C-130H Hercules uit The Living Daylights

Discussie in 'Diorama's' gestart door Robbie TPC, 23 apr 2015.

  1. Robbie TPC

    Robbie TPC Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 apr 2007
    Berichten:
    3.612
    Locatie:
    Haarlem
    Tijd om de nieuwe forumsoftware uit te testen met een nieuw bouwverslag, het word een schaal 1/72 diorama uit de 007 film The Living Daylights met onze eigen Jeroen Krabbé als schurk.
    The Living Daylights vind ik één van de beste Bond films, jammer dat Timothy Dalton maar in twee Bond films speelde.
    Hij had de elegantie en stijl van Roger Moore en Pierce Brosnan, maar met de ruigheid van Daniel Craig, alleen Craig mist stijl en elegantie, daarom is hij in mijn ogen geen goede James Bond.
    Dalton was niet vies van actie scenes, veel stunts deed hij zelf, tegen de wil in van de producer Albert Broccoli.
    Wat wel begrijpelijk is, als de hoofdrolspeler gewond raakt staat de filmproductie voor onbepaalde tijd stil, en dat kost een hoop centjes.

    De hoofdrolspeler van dit diorama word de Lockheed C-130H Hercules transport vliegtuig, tijdens de finale van de film heeft dit toestel een belangrijke rol.

    [​IMG]

    De opnames van oa de Hercules is gefilmd in Marokko bij de Atlas Studios, veel films zijn daar opgenomen zoals, The Jewel of the Nile, Gladiator en Black Hawk Down enz.

    Hieronder de scenes met de Hercules,





    De Hercules is in bestelling en hoop/verwacht hem morgen in huis te hebben, maar ik heb nog geen idee hoe de setting van het diorama eruit gaat zien. Suggesties zijn welkom.
    Ik loop met de gedachte om het moment te nemen wanneer Bond en Bondgirl in de Jeep met parachute uit het toestel worden getrokken.

    [​IMG]

    Deze scene is gedaan met schaalmodellen, onlangs heb ik de originele Jeep gezien tijdens de 007 expo in Rotterdam, ik schat dat het model schaal 1/10 is.

    [​IMG]

    Maar het moment dat de Hercules op de landingsbaan rijd met Bondgirl en Jeroen erachter is ook wel een leuk.
    Ik weet het nog niet, eerst meer eens kijken hoe het schaalmodel eruit ziet en hoe groot die is/word.
     
  2. Robbie TPC

    Robbie TPC Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 apr 2007
    Berichten:
    3.612
    Locatie:
    Haarlem
    De Hercules is nog niet binnen gevlogen, zal volgende week denk ik worden.
    Het geeft me nog wat tijd om na te denken over de lay-out van het diorama.

    De achtervolging op de landingsbaan is wel een mooi moment om vast te leggen, alleen de voertuigen heb ik in schaal 1/72 nog niet kunnen vinden. Optie is om ze zelf te maken.

    De auto met Bondgirl Kara schijnt een Land-rover 90 te zijn.
    [​IMG]

    Wat dit van merk is weet ik niet,
    [​IMG]
     
  3. Dennist

    Dennist verslagschrijvers

    Lid geworden:
    24 sep 2012
    Berichten:
    771
    Locatie:
    Eindhoven
    Of misschien dat stuk waar jeroen in zijn jeep erlangs rijdt en de hercules net over dat landende vliegtuig heen schiet. Dan heb je wel lekker wat actie erin zitten.

    Misschien wordt het met twee vliegtuigen ook wel weer wat veel en groot.

    Edit: die laatste is dat geen willy's jeep?
     
  4. Robbie TPC

    Robbie TPC Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 apr 2007
    Berichten:
    3.612
    Locatie:
    Haarlem
  5. iemand

    iemand

    Lid geworden:
    11 mrt 2015
    Berichten:
    54
    ha Robbie
    ik heb een aantal Dio's van je bekeken en onder de indruk van je detaillering
    ik ga dit project zeker volgen
    succes
     
  6. Robbie TPC

    Robbie TPC Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 apr 2007
    Berichten:
    3.612
    Locatie:
    Haarlem
    Dank je wel.
    Het vliegtuig is helaas nog niet binnen, mail gestuurd naar de LHS en ze zouden er achteraan gaan.
     
  7. Robbie TPC

    Robbie TPC Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 apr 2007
    Berichten:
    3.612
    Locatie:
    Haarlem
    De Hercules is eindelijk binnen,

    [​IMG]

    Eerste indruk van de inhoud, veel grote onderdelen.

    [​IMG]

    Op de doos staat dat het model 38,6 cm lang is, maar dat is niet juist, hij is 42 cm lang en heeft een spanwijdte van ongeveer 56 cm.
    Het toestel is enorm vergeleken met het Black Hawk Down diorama, de helikopter past met gemak in de buik van de Hercules.

