Carboon afstellen

Discussie in 'FP/coaxiaal' gestart door M.l.v.Doesburg, 17 dec 2004.

  1. M.l.v.Doesburg

    M.l.v.Doesburg PH-SAM

    Lid geworden:
    9 nov 2002
    Berichten:
    1.560
    Locatie:
    Oegstgeest
    Ik heb sinds gister een carboon helitje in mijn bezit.
    Ik heb hem 2e hands gekocht via marktplaats maar er zit helemaal geen boekje bij de heli over hoe je het moet afstellen.
    Nu heb ik zelf een beetje zitten prutsen en al enkele sprongetjes gemaakt in de huiskamer.
    Maar elke keer als die los komt begint ie meteen te draaien en ik moet naar alle kanten bijsturen om niet meteen tegen de muur of iets dergenlijks aan te zitten.
    Als girotje zit er een E sky dingetje in en daar zitten ook 2 schroefjes op waar je aan kan draaien.
    Maar ik heb geen flauw idee hoe je dit moet afstellen.
    En de paddels op de heli staan alle 2 een beetje schuin omhoog..(hoort dit??)
    En zijn er nog dingen die ik zou moeten veranderen om het ding beter te laten vliegen??

    [​IMG]

    [​IMG]

    Groeten Martijn
     
  2. Satoer

    Satoer Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 okt 2003
    Berichten:
    6.197
    Locatie:
    Zaandam
    Hoi martijn. In mijn beginnersverslag van een hummingbird (exact dezelfde rotorkop) Staat hoe je het beste kan afstellen.

    De paddels moeten parralel aan de flybar zijn:
    [​IMG]
    Dus het steepje lucht moet aan beide kanten gelijk zijn, van beide paddles.

    Wat de gyro betreft:
    Hou de heli in de hand geef een beetje gas en zwaai de staart. als de staart tegenwerkt dus harder gaat blazen als je naar de blaaskant van de prop toe zwiept staat de gyro goed, anders moet je hem omdraaien.

    de 2 schroefjes: de ene is voor de gain. dit is de mate van correctie die de gyro doet. Als dit te hoog staat blijft de staart van links naar rechts naar links zwaaien. Als dit te laag staat zwiept de staart constand weg als je het toerental van de motor veranderd. Je moet dus het ideale "sweet spot" vinden.

    Het andere schroefje is meestal de setup. hierbij stel je de neutraalstand in van de gyro. Gewoon draaien totdat het groene ledje en het rode ledje gelijktijdig branden.

    ps. zet de ontvanger even beter vast en zorg ervoor dat de servosnoeren het tandwiel niet kunnen raken.
     
  3. M.l.v.Doesburg

    M.l.v.Doesburg PH-SAM

    Lid geworden:
    9 nov 2002
    Berichten:
    1.560
    Locatie:
    Oegstgeest
    Oke bedankt voor de informatie Ik ga strakt als de accu vol is weer ff verder proberen.
    Maar wat ik mij af vroef was of die paddels een klein beetje omhog horen te staan ten opzichten van het carbon staafje waar ze aan vast zitten.

    [​IMG]

    En hoe weet ik op welke plek de accu ongeveer moet zitten??

    Groeten Martijn
     
  4. xanderdude

    xanderdude Guest

    de heli aan de rotorkop vasthouden en dan de accu verschuiven todat de heli helemaal in de balans is.
     
  5. M.l.v.Doesburg

    M.l.v.Doesburg PH-SAM

    Lid geworden:
    9 nov 2002
    Berichten:
    1.560
    Locatie:
    Oegstgeest
    Moet er een groen en rood lampje teglijkertijd kunnen branden??
    Als ik vol gas geef gaat er een rood lampje branden en met half gas een groene.........
    Ik snap het geloof ik nog niet helemaal.

    Groeten Martijn
     
  6. ruud_kurvers

    ruud_kurvers

    Lid geworden:
    8 mrt 2004
    Berichten:
    48
    Locatie:
    Malden
    hallo,
    ik heb sinds kort een piccolo en ik wilde graag weten of dat verhaal met die flybars ook voor deze heli geld??

    oowja, en ik heb t probleem dat ik een 40mHz piccoboard heb (ik heb hem 2de hands gekocht) en ik heb een 35mHz zender weet iemand waar ik deze kan ruilen of misschien is er iemand die de zijne evt zou willen ruilen?

    mvg Ruud
     

Deel Deze Pagina