Cessna 182

Discussie in 'Beginners' gestart door hobby, 22 sep 2005.

  1. Theo Coenen

    Theo Coenen Guest

    Volgens mij zijn beide hetzelfde, Artech maakt ze voor meerdere merken, misschien is Artech ook maar een verdeler voor de eigenlijke fabrikant.
     
  2. Rc-Flyfun

    Rc-Flyfun

    Lid geworden:
    6 jan 2006
    Berichten:
    735
    Locatie:
    Duiven
  3. Bakel

    Bakel

    Lid geworden:
    1 nov 2004
    Berichten:
    39
    Oke, die had ik al inderdaad gezien op je site, zijn die onderdelen ( vleugels etc. ook verwisselbaar met bijv. art-tech?)

    Ik heb dit topic eens doorgelezen en het is wel een goed beginnersvliegtuig maar lastig onder de knie te krijgen klopt dat?

    Ik heb wel ervaring met RC (auto's) maar met vliegtuigen nog niet bepaald echt. Snap wel de bediening etc.
     
  4. Rc-Flyfun

    Rc-Flyfun

    Lid geworden:
    6 jan 2006
    Berichten:
    735
    Locatie:
    Duiven
    De vleugel is bijna exact hetzelfde.

    Alleen de bevestiging is net iets anders maar is wel passend te maken als het moet.

    De plastic voorplaat met die puntjes heeft art-tech 3 geloof ik en dynam 2 .

    Die plaat is over te zetten op een vleugel van dynam.

    lastig onder controle te krijgen vind ik niet.

    Je heb gewoon veel vermogen in dit kistje zitten.

    verder heb je meer voor je geld.

    Art-tech is duurder en heeft geen BL setup erin zitten meteen.
     
  5. Benno Z

    Benno Z Guest

    Ik heb even geneusd voor je en dit is inderdaad wel de goedkoopste met BL-motor én 4-kanaals, ik zou zeggen gewoon kopen :D Hij is echt niet moeilijk te vliegen maar zoals ik vele pagina's terug al schreef moet je alle roeren wel goed bijstellen. Een uitslag van zo'n 8 á 10mm naar beide zijden is ruim voldoende. Vanuit de fabriek staat dit altijd véél te groot.
     
  6. Bakel

    Bakel

    Lid geworden:
    1 nov 2004
    Berichten:
    39
    Of zou het beter zijn om zelf te leren vliegen met bijv. een Robbe Charter, of calmato? Of is dat lastiger als met een cessna electro?
     
  7. Benno Z

    Benno Z Guest

    Een Robbe Charter of Calmato is inderdaad iets makkelijker om te leren. Deze kisten zijn ook wat zwaarder en veel minder windgevoelig, maar met hulp kun je het prima leren met deze Cessna, heb ik ook gedaan :wink:
     
  8. Bakel

    Bakel

    Lid geworden:
    1 nov 2004
    Berichten:
    39
    Want voor ongeveer hetzelfde geld heb ik een zo goed als nieuwe brandstof trainer. Maar gaat erom dat ik het zelf alleen kan leren, wat zou dan het makkelijkst zijn.
     
  9. Huibert

    Huibert

    Lid geworden:
    5 sep 2005
    Berichten:
    2.998
    Locatie:
    IJsselstein
    Toch iemand vragen je op gang te helpen. Velen proberen alleen te leren vliegen maar slechts weinigen lukt het :evil:
    Is een regelmatige discussie. Wil je het toch alleen proberen neem dan een Easystar van multiplex, geeft de grootste kans dat het je ook lukt :roll:
     
  10. Benno Z

    Benno Z Guest

    Het advies van Huibert opvolgen. In ieder geval nooooit in je eentje met een brandstofkist gaan "klooien".
     
  11. Bakel

    Bakel

    Lid geworden:
    1 nov 2004
    Berichten:
    39
    Nog even ter conclusie: Kan ik nu beter voor de cessna elctro gaan of voor een 2e handse Brandstof trainer?

    Ik wil ook wildvliegen...
     
  12. hobby

    hobby

    Lid geworden:
    14 sep 2005
    Berichten:
    950
    Locatie:
    Huizen
    Ben het zeker met je eens, dat je niet nooit van te voren weet of het je gaat lukken.
    Zelf ben ik het wel alleen gaan proberen om te vliegen met de Cessna 182 (piepschuim) heeft mij wel veel epoxi en een nieuwe romp en vleugel gekost :p , maar uiteindelijk heb ik het mijzelf wel helemaal aangeleerd.
    Later kwam ik erachter dat ik misschien eerst beter had kunnen simmen, dus uiteindelijk geprobeerd te vliegen met F.M.S ((geen realistische sim)), maar voor de Cessna 182 perfect vond ik.
    Na het simmen ging het mij veel en veel beter af, en ben ik niet meer gecrasht.....dus het help je zeker wel iets op weg.

