Calmato Sport: wat nog te doen voor eerste vlucht?

Ik heb mijn Calmato sport klaar.

Ik weet via de Calmato trainer dat de bespanning er makkelijk vanaf komt. Is dit ook bij de Sport. Kan ik er iets aan doen?
Voordat de vlieger onder de brandstof hangt kan ik misschien de naden van de bespanning met een soort vernis aflopen...

Is het nodig om iets aan de bespanning van de sport te verberen of gewoon vliegen met dat ding?

Bedankt voor de hulp!
 
mischien alle hoekjes waarvan je denkt dat er daar iets los zal gaan even een drupje secondenlijm/zap geven
 
Ik zou geen zap nemen maar CA lijm, geen drupjes erop leggen maar met een penseeltje heel dun zodat jue het haast niet ziet. De folie zal er toch afkomen, dat is onvermijdelijk. Zorg verder dat de randen bij het motorschot met Z-poxy zijn ingesmeerd! Daar begint de ellende vaak.

Suc6
 
loslaten folie

In de handleiding van de Calmato staat dat je de vleugels dient te bewerken met Polyurethane. Dat schijnt het vleugelfolie extra te beschermen.
 
Ik ben blij dat het forum terug werkt.
In de toekomst ben ik van plan om er een Warbird van Kyoscho(spitfire) bij te kopen.
Is die folie even slecht want dan kijk er mss beter naar een ander merk...
 
Back
Top