    [​IMG]

    Eerst maar eens even kijken hoe groot de basisplaat van het diorama gaat worden, het vliegtuig heeft aardig wat ruimte nodig.
     
  8. Robbie TPC

    Robbie TPC Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 apr 2007
    Berichten:
    3.612
    Locatie:
    Haarlem
    Vandaag een aantal onderdelen van het vliegtuig in elkaar gezet, als de cockpit in de romp zit zal er weinig te zien zijn van het interieur.

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    Nu deze onderdelen voorzien van een likje verf, daarna in de romp lijmen.
     
    Henk Haaientand en Stevo vinden dit leuk.
  9. Robbie TPC

    Robbie TPC Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 apr 2007
    Berichten:
    3.612
    Locatie:
    Haarlem
    Cockpit heeft een laagje verf gekregen, Bond moet nog geschilderd worden.
    Als dit eenmaal in het toestel is gelijmd zal er weinig van te zien zijn, de raampjes zijn klein en zullen weinig licht binnen laten.

    [​IMG]

    Binnenkant van de romp is wit gemaakt en de kleur buiten word lichter dan wat er nu op zit.

    [​IMG]

    Plan is om de propellers te laten draaien zodat het lijkt alsof het toestel bv klaar is om op te stijgen.
    De motortjes komen uit elektrische wegwerp tandenborstels.

    [​IMG]

    [​IMG]

    Met dit model wil ik een aantal scenes nabootsen, o.a. het moment wanneer Bond en Necros tijdens de vlucht uit het toestel hangen, aan een net met smokkelwaar.
    Dit zijn de originele figuren die gebruikt zijn in de film.

    [​IMG]

    Dit zijn de figuren die ik ga gebruiken, voorheen WO2 figuren.

    [​IMG]
     
    bram1324 vindt dit leuk.
  10. Robbie TPC

    Robbie TPC Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 apr 2007
    Berichten:
    3.612
    Locatie:
    Haarlem
    Draden voor de motoren in de vleugels gelegd,

    [​IMG]

    Vleugels en brandstoftanks zijn verlijmd, tanks zitten nog niet vast aan de vleugels.

    [​IMG]
     
  11. marc 2

    marc 2

    Lid geworden:
    15 jul 2009
    Berichten:
    3.899
    Locatie:
    tussen breda en eindhoven
    ik ga dit ook volgen maar wel 1 vraagje ?
    waarom deze voorkeur voor james bond ?
     
  12. Robbie TPC

    Robbie TPC Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 apr 2007
    Berichten:
    3.612
    Locatie:
    Haarlem
    Denk dat het een beetje met nostalgie te maken heeft, en bewondering hoe de oudere Bondfilms gemaakt zijn.

    Weer een aantal onderdelen in elkaar gelijmd,

    [​IMG]

    Nu eerst verder met de motoren.
     
  13. Robbie TPC

    Robbie TPC Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 apr 2007
    Berichten:
    3.612
    Locatie:
    Haarlem
    Twee motoren zitten in hun behuizing,

    [​IMG]

    Morgen aan de vleugel monteren.
     
  14. Robbie TPC

    Robbie TPC Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 apr 2007
    Berichten:
    3.612
    Locatie:
    Haarlem
    De motoren zitten nu voorgoed vast aan de vleugel, de propellers worden pas als laatste bevestigd ivm mogelijke schade tijdens het bouwen.

    [​IMG]

    De motoren maken nu best een hoop herrie, de behuizing werkt als een soort klankkast dat het geluid een boost geeft.
     
  15. iemand

    iemand

    Lid geworden:
    11 mrt 2015
    Berichten:
    54
    Ziet er allemaal weer goed uit
    Dat tandenborstelidee lijkt me wel wat
    Zijn ze makkelijk in en uit te bouwen?
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 5 dec 2015
  16. Robbie TPC

    Robbie TPC Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 apr 2007
    Berichten:
    3.612
    Locatie:
    Haarlem
    Als de motortjes eenmaal in de behuizing zitten zal het lastig worden om ze weer te verwijderen, inbouwen is geen probleem.
    De andere twee motortjes moet ik nog uit de tandenborstels halen maar ik wacht daar nog even mee.
     
  17. Wimo

    Wimo

    Lid geworden:
    16 mrt 2008
    Berichten:
    217
    Locatie:
    Eindhoven,Holland
    Jammer dat de motorgordels al dicht zijn, anders had je er wat siliconenkit in kunnen spuiten, dempt de herrie van de motortjes. Ik gebruik trouwens motortjes van mobieltjes, kunnen ook gebruikt worden in 1:144 modelletjes.

    Gr.
    Willie
     

Deel Deze Pagina