    Welke begin toestellen ik destijds ook super vond zijn idd. Multiplex Easystar maar ook de Minimag, zijn ook een stuk steviger dan de piepschuim (cessna182)

    Tegenwoordig ben ik aan het heli vliegen, dat is hele andere koek, maar ook dit probeer ik mijzelf aan te leren samen met een maat van mij, en ik mag niet klagen :D :D

    PS: ik zou niet gaan wildvliegen met een brandstof kist, vind ik zelf net ff teveel van het goede...

    Suc6 i.i.g met je keuze….
     
  13. Benno Z

    Benno Z Guest

    Zoals hobby al zegt, nóóóit gaan wildvliegen met een brandstofkist, dus dan is de keuze niet zo moeilijk meer voor je :wink:
     
  14. Bakel

    Bakel

    Lid geworden:
    1 nov 2004
    Berichten:
    39
    Ik ga toch voor electro en dan zo cessna setje, zit FMS bij dus kan even oefenen op de PC.

    Ik zie toch van brandstof af, aangezien 2e handse modellen altijd wel iets aan mankeert. En ben bang dat ik hetzelfde krijg als vroeger met me brandstof auto, onderdeeltje hier, gloeiplugje daar, brandstof kannetje. En uiteindelijk loopt dat weer hooog op in de kosten :)
     
  15. marcel73

    marcel73

    Lid geworden:
    7 sep 2007
    Berichten:
    834
    Locatie:
    Suestra (limburg)
    ik open weer even dit draadje.

    Als er iemand uitgevlogen is met dit toestel hoor ik het graag.

    aangezien ik dit tot heden nog altijd een zeer leuk toestel vind en het onderhand van buiten en van binnen ken zou ik het wel fijn vinden als er iemand is die er graag van af wil als ie in de weg ligt.
    onderdelen zijn de laatste tijd zeer goed welkom als het zo door gaat.
     
  16. Benno Z

    Benno Z Guest

    Ik ben alweer een tijdje uitgevlogen met dit toestel maar heb hem al aan iemand verkocht helaas. Maar ik neem aan dat je genoeg reacties zult krijgen gezien de vele Cessna-vliegers hier :D
     
  17. marcel73

    marcel73

    Lid geworden:
    7 sep 2007
    Berichten:
    834
    Locatie:
    Suestra (limburg)
    laten we het hopen hahaha
     
  18. Tokke22

    Tokke22 Guest

    Hallo,

    Ik wil ook een Cessna 182 van Kyosho kopen,
    is met een 280 motortj..
    maar ik vraag me af of deze wel sterk genoeg is..
    is en blijft uiteindelijk een vrij licht ding
    en zou ook wel tege een beetj wind moeten kunnen!
    iemand hier ervaring mee??
    Greetz,
    Tokke
     
  19. tommatador

    tommatador

    Lid geworden:
    24 sep 2005
    Berichten:
    456
    Locatie:
    koksijde
    skyartec cessna 182 lipo

    en terug in het leven geroepen...

    ik heb net op ebay een cessna 182 van skyartec gekocht (lipo versie)
    ikzelf heb wel al ervaring (volledig van mezelf/sim/forums geleerd) met nitro vliegers (zie ook mijn bouwverslag van de corsair) maar wou toch een leuk vliegertje om bijv een flycam op te proberen...

    hiermee kan ik ook bij ons in de duinen vliegen en das op zich al leuk + niet ver is een meertje, daar ga ik mijn cessna proefvliegen als watervlieger (met vlotters van gws) foto's zullen volgen!

    ik zal wel mijn mx12 gebruiken om de ailerons ook als flaps te gebruiken maar daar toch een vraagje rond:

    als de 2 ailerons naar beneden zijn (dus: flaps) heb ik dan voldoende controle over mijn vlieger om bij te sturen? ik veronderstel dat het dan via de rudder gaat?
     
    Laatst bewerkt: 6 mei 2009
  20. N.P.S.

    N.P.S. Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 jun 2007
    Berichten:
    9.096
    Als je de ailerons als flaps naar beneden zet kan je met de ailerons bijven sturen. Echter naarmate de flaps verder naar beneden gaan neemt de aileronfuctie sterk af. Om het toestel te kunnen besturen heb je de hulp van het richtingsroer nodig. Maar modellen met ailerons hebben vaak weinig V-stelling, waardoor het richtingsroer weinig effectief is.

    Het beste is de ailerons pas als flaps te gebruiken als er nog maar weinig of geen richtingscorrecties nodig zijn.
     

Deel Deze Pagina