Cap 21 2m decals

Discussie in 'Bouwtips vliegende modellen' gestart door Tomsky, 14 aug 2014.

  1. Tomsky

    Tomsky verslagschrijvers

    Lid geworden:
    13 feb 2014
    Berichten:
    294
    Locatie:
    Het wonderschone en pittoreske Schipluiden
    Ik ben zonet in het bezit gekomen van een mooie Cap 21 van 2m.
    Hij is geel.
    Ik wil hem zodra het wat minder weer wordt gaan herspuiten naar de F-WZCH in wit-rood-blauw, zoals bvb standaard bij Tony Clark.

    Great Planes heeft de Cap 21 o.a. in een 2m versie gemaakt.

    Ik ben op zoek naar de decals voor deze schaal, of naar een manier om ze te reproduceren.
    Heeft er iemand een idee over:
    - waar deze te vinden
    - hoe/waar deze na te maken

    De kist is nu mooi maar omwille van pure nostalgie moet 'ie toch echt in dat kleurenschema!
     
  2. Jonkje

    Jonkje

    Lid geworden:
    29 jun 2009
    Berichten:
    4.505
    Locatie:
    Heerenveen
    Ik zag onlangs op RC Network een Cap 21 te koop staan rond de 2m in de 001 uitvoering. Had een kunststof romp en was van een Duitse firma als ik het mij goed herinner. En zoveel cap 21 modellen zijn er niet... Even zoeken :)

    Vlieg zelf met de TC Cap 21 in de no-1 uitvoering, F-GAUP. Überfijn toestel. Je kan TC altijd een mail sturen met de vraag voor de mogelijkheid voor verkleinde stickers... 1:4 ipv 1:3,3?
     
  3. ron van sommeren

    ron van sommeren Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    29.332
    Locatie:
    halverwege Tiel & Nijmegen, tussen Maas & Waal

    Verder gezocht op discussies met sticker OR stickers OR decal OR decals OR printen OR snijden in de discussie-titel. Zoeken binnen titel kun je met de uitgebreide zoekfunctie (rechtermuisklik op de gewone zoek, vervolgens openen in nieuw venster).
    169 hits, te veel om hier te copy/pasten, en niet allemaal relevant (b.v. leveranciers/adresjes, of geen/weinig reacties), maar mocht je onderstaande selectie niet genoeg leesvoer vinden, fire up your search-engine ... :D

    Je kunt de zoek verder beperken tot een aantal subfora, betreffende subfora aanklikken terwijl je ctrl-toets ingedrukt houdt. Meer (forum)zoektips/zoekmogelijkheden, ook zeeeeeer nuttig voor Google/IxQuick, in de
    FAQ zoekfunctie
     
    Laatst bewerkt: 18 aug 2014
  4. Tomsky

    Tomsky verslagschrijvers

    Lid geworden:
    13 feb 2014
    Berichten:
    294
    Locatie:
    Het wonderschone en pittoreske Schipluiden
    Dat heb ik al gedaan, Toni antwoordde (met best wat humor) dat dat ongeveer 1500€ zou gaan kosten en dat hij even moest bedenken wat hij dan zou moeten doen met de 1999 sets waar hij mee zou blijven zitten :)
    Ik vermoedde al dat ze ze niet zelf maakten, jammer!
     
  5. ron van sommeren

    ron van sommeren Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    29.332
    Locatie:
    halverwege Tiel & Nijmegen, tussen Maas & Waal
  6. Pascal

    Pascal

    Lid geworden:
    28 nov 2004
    Berichten:
    626
    Locatie:
    Doetinchem
    Ik zit nog in de sticker-ontdek-fase, dit betekent dat wij nog wat vinyl aan het ontdekken zijn alvorens een hier echt een heel goed advies kan geven. Later mer hierover in dit draadje.

    Wat betreft het ontwerpen op schaal kan ik je Adobe Illustrator adviseren, dit werkt heel erg prettig en is vrij eenvoudig 'eigen' te maken. Een demo van 30 dagen is te downloaden van de Adobe website. Daarnaast zijn er nog wat open source varianten, heb daar zelf niet zo heel ervaring mee.

    Als je eenmaal in Illustrator je ontwerp heb gemaakt kun je naar elk desbetreffende drukker bij jou in de buurt, dit soort bedrijven zitten echt overal.
     
  7. Tomsky

    Tomsky verslagschrijvers

    Lid geworden:
    13 feb 2014
    Berichten:
    294
    Locatie:
    Het wonderschone en pittoreske Schipluiden
    Het gaat om deze, ik zit nu (op basis van Pascals bericht) te denken aan et bestellen van een foto-set van Toni Clark (€ 11,95 voor 15 foto's uit 1982) en dan maar gaan scannen en photoshoppen...

    Alle afbeeldingen van de site van Toni Clark geplukt...

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

    Nu ziet 'ie er nog zo uit:
    [​IMG]
     
  8. Tomsky

    Tomsky verslagschrijvers

    Lid geworden:
    13 feb 2014
    Berichten:
    294
    Locatie:
    Het wonderschone en pittoreske Schipluiden
    dubbelpost...
     
  9. Pascal

    Pascal

    Lid geworden:
    28 nov 2004
    Berichten:
    626
    Locatie:
    Doetinchem
  10. Tomsky

    Tomsky verslagschrijvers

    Lid geworden:
    13 feb 2014
    Berichten:
    294
    Locatie:
    Het wonderschone en pittoreske Schipluiden

Deel Deze Pagina