteJets.com
    Ik kan er weinig aan veranderen maar toch zo goed mogelijk controleren:
    [​IMG]

    Tja, en als het dan uitgelijnd is dan meteen ook maar gelijmd:
    [​IMG]

    Zodra het geheel vast zit ga ik toch alle vleugelbevestigingen weer van de spanten halen om daar onder ook zo goed mogelijk het geheel te verlijmen ik kan nu niet lekker in de hoeken en rondingen komen.
    Kost wel weer wat extra werk maar zal ook bijdragen aan een beter verlijming en dus sterkte.

    En ook de anti rotatie pin in 1 van de hoogteroer helften verlijmd:
    [​IMG]
     
  9. Berto

    Berto Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 okt 2002
    Berichten:
    19.680
    Locatie:
    Huizen, RemoteJets.com
    Het andere stabilo is ondertussen ook voorzien van de anti rotatiepin:
    [​IMG]

    Zoals eerder gezegd zijn de vleugelhouders weer verwijderd om de spanten volledig goed te kunnen verlijmen:
    [​IMG]

    Inlets bewerkt, die worden straks nog verstevigd en aan elkaar gelijmd::
    [​IMG]

    Ook een begin gemaakt met de EDF steunen:
    [​IMG]

    Deze deksel komt boven de EDF te zitten op de romp, hierboven loopt ook nog canopy gedeelte:
    [​IMG]

    Daar moeten we nog wat aan dremelen:
    [​IMG]

    En done:
    [​IMG]
     
    FStrating vindt dit leuk.
  10. Berto

    Berto Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 okt 2002
    Berichten:
    19.680
    Locatie:
    Huizen, RemoteJets.com
    Beetje bezig geweest met de inlaten:
    [​IMG]

    En de EDF steun passen:
    [​IMG]

    Even de Scheubeler op z`n plek:
    [​IMG]

    De EDF moet nog een 2 cm naar voren, hierdoor zal er dus nog 2cm van de inlaat af gehaald moeten worden. Hierbij wijk ik dus af van de handleiding, bij gebruik van de EVF van BVM zou de EDF nu zo moeten passen.

    Nu loop ik echter weer tegen een dingetje aan, volgens de handleiding kan ik nu de inlaat verder afmaken en dan monteren in de romp.
    Echter als ik dat doe kan ik de uitlaat pijp niet meer op z`n plek krijgen, krijg die namelijk niet met de inlaat op z`n plek in de romp o_O

    Dus gaan we nu beginnen met de achterzijde alles in te bouwen :cool:

    Het gaat weer lekker :D
     
  11. Berto

    Berto Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 okt 2002
    Berichten:
    19.680
    Locatie:
    Huizen, RemoteJets.com
    Wat gaat er hier fout?
    [​IMG]
    Het vast zetten van de inbus is op deze manier vrijwel onmogelijk.
    De buitenste is amper te bereiken daar deze redelijk verstopt zit onder de romp (bovendeel van de romp loopt vrij ver naar binnen).
    En de binnenste worden door de EDF geblokeerd.

    Dus heb deze nu allemaal omgedraaid zodat ze vanaf de onderzijde door de romp heem vast gezet kunnen worden.

    Dit word de bevestiging van de stabilo`s:
    [​IMG]
     
  12. Vinze

    Vinze

    Lid geworden:
    2 sep 2002
    Berichten:
    953
    Locatie:
    hellevoetsluis/ MCV Voorne Putten
    Berto

    Ik moet toch wel zeggen dat voor de prijs van een dergelijke kit ik er toch wel zeer veel foutjes en allignment issues in zitten
     
  13. Berto

    Berto Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 okt 2002
    Berichten:
    19.680
    Locatie:
    Huizen, RemoteJets.com
    Tja, allemaal van die kleine dingetjes, loop nu ook weer even tegen iets bij de staart.
    Naja, eerst maar eens het kielvlak zover gaan voorbereiden, anders staat die er straks ook nog scheef op :confused:
     
  14. Berto

    Berto Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 okt 2002
    Berichten:
    19.680
    Locatie:
    Huizen, RemoteJets.com
    Alles is wel mooi gesorteerd:
    [​IMG]

    En het begint toch al een heel vliegtuig te worden:
    [​IMG]

    Na wat werk om de stabilo`s uit te lijnen de gok zojuist genomen en deze vast gelijmd, op hoop van zegen.
     
