cellen met lage waarde in 6s pakketten

Super john

verslagschrijvers
Vandaag mijn Turnigy 6s pakketten ontvangen, ik heb ze doorgemeten en zag dat er van 3 pakketten er cellen bijzaten die behoorlijk lagere voltage hadden. Een pakket met een cel van 1.26 volt, een pakket met een cel van 2.3 volt en een pakket met een cel van 2.9 volt.

Ik heb ze even aan de lader gehangen en dan komen ze wel weer bij maar zullen de gevolgen in de toekomst zijn? moet ik de retour sturen, wat is wijsheid.

2.9 valt wel mee.. maar 1.26 hmmmm ik zou ze terug sturen nu je nog kan...

Ik heb laatst bij DE Warehouse 4x 40C paketten besteld.. en die waren spot on.. 3.85v..

Is al verschillende keren langs gekomen.
Met overal hetzelfde advies.
Terugsturen of weggooien.

Maak niet uit, ik begrijp je frustratie die je zeker zal hebben, als je net een nieuw pakket denkt te hebbn wel.

En omdat ze zo goed koop zijn wordt dit onder de noemer pech gehad geplaatst. Persoonlijk vind ik dat zo afgezaagd dat ik dat soort reacties niet begrijp. Als ze maar een klein beetje aan kwaliteits controle deden daar dan kon dit voorkomen worden. Kijk eens naar sls lipos 30% goed koper als de G3's en de geluiden gaan dat ze net zo goed zij als de G3 van Hyperion. Moet het zel nog steeds testen.

Bart,

En dit is dus de reden waarom ze weg komen deze zeer slechte kwaliteits controle. Eigenlijk zou iedereen het terug moeten sturen, anders veranderen de kwaliteits controle nooit daar.

Ik heb via via gehoord dat ze wel iets hebben veranderd in afhandeling van kapotte lipo's. Deze zouden niet meer terug gestuurd hoeven te worden De post bedrijven hebben al moeite met een goede lipos, dan zullen ze kapotte lipos helemaal niet leuk vinden. Ik zou gewoon met een RMA beginnen en als hij echt terug, toch nog even rekenen.

Bart

Laatst bewerkt:
Ze willen de kwaliteit en de controlle wel verbeteren denk ik,maar willen jullie dit dan ook gaan betalen?:rolleyes:
Natuuurlijk maar een celspanning controle voor verzenden hoeft niet veel te kosten.
In ieder geval geen 30% van kostprijs.
Als het maar zelden voor komt zullen ze ook niet moeilijk doen.
Als het structureel is dan kunnen ze er wel mee stoppen.
Een Emailtje over een probleem is natuurlijk altijd de moeite waard.;)

Laatst bewerkt:
Mailtje naar HK is al onderweg.

Ik koop al enige tijd mij lipo's daar en eigenlijk nooit problemen gehad. Maar nu 3 van 6 lipo's een slechte cel heeft vind ik het niet echt leuk. ik heb toch een van deze accu's onder de lader gegooid maar helaas ze komen niet eens vol.

Ben benieuwd of ze dit "klant vriendelijk" gaan oplossen of een partij moeilijk gaan doen. Ik zal er verder geen publieke mededelingen overdoen omdat het anders een winkel bespreking is :pc:

>Ik zal er verder geen publieke mededelingen overdoen omdat het anders een winkel bespreking is

In het principe heb je hier natuurlijk helemaal gelijk, maar als ze goede lipos leveren mag dat hier wel besproken worden, even terug melden of het wel of niet goed geregeld is zou toch wel mogen ?

Mee eens moderatoren.

Bart,

Ben al dagen aan het mailen met die gasten van HK maar vooralsnog "vreemde" oplossingen om dit probleem te "ontwijken" :agrue:

John, weet je al iets meer ?
Als HK weigert mee te werken en je hebt betaald via paypal ,bestaat de mogelijkheid om via hen een claim in te dienen

Bas

Back