Piloten Heb inmiddels het manual gekregen via RCgroups. De kist is nu bijna vlieg klaar, nog wat kleine werkzaamheden en dan wachten op mooi weer. CG moet volgens manual op 14cm liggen ik kom nu op 13 cm met een lege tank, maak gebruik van de weegschaal methode. motor is nog niet volledig ingelopen, heeft nu ruim 4 tanks gehad, maar wil de rest dan vliegend doen. Mijn kill switch is ook geïnstalleerd is een van de veiligheid maatregelen die je bij zo'n maat kist moet nemen. (heb eens en servo kapot gehad bij mijn Spitfire in de lucht en dan is het uitschakelen van de motor wel zo prettig. grts Hans
Van wat voor materiaal zijn de montage flenzen zowel aan de romp als aan de motor? Ik zie het hout al wat vervormen, wat is het soort hout en de dikte? Ik heb zelf ook een ZG62 en dat is best een heftige motor die ook trillingen geeft en dus goed vastgezet moet worden. Voor aan de motor heeft Toni Clark hele goede aluminium flenzen. Voor aan de romp gebruik ik vliegtuig berken multiplex, dat heeft heel veel laagjes en is erg drukvast, met een bout zal je dat niet snel samendrukken. Succes Willem
Eerste vlucht Na wat getaxied te hebben een kleine testrun gemaakt om te kijken hoe hij zich houd tijdens de start, perfect dus. Daarna terug na begin van de baan en opgestegen zonder problemen, perfect dus. Alleen rol en hoogte moest worden getrimd en daarna vloog hij perfect. Landing gestel bleef uit en na 2 rondjes landing ingezet, ook deze verliep zonder problemen en was perfect. bij de 2de vlucht tijdens inklappen LG problemen hiermee, kapjes vlogen eraf en klapte niet helemaal in, helaas waren de bouten op de draai-as niet voldoende vast gedraaid, had deze ook niet gecontroleerd leken goed vast te zitten niet dus, na verwijderen van afdek kapjes en vastdraaien van de inbus bouten weer wat vluchten gemaakt nu zonder problemen. De kist vliegt voortreffelijk en starten en landen uit het boekje. grts Hans
Absoluut een mooi toestel. Jammer dat de vliegfilmpjes zo kort zijn (zo krijg je niet echt een idee van het vliegbeeld....)
Vliegers Na mijn eerste vlucht ben ik de kist nog aan het nakijken. Ik vond dat de motor nog teveel schud tijden de lagere toeren, stationair. Nu ik de motor eraf had omdat de uitlaat gelast moest worden, bleek na inspectie van de motor ophanging dat er in mijn ogen te weinig ondersteuning is. De bouwer van de kist had deze ruimte gemaakt om de uitlaat te plaatsen, echter in mijn ogen te weinig houvast over voor de motor ophanging. Heb dit nu aangepast met 2 alu strips, zodat de motor ophanging nu meer wordt ondersteund hoop dat de trillingen een stuk worden opgeheven hierdoor. Zenoah schrijft ook voor dat de PCi versie star moet worden opgehangen, hoop dat dit voldoende mag zijn. De volgende vluchten zullen het duidelijk maken. En een beetje meer gewicht in de neus doet deze kist geen kwaad, heb genoeg power.
Vliegers Gisteren weer gevlogen helaas veel problemen met mijn retracs, na thuis komst alles gecontroleerd en mijn lucht schakelaar de blauwe van Robart lekt verschrikkelijk, lucht is binnen 30 sec uit het systeem. Zie video. totdat ik dit heb opgelost is hij grounded helaas, echter het weer is nu ook slecht gelukkig ha ha.... Hans
Piloten Vandaag van een clublid een jetronicv 2way valve gekregen voor testen, deze ingebouwd en het ziet er goed uit, er is nog wel ergens een heel kleine lekkage echter de jetronic schakelt de uitgangen uit na ik schat 1minut, daarna LG in geklapt, 10 minuten wachten en weer uit, ziet er nu na tevredenheid uit.
Beste Hans, Bij ons vliegt er ook 1 met deze kist. Ook met een 62 erop met volle tevredenheid. Deze man heeft meerdere oorlogs vliegtuigen. En hij bouwt alles vanaf tekening ook kapjes en landingsgestellen . Wij vliegen in Heerde Mvcnov.nl Gr, Arjan
Beste Hans, Nog even gekeken op onze site en nog iets kunnen vinden. mvcnov seizoen 2015 foto,s 108 109 en 121. De kleuren zijn wel heel anders. Gr, arjan