C&C Models L39 Breitling jet team

Discussie in 'Turbine aangedreven' gestart door PH-MEL, 7 jun 2013.

  1. Dickie

    Dickie Guest

    Deze setup zit ook in de P59 daar kom je wel mee weg.

    Het was vandaag prima vliegweer op Deelen.

    Groeten
    Dick.
     
  2. Berto

    Berto verslagschrijvers Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 okt 2002
    Berichten:
    20.812
    Locatie:
    Zeewolde
    Lijkt mij geen probleem om een 1000mAh voor gear en verlichting te pakken (en smoke later ;-) ).
    Verlichting heb je 9 van de 10x toch niet de hele vlucht aan, gear gebuik je ook maar af en toe.


    Even terug gezocht en ik heb dit eens genoteerd na het vliegen:

    Heb de stroomvoorzieningen weer even onder de lader gehad om het verbruik te bekijken en dit rolt er uit:
    RX A, 2S LiPo 2200 mAh: 146 mA
    RX B, 2S LiPo 2200 mAh: 190 mA
    Gear, 2S LiPo 2200 mAh: 106 mA
    Turbine, 3S LiFe 3100 mAh: 1015 mA

    Vertaald naar vandaag met 5 vluchten word er dus;
    - per vlucht 67 mA verbruik voor de servo`s.

    - per vlucht 21 mA verbruik voor het gear.

    - per vlucht 203 mA verbruik voor de turbine.​


    en nog een keer:

    Vandaag 5 heerlijke probleemloze vluchten gemaakt met de Rebel :)

    Totaal denk ik zo`n 30 a 40min gevlogen en met de volgende verbruiken:
    ontvanger LiPo A: 202 mA
    ontvanger LiPo B: 211 mA
    gear LiPo: 116 mA
    Zal echt niet elke keer met licht en rookpomp aan zijn geweest maar geeft wel aan hoe veel (of weinig) het landingsgestel verbruikt.


    Was vandaag zeker mooi weer Dick, wij hebben morgen in de planning staan.
    Het weer wordt goed dus............................... (altijd positief blijven ;-) ).

    Grt,
    Berto.


     
  3. Dickie

    Dickie Guest

    Berto ik zie je morgen wel Leon zou ook kome, denk wel eraan dat de nieuwe toegangscontrole in werking is.
    dus iedereen moet de spullen in orde hebben.
     
  4. Berto

    Berto verslagschrijvers Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 okt 2002
    Berichten:
    20.812
    Locatie:
    Zeewolde
    Als het weer een beetje vliegbaar is dan zij n wij er, en die toegangscontrole is al weken bij mij in orde :)
     
  5. PH-MEL

    PH-MEL

    Lid geworden:
    2 sep 2007
    Berichten:
    1.736
    Locatie:
    noord holland
    Dank voor de info mannen!
    En morgen inderdaad lekker vliegen, we dwingen t mooie weer gewoon af!

    Ben weer wat an t prutsen geweest, meer hoofdbrekend over waar ik in hemelsnaam alles ga laten.

    Maar toch weer wat zaken uit de weg:

    - air intakes verstevigd met glasdoek

    - turbine luik aangepast
    (wat freeswerk, de kelk van de thrustpijp zat wat in de weg)

    - Alle spanten in de blanke lak

    - remleiding getrokken

    [​IMG]

    En natuurlijk de tank gemonteerd:

    Aan de achterzijde een alu hoeklijstje, bovenop een lat, met m2 boutjes aan het spant gezet (geen foto van) en vooraan een tab aan het spant gemaakt waar de dop in valt. De tank kan nu echt geen kant meer op;

    [​IMG]

    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 6 mrt 2016
  6. PH-MEL

    PH-MEL

    Lid geworden:
    2 sep 2007
    Berichten:
    1.736
    Locatie:
    noord holland
    Weer een knoop doorgehakt. De zaag gaat in de schaal cockpit. Mijn idee was om alles zo te maken dat alles via het turbineluik toegankelijk moest zijn (tanken, lucht vullen, I/O board) is naar de eeuwige jachtvelden gegaan. Er moet te veel leidingwerk/kabels naar achteren gebracht worden en ik kon het daar niet naar mn zin kwijt. De cockpit in een stuk laten was hierdoor dus geen optie meer. En t was toch al een hels karwei om m er in en eruit te krijgen. Dus; de zaag erin.