  15. Berto

    Berto Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 okt 2002
    Berichten:
    19.680
    Locatie:
    Huizen, RemoteJets.com
    Soms zijn de lange mengtuitjes zelfs niet lang genoeg:
    [​IMG]

    Uitemeten oldschool met de Robart incidence meter, kost wat tijd maar geloof dat alles nu zit zoals het moet zitten (kan ook niet anders meer nu heb het zojuist vast gelijmd allemaal):
    [​IMG]
     
  16. Berto

    Berto Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 okt 2002
    Berichten:
    19.680
    Locatie:
    Huizen, RemoteJets.com
    [​IMG]

    Voorste battery tray:
    [​IMG]
     
  17. hoeby

    hoeby

    Lid geworden:
    20 jun 2010
    Berichten:
    686
    dat was ook precies mijn gedachten. ook had ik verwacht dat het voor die prijs wel meer arf zou zijn. want er moet toch nog wel veel gebouwd worden als je het met een echte arf vergelijkt.

    @Berto,
    leek het op de foto waar de fan in de romp voor de inlaat ligt. dat de fan een grotere diameter heeft als dat de inlaten hebben?
     
  18. Berto

    Berto Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 okt 2002
    Berichten:
    19.680
    Locatie:
    Huizen, RemoteJets.com
    Tja, over dat punt kunnen we het lang en kort hebben.
    Het feit is dat het nu eenmaal zo is. Misschien ben ik wel te secuur waardoor het langer duurt maar aan de andere kant wordt dat dan ook wel weer verwacht van mij.
    En de eigenaar wil nu eenmaal deze kist en wist dat er nog heel veel (alles) aan gedaan moest worden, dat is de keus die hij maakt bij de aanschaf van zo`n model.

    De EDF ligt iop de bewuste foto sowieso nog wat te hoog wat ook een vertekenend beeld geeft, dacht dat ik hem al een keer er tegen had gehouden en dat het toen precies aansloot maar dat was al weer een maand geleden.
    Liep toen tegen het probleem van de uitlaat aan en heb dit even links laten liggen, ga er komende weken weer vol mee bezig dan zal het wel weer duidelijker worden.

    Probleem van de uitlaat is niet BVM`s schuld, de eigenaar heeft een mooie uitlaat door Schüebeler laten maken echter is deze te kort :-(
    Ga nu even uitzoeken of we deze gaan verlengen, of we Schüebeler een nieuwe laten maken of dat we een originele BVM versie gaan monteren (deze is lichter maar van doorzichtig plastic wat we minder mooi vinden :-( ).

    Daarnaast meteen even informeren naar het gear, de eigenaar heeft het electrische gear erbij besteld maar dat is nog met de oude controle box (groot, lomp en erg amateuristisch uiterlijk).
    De nieuwere set heeft gewoon een Xicoy box, echter schijnt er dan weer een klein regelunitje tussen te moeten?!?
    En er zitten nog wel de luchtremmen bij :-/ en dat willen we niet, de kist moet volledig elektrisch worden (ook de neuswieldeuren, die zouden nu ook nog pneumatisch zijn maar dat gaat dus niet gebeuren).

    Ben er wel weer even zoet mee ;-)

    Grt,
    Berto.
     
  19. Berto

    Berto Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 okt 2002
    Berichten:
    19.680
    Locatie:
    Huizen, RemoteJets.com
    Na een avond passen en meten de inlets afgeknipt en de ring gemonteerd, deze week kijken of de inlets definitief vast gelijmd kunnen worden.
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
     
  20. Berto

    Berto Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 okt 2002
    Berichten:
    19.680
    Locatie:
    Huizen, RemoteJets.com
    En weer wat verder, morgen of overmorgen ga ik definitief de inlets er in lijmen.
    Vanavond aan het passen en meten geweest maar dat is nu goed.

    Tussendoor even met de gears voor de vleugels begonnen,zelfs de flexplates zijn een bouwpakket :)
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
     

Deel Deze Pagina