Cellen in verbinding zetten

Discussie in 'Accu & laad techniek' gestart door Oregon, 29 jun 2004.

  1. stormracer

    stormracer Guest

    mijn cellen zien er nog perfect uit niks geen aanslag ik heb ze trouwens niet kop aan kop gesoldeerd maar zij aan zij
     
  2. maarten

    maarten

    Lid geworden:
    25 feb 2004
    Berichten:
    356
    Locatie:
    Goirle
    Wat ik altijd gebruik en ik heb er nog nooit problemen mee gehad. Mijn cellen zijn er ook nog nooit door geoxideerd, laat staan dat ze zijn gaan lekken. Nou dit gebruik ik dus: Soldeerpasta-R van CFS. En dat werk perfect.
     
  3. ron van sommeren

    ron van sommeren Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    29.332
    Locatie:
    halverwege Tiel & Nijmegen, tussen Maas & Waal
    Wat een gesmeer en geknoei allemaal ;) gewoon harskernsoldeer nemen, makkelijker kan het bijna niet.
     
  4. Gerard_nl

    Gerard_nl Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 sep 2002
    Berichten:
    15.817
    Locatie:
    eindhoven, El diablo.
    mensen die die rommel erbij nodig hebben om te solderen, kunnen beter een accupakket kant en klaar kopen, die zooi heb je ABSOLUUT niet nodig.
     
  5. Ernst Grundmann

    Ernst Grundmann PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    27 aug 2002
    Berichten:
    13.367
    Locatie:
    Woerden
    Ron, Gerard,
    Het probleem is dat juist die mensen die het eigenlijk NIET kunnen denken dat ze het WEL kunnen.
    Goed schoonmaken, licht opschuren en DIRECT vertinnen met HARSKERNSOLDEER werkt het beste, snelste en schoonste. Het is dus inderdaat de grote vraag waarom je dan alsnog S39 nodig zou hebben.
     
  6. ron van sommeren

    ron van sommeren Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    29.332
    Locatie:
    halverwege Tiel & Nijmegen, tussen Maas & Waal
    [professionele arrogantie aan]
    Zowel Ernst, Gerard als ik, zijn elektrotechnici.
    [/professionele arrogantie uit] ;)

    Voordeel van harskernsoldeer is dat je niet hoeft te gaan zitten mieren met afspoelen, het hars fungeert tevens als corrosiebescherming.

    Nog een tip: na het solderen van draden aan een accupack de draden afdichten met nagellak o.i.d. Dan kunnen ze helemaal niet meer oxideren (dat doen die draden natuurlijk bij voorkeur van binnen en dus onzichtbaar).
     
  7. Delcam

    Delcam Guest

    Niets arrogants aan als je ons laat delen in je kennis.....handige tip om de draden af te dichten!

    Hans Delemarre
     
  8. Corrien

    Corrien In Memoriam Forum veteraan

    Lid geworden:
    28 okt 2003
    Berichten:
    12.626
    Locatie:
    Maasland
    Het opmerkelijke van deskundige adviezen is, dat er altijd mensen zijn, die het er mee oneens zijn...

    Tot nu toe gaat het er uitsluitend over, dat ongeschikte vloeimiddelen de accu-cellen aantasten. Heeft iemand ooit al eens gekeken hoe de draden, die met deze soldeer-'techniek' aan de cellen worden bevestigd er dan inwendig na enkele maanden uit zien? Of de draden van de snelheidsregelaar als er op deze manier stekkers zijn gesoldeerd? Of de snelheidsregelaar zelf als er een al te groot enthousiasme aan de dag is gelegd bij het insmeren van de draden? [​IMG] [​IMG] [​IMG]
     
  9. Gerard_nl

    Gerard_nl Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 sep 2002
    Berichten:
    15.817
    Locatie:
    eindhoven, El diablo.
    daar krijg je van dat mooie broccoli mos op :wink:
     
  10. Ernst Grundmann

    Ernst Grundmann PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    27 aug 2002
    Berichten:
    13.367
    Locatie:
    Woerden
    Ik voel helemaal met je mee Jan. Soms moet ik ook wel eens bijna huilen als ik iets in handen krijg. Ook op m'n werk krijg ik regelmatig apparatuur onder handen dat door een "deskundige" gerepareerd is. :sniper: :sniper:
    Dat is dan niet gelukt en dan wordt het naar de importeur gestuurd met de claim dat het apparaat nog onder garantie is :fuckyou2: . De afdelingschef heeft er dan z'n handen vol aan om die klant te vertellen dat dergelijk werk de garantie doet vervallen. :teacher: Ik ben NIET jaloers op hem!
     
  11. wiebe

    wiebe

    Lid geworden:
    5 feb 2003
    Berichten:
    3.384
    Locatie:
    drenthe
    goede dag allemaal solderen en solderen zit verschil in.
    solderen met harskernsoldeer heeft een iets andere techniek nodig en dan moet je begrijpen wanneer het werkt.
    als je dus eerst tin op je bout smeert werkt harskern niet het verbrand dan direkt ,
    eerst het deel verwarmen met de bout [draadje ] en dan tin toevoegen op het deel [draadje ]
    en gebruik een dikke bout min 50watt
    beter snel met een dikke bout als langzaam met een 15 watt bout
    mijn 2cent
    groeten wiebe
     
  12. Oregon

    Oregon Guest

    Ik heb vandaag van iemand te horen gekregen dat er cellen bestaan die aan de + pool een soort klepje hebben , zodat je ze makkelijker in verbinding kan zetten....
     
  13. Joost

    Joost

    Lid geworden:
    20 aug 2002
    Berichten:
    3.272
    Locatie:
    Veldhoven
    Klopt, maar dat is niet handig voor een kop-kont pakket.
     

Deel Deze Pagina