    Alles is nu bereikbaar door alleen de achterste cockpithelft eruit te halen.

    Het brandstof systeem heeft inmiddels een plaatsje gekregen. De fuel valves boven op de fueltank en de rest op de achterste radioplaat.

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  7. Tadango

    Tadango Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 jun 2003
    Berichten:
    16.352
    Locatie:
    Groningen
    Mooi is soms onpraktisch. Praktisch is vaak niet mooi. Prima toch zo?
     
  8. PH-MEL

    PH-MEL

    Lid geworden:
    2 sep 2007
    Berichten:
    1.736
    Locatie:
    noord holland
    Eens Herman!

    Vanavond weer een lekkere slag gemaakt! Alles achter de cockpit zit vast en is klaar!

    Wat heb ik gedaan: snoer van de valves verlengt en in een sleeve gemaakt, Ontluchting gemaakt, Tank vastgezet, valves gemonteerd, turbine er weer in, fuel leidingen aangesloten.

    Hier de tankontluchting met op de achtergrond de tankmontage en de fuel valves op de voorgrond;

    [​IMG]

    Turbine dr in, en ook het verwijderbare spantje;

    [​IMG]

    I/O Board een mooi plekje in het zicht gegeven.
    Omdat er een kerostart turbine in zit kun je alle kappen al dicht doen voor het starten. Op deze manier kan ik de status van de turbine in de gaten houden zonder dat de cockpitkap eraf hoef en de achterste cockpit eruit.

    [​IMG]

    Hoewel de aft cockpit nog wat moet worden aangepast hier even een idee met de cockpit erin en de kap erop.
    Kap heb ik grijs gemaakt aan de binnenkant, past beter bij de cockpit.
    Let niet op de kieren, hij is nog niet helemaal pas;

    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 16 mrt 2016
  9. Berto

    Berto verslagschrijvers Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 okt 2002
    Berichten:
    20.812
    Locatie:
    Zeewolde
    Lekker bezig buum :)
     
  10. PH-MEL

    PH-MEL

    Lid geworden:
    2 sep 2007
    Berichten:
    1.736
    Locatie:
    noord holland
    Hij gaat goed!

    Nu alles grotendeels op zn plek zit maar eens gekeken waar de accu's moesten komen. Altijd weer een uitdaging om een practische plek te vinden en tevens zo gunstig mogelijk tov het zwaartepunt.
    Tot zover moet er 190 gram lood in de neus. Maar dat is met een lege hopper en nog niet alles zit exact op zn plaats en er moet nog eea aan kabels in de neus gelegd worden. Ik denk dat het nog wat minder zal worden.

    Besturings accu's hebben een plek gevonden;

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  11. Berto

    Berto verslagschrijvers Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 okt 2002
    Berichten:
    20.812
    Locatie:
    Zeewolde
    Dat gaat goed zo buurman, de 27ste staat gepland dus............. ;)
    Haha, rustig aan maar hoor.
     
  12. PH-MEL

    PH-MEL

    Lid geworden:
    2 sep 2007
    Berichten:
    1.736
    Locatie:
    noord holland
    Dit jaar vliegt ie wel hoor! Maar deze maand.... Das nog even de vraag!
     
  13. Ger Kovacs

    Ger Kovacs Guest

    Mañana mañana. :yes:

    Morgen nog met de sprint? de mijne is naar een brik lid gegaan, vond hem toch wel heeeeel tam hoor.
    Morgen de 2e hands Rookie eens keuren en weer invliegen.
     
  14. PH-MEL

    PH-MEL

    Lid geworden:
    2 sep 2007
    Berichten:
    1.736
    Locatie:
    noord holland
    Komt goed ger, we doen mak an! T moet immers gewoon goed in mekaar zitten.

    Morgen blijft de Sprint op stal, heb voor volgend weekend weer een vliegdag gereserveerd in de agenda.

    Maar de Sprint tam zeg je? Als je m van hoog vol gas laag over de baan laat janken is t best een pittig gangetje wat ie haalt hoor! Ik vind t een heerlijke kist in ieder geval! Had ik veel eerder moeten kopen!

