Daar heb je zeker een punt er is altijd wel wat met een kist. En als je 10 dezelfde kisten laat bouwen dan is iedere kist ook anders. Maar het is natuurlijk relatief een best dure kist. Is deze kist echt heel veel beter dan een vergelijkbare andere kist? Jij bouwt hem natuurlijk ook voor een klant en dan wil je het ook echt goed doen. En aangezien je de technische kennis en ervaring hebt dan pas je dat natuurlijk ook toe. Terwijl een ander denkt het is goed zo.
Vleugel en romp snoertjes: Snoertjes en remleiding in de vleugel gelegd: Achterste spant nieuw gemaakt en geplaatst: Flap aansturing verlijmd met behulp van een uitlijn tool:
Wat was er met het achterspant, dat je deze nieuw moest maken? Defect, niet erbij, of verkeerde maat om een buis door heen te leiden? Vind het nog steeds een raar gezicht. Een duur model dat ARF lijkt te zijn. Maar het is gewoon een bouwdoos met alvast een gespoten buitenkant. BVM staat bekent om kwaliteit, daar hangt natuurlijk ook een prijskaartje aan. Maar geeft het dan meer plezier en fun, tja daar heeft iedereen zijn eigen mening over. Ben je nu grotendeels klaar met inbouwen van spanten? Ben benieuwd naar de inbouw van de componenten. Kan er van genieten als dat mooi ingebouwd wordt en niet in de romp gegooid en de deksel erop.
Prijs/kwaliteit en werk wat er nog aangedaan moet worden is nu wel genoeg behandeld. Het achterste spant had ik verzaagd om de door de klant meegeleverde pijp te monteren, deze was in diameter te groot. Echter bleek die pijp te kort te zijn maar had het spant al verzaagd dus moest even een nieuwe maken. Alle spanten etc. zitten erin, ik ga nu toe naar de servo inbouw, bedrading hiervoor ligt grotendeels al. Eens kijken of we er een redelijke inbouw van kunnen maken.
EDF op z`n plaatst geschroefd om de BVM plastic pijp te passen. Echter deze is net te klein om de diameter van de Schübeler EDF volledig te omvatten. Wil dan denk ik toch door Schübeler een extra eindstuk laten maken en die pijp toepassen, heb de huidige iets in moeten korten anders kreeg ik hem niet inde romp. Nu moet er nog een stukje van 19cm aan. Moet nu ook een spant van de EDF hatch aanpassen anders past deze niet meer Jeti servo`s verwacht ik morgen of overmorgen, kunnen we die ook gaan inbouwen. Dan nog even HV servo`s bestellen voor de wieldeuren, remservo en neuswielbesturing.
Is dat de originele uitlaat van BVM die je toegepast hebt? Ik dacht dat ze mylar meeleverde, of is dat alleen bij de electra? Mooie servo's. Alles wordt met HV servo's aangestuurd?
Klopt, origineel is de doorzichtige mylar, maar de zwarte is van Schübeler. De mylar versie past net niet op de Schübeler EDF, wel gister nog een ring gevonden waardoor het misschien wel gaat passen maar dat heb ik nog niet geprobeerd. Yep, de hele kist wordt voorzien van HV servo`s, op alle stuurvlakken de Jeti`s, op de wieldeuren en remmen waarschijnlijk Savöxen. Ontvanger zal ook een Jeti zijn.
Word echt een top kistje met tot kwaliteit spullen erin. Mooie stekker verbindingen is misschien ook wel wat voor de rebel.
Als het zwaartepunt maar goed komt. Want dat kan erg lastig zijn voor het plaatsen van de accu omdat deze er iedere keer uit moet. Maar volgens mij heb je de ruimte wel in deze kist om eventueel te kunnen schuiven.
Zwaartepunt zou aardig goed moeten komen, kan wel iets schuiven met de packs maar niet heel veel. Maar dan moet ik toch eerst de packs hebben en de rest van de interne zaken. Eerst maar weer eens servo`s plaatsen, in de rechtervleugel zijn de servohouders verlijmd, vanavond links aanpakken. Dan ook alvast de roeren maar een beetje gaan afstellen. En High Voltage servo`s gaan bestellen voor de deuren, remmen en neuswielbesturing.
Al een idee wat voor packs erin gaan? Vind het zelf altijd erg lastig om de juiste packs te kiezen. Het is altijd een keuze tussen vliegtijd en gewicht en of ruimte in een kist. En zomaar even andere packs kopen is ook niet grappig omdat de grote jongens wel een paar centen kosten.