    Ik denk wel dat de L-39 nog wat rapper is. Beter gestroomlijnd en een kilo meer stuw!
     
  15. Ger Kovacs

    Ger Kovacs Guest

    270-280 km/u max, uitgeprobeerd met een 14 kilo turbine :D maar dat het een heerlijke kist is staat buiten kijf., p.s. met een P120er heb je een 'ietsjes' sterker servotje nodig dan 10 kilo :D op je hoogteroer...........

    De albatros gaat niet veel sneller.................................maar dat is ook totaal niet belangrijk voor een schaalkist, zijn wat andere dingetjes belangrijk, je leert wel een stuk netter sturen :yes:
    Volgende week gaat niet lukken, ergens anders nog 2 kissie's invliegen voor een vliegvriend ver weg...............
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 20 mrt 2016
  16. PH-MEL

    PH-MEL

    Lid geworden:
    2 sep 2007
    Berichten:
    1.736
    Locatie:
    noord holland
    Das toch nog een lekker gangetje op zich!

    Ik heb op mn (Sprint) hoogteroer nu ook een 16 Kg zitten. Lag nog in de la!

    Ik ben benieuwd wat de L-39 doet qua snelheid. Maar wat je zegt, het is toch meer schaalvliegen.
     
  17. PH-MEL

    PH-MEL

    Lid geworden:
    2 sep 2007
    Berichten:
    1.736
    Locatie:
    noord holland
    De bouw ligt effies stil, even bezig met het aftimmeren van de zolder waar ook mn hobbyhok zich bevind.
    Maar ja, eind van de dag, ruwbouw is klaar en je hebt wat MDF over....

    [​IMG]

    Zo kan ie dmv bouten met vleugelmoeren in de aanhanger vast of zonder geklooi met kleedjes ter bescherming achter in de auto.

    T is nog in wording, morgen nog wat spul halen zoals een metalen hoeklijntje en een lat om eea wat stijver te maken.
     
  18. G J Broekhuizen

    G J Broekhuizen

    Lid geworden:
    12 jul 2004
    Berichten:
    1.396
    Locatie:
    Elburg
    mooi hoor. succes met je eerste vlucht
     
  19. PH-MEL

    PH-MEL

    Lid geworden:
    2 sep 2007
    Berichten:
    1.736
    Locatie:
    noord holland
    Dank je wel Gerrit Jan!

    Plaatje is klaar, nog even wat borgclips regelen voor de bezemsteel. En ik denk effe nog een kwast erover.

    Dmv de vier slotbouten kan hij vast in de aanhanger. En de plaat is zo gemaakt dat hij ook in mn eigen auto past. Vandaar de latten aan de onderkant om doorhangen te voorkomen.

    [​IMG]

    [​IMG]
     
    Edwin Lievaart vindt dit leuk.
  20. PH-MEL

    PH-MEL

    Lid geworden:
    2 sep 2007
    Berichten:
    1.736
    Locatie:
    noord holland
    Even een tijdje stil geweest hier, de sprint had wat aandacht nodig en zijn we naar Prowing geweest! Erg leuk om sommige van de lezers/posters alhier even te zien en spreken!

    Het waren vier leuke dagen!

    Afgelopen week weer wat vorderingen gemaakt.
    De doorgezaagde cockpit delen versterkt met wat carbon roving.

    Verders de kabels aan de besturings & verlichting/gear accu's verlengd en voorzien van een andere stekker.

    Ergens deze week komt de ECU Accu ook binnen dus dan kan ook die op zn plek gemaakt worden.

    Vanavond maar eens bezig geweest met de Emcotec te programmeren en alle kanalen op een logische manier in te delen in mijn zender.
    Bij moet t altijd gelijk zijn. Kanaal 1 op de ontvanger gaat ook in kanaal 1 van de emcotec of powerbox. Is lekker overzichtelijk.

    [​IMG]

    Weer lekker bezig dus! komende week de servokabels op de juiste lengte afknippen en van stekkers voorzien. Daarna kan alles onder de radioplaat opgebonden worden en gaan we eens alles aansluiten en passen.
    Wanneer alles goed is gaan de platen er weer uit en krijgen ze nog een nette afwerking wwaarna alle componenten er weer defenitief op gaan.
     

Deel Deze